Peuter 2 jaar wil niet eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door lottladan, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lottladan

    lottladan Nieuw lid

    3 dec 2015
    1
    0
    0
    Soest
    Beste,

    Mijn dochter van 23 maanden wil sinds kort haar 3 maaltijden niet meer eten.
    Geen brood, fruit of avondeten. Ze wil niet zelf eten, niet gevoerd worden, helemaal niets.
    Ik blijf het aanbieden uiteraard maar begin er een beetje onzeker van te worden.
    Hoort dit misschien een beetje bij de leeftijd?
    Ze heeft altijd heel goed gegeten.
    Drinken doet ze wel goed, maar als ik een smoothie maak laat ze het gewoon staan.
    Verder wil ze wel pap, soepstengels, stukje kaas of worst. En d'r toetje eet ze ook op, wat gewoon yoghurt is.
    Ze is ook niet ziek of ziek geweest.
    Kan dit aan haar leeftijd liggen misschien?
     
  2. Nutricia

    Nutricia Bekend lid

    4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

    Dankjewel voor je vraag via het forum.

    Wat vervelend om te horen dat je dochtertje haar drie hoofdmaaltijden niet meer wil eten. Ik kan je geruststellen dat dit iets is wat bij de leeftijd hoort. Ze krijgt een eigen willetje en daar hoort 'nee' zeggen bij.

    Het allerbelangrijkste is om de drie hoofdmaaltijden toch dagelijks aan te bieden. Houd haar bordje 15-20 minuten voor en eet ze niet haal het dan weg. Heel belangrijk om geen alternatieven aan te bieden op het moment dat ze bijna niets heeft gegeten. Een gezond kindje zal zichzelf niet uithongeren.

    Op www.elkedaggroente.nl vind je veel leuke tips hoe je de avondmaaltijd nog aantrekkelijker kunt maken, dus leuk om daar eens een kijkje op te nemen. Ik hoop dat het snel beter gaat. Mocht je nog aanvullende vragen hebben laat het dan gerust weten.

    Groetjes,

    Anne-Lotte- Nutricia voor jou
     

Deel Deze Pagina