Peuter (22 mnd) geen middagslaapje meer, maar eind van de dag oververmoeid?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ButterflyPassion, 8 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Zoals de titel al zegt: smiddags met geen mogelijkheid meer willen slapen. Eind van de dag krijgt ze echter enorme driftbuien door de vermoeidheid. Daarnaast valt ze avonds dan ook slecht ik slaap (lees: een half uur brullen) door de oververmoeidheid.

    Meer moeders dit gehad en hoe pakten jullie dit aan?
     
  2. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Valt ze niet in slaap, als je een stukje met de auto op pad gaat of een stukje gaat wandelen met de kinderwagen?
     
  3. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja dat is een lastige overgangsfase. Houd je wel s middags rust? Onze oudste (3,5 jaar) moet “verplicht” van 12 tot 2 op de bank tv kijken, anders houdt hij het echt niet vol tot 7 uur. Nu heeft hij vandaag op de creche toch geslapen.. hij is nu nog wakker (21.30..)
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bovenstaande ook lang gedaan met onze 3-jarige. Filmpje kijken op de bank. Hij moest dan van mij liggen en viel vaak ook even in slaap. Oh en het niet ‘slapen’ noemen maar ‘rusten’. Dat hielp ook.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier was en is (op korte schooldagen en weekenddagen) na de lunch nog steeds minstens een uur rust. Kleine zus gaat naar bed en oudste en ik zitten op de bank. Hij meestal met de tablet en ik de laptop. Hier was s middags slapen op een gegeven moment ook geen doen meer, hij ging pas om 13.30/14.00 slapen en s avonds was het tot 22.00 feest. Hij was toen wel een half jaartje ouder. Vlak voor z'n 2e verjaardag een fase gehad dat hij niet wilde maar die was gelukkig na 2 weken weer over.
    Onze jongste is net zo oud als jouw dochter en die zal voorlopig nog niet stoppen denk ik, al speelt bij haar medische oorzaak mee.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Kom ik aan, met m'n 3, 5 jarige die nog 2 uur slaapt smiddags. :roflmao:. Hij moet van mij omdat hij ook veel te moe is anders in de avond. Als we echt een dagje weg gaan, kan hij wel opblijven hoor maar hij is dan de dag daarna echt op.
    Zo nu en dan is hij een half uurtje op bed aan 't spelen en roept dan ik ben waaaakkkeerr. Dan haal ik hem er wel uit dat is vaak na een paar dgn vrij of lang uitslapen.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Heeeerlijk!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  8. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    heerlijk haha.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  9. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    wij doen nu paar dagen niet slapen en dan paar dagen wel s middags. Hij zit er ook tussenin, wel of geen middag dut (net 2). Heftige periode haha, met middagdut is de avond drama, zonder middagdut is einde middag drama.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  10. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ja.. nou het is dus zo: al slaapt ze wel ongeveer 3 uur smiddags, dan kan ik haar gewoon om 18.45 op bed leggen zonder drama. Dan hoor ik haar nog wel een half uurtje tegen haar knuffels praten, maar dat is echt geen probleem.

    Vanochtend was het 5.30 uur, geen middagslaapje vandaag bij oma. Maar zowaar ook geen drama rond etenstijd! Zo fijn. Om 18.30 even in bad, en 19.00 lag ze in bed.

    Morgen ga ik het rust uurtje maar weer eens doen denk ik, als ze weer niet wilt slapen. Dan vraag ik gewoon: wil je uitrusten in je bedje? En als ze nee zegt zeg ik: mama gaat wel even uitrusten op bed (heerlijk nu ik zwanger ben). En ik denk dat ze dan wel weer bij mij komt boekjes lezen. Maar die drama's smiddags , geloof niet dat dat heel veel nut heeft. Ik vind haar gewoon nog zo jong zo zonder slaapje! Maar goed... periode van uitproberen denk ik
     
  11. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dit had ik ook zo gehoopt! Hahaha. Tot 2 weken geleden sliep ze hier ook gewoon elke middag 2,5 a 3 uur. Maar ben er bang voor als ik het zo mee maak.
     
  12. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet, dat was na een half jaar al afgelopen.
     
  13. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Hier had ze het toen ik net zwanger was, precies zoals jij omschrijft ! Heeft denk ik een maand of 2 geduurd en nu slaapt ze weer lekker 2,5 a 3 uur in de middag (en mama ook!:roflmao:)
    Ik hoop met heel Mn hart dat we het iig tot een week of 6 na de bevalling kunnen volhouden :o:

    Wat mijn dochter wel heel fijn vond; Laptop mee naar boven, beker warme melk, samen met mama kroelen in het grote bed en filmpje kijken. Doezelde ze soms toch mooi even weg en kon ik de lengte van de film toch ook even meepakken met slaap (lang leve laag HB:confused:)

    Edit; zelfde ritueeltje als in de avond hielp hier ook echt! Dus tandjes poetsen, boekje Lezen en bedje in ons geval
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    De oudste ging wel slapen als ik bij hem ging liggen, samen in het grote bed gingen we dan. Heeft hij tot zeker ruim 3-3,5 jaar gepikt, maar alleen in bed vond hij de rust niet. Wilde naar beneden net als mama.
    Dus toen ik (hoog)zwanger was van z'n zusje zijn we regelmatig lekker samen in bed gekropen, al was het maar even een uurtje.

    En anders ging ik in bed liggen en gaf ik hem de tablet met een filmpje. :D
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  15. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.737
    734
    113
    Hier ook zo’ fase, nou ja als je ruim een half jaar nog een ‘fase’ kan noemen... voor haar 2e verjaardag sliep M regelmatig ‘s middags niet meer. Toen hield ze dat vaak ‘s avonds niet vol en ging ze net voor of tijdens het eten naar bed. Ze was dan zó moe dat er toch niks meer in ging en ze met alles ging gooien (dus ook haar eten en drinken). Ze was dan gewoon te moe.
    Soms sliep ze dan wel een keer een paar uur achter elkaar ‘s middags, meestal een keer per week. Later sliep ze gewoon helemaal niet meer en ging ze ‘netjes’ rond 19:00 uur naar bed. Nu zijn we verhuisd en gaat ze ongeveer een maand naar een ander kdv. Daar ging ze wel weer slapen ‘s middags. Helaas slaapt ze dan ‘s avonds echt niet voor 22:00 uur. Nu hebben we afgesproken dat ze daar max 1 uur slaapt, anders maken ze haar wakker. Als ze dan geslapen heeft slaapt ze nog niet voor 20:30 uur.

    Dus, we volgen (tot op zekere hoogte natuurlijk) gewoon wat M wil. Slaap je ‘s middags niet, oke dan ga je soms maar voor het eten naar bed. Trek je het wel tot na het eten ook prima. En natuurlijk houden we er wel rekening mee dat het niet eten wordt ‘gecompenseerd’. Ze eet vaak toch al niet veel omdat ze tijdens heg koken veel komt proeven.

    Het voor de tv zetten werkt bij M overigens niet. Bij Q werkte dat wel prima.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  16. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie ervaringen. Vanmiddag had ik een rust uurtje gepland natuurlijk. Met mijn man ook over eens, dat een strijd echt geen nut heeft.

    Natuurlijk vanochtend om 05.30 uur wakker. Nou vanaf 10.30 al geen land de bezeilen met die kleine meid. Driften, Oogjes wrijven, niks is meer goed.. Dus nog even een broodje gegeten, en rond 11.30 in bed. 5 minuten brullen, toen was het stil.. En nu slaapt ze nog steeds.
    Ik baal van het brullen, maar wist gewoon zeker dat ze op deze manier echt de dag niet ging doorkomen. En voel me toch alweer schuldig he.. man! Wat een lastige fase haha.
     

Deel Deze Pagina