Zindelijk ....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debor, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debor

    Debor Lid

    4 dec 2015
    62
    12
    8
    Vrouw
    Ons zoontje van nu 3 jaar is nog niet zindelijk . Hij wilt/moet eigenlijk nooit plassen als ik het vraag . En dan even later is het van : hè , even geplast , mag wel hè mama ...
    Na zijn middagdutje wil ik dat hij sowieso even gaat zitten op de wc , meestal wilt hij niet echt en moet ik hem een beetje overtuigen . Zodra hij er dan op zit , vind hij zichzelf wel weer errug stoer en probeer ik het zo leuk/gezellig mogelijk te maken. Meestal zitten we dan een kwartier/half uur , maar vaak plast hij dan wel . En dan is hij echt wel trots ! Na de eerste keer mocht hij iets uitzoeken en daarna gezegd dat als hij een hele dag droog is , hij weer wat mag uitzoeken. Maar hij wilt gewoon niet .
    Ik weet ook eigenlijk helemaal niet hoe ik het nou moet aanpakken .... je leest zoveel verschillende ideeën / theorieën ... en ik las zelfs al ergens dat hij er misschien nog niet eens klaar voor zou zijn ?? Wie kan mij (weer) helpen met de manier hoe jullie het hebben aangepakt , en wie herkent dit ?
     
  2. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.134
    4.345
    113
    Home
    heb je zijn luier dan nog om?
    ik heb bij beide ( 2,5 jaar ) eerst een paar keer boekjes gelezen daarna mochten ze zelf nieuwe onderbroekjes uitzoeken en gezegd dat de luier uitgaat en dat ze vanaf nu op de wc gaan.
    bij beide waren ze binnen 3 dagen zindelijk zowel overdag als nachts bij mn dochter gaf ik stickers want dat vond ze wel heel leuk zoontje niet dus het is maar net wat voor je kind werkt

    mijn dochter plaste eerst ook nog wel in dr broek maar toen ze een paar keer achter elkaar een natte broek had toen had ze het snel door.
     
  3. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje had er met 3 jaar ook echt nog geen zin in. Toen hij 3,5 was ging hij al met enige regelmaat uit zichzelf op het potje omdat we met zijn zus ook bezig waren en toen vond ik het een mooi moment om de luier af te doen. Ik wist dat hij het kon.

    Eerst vond hij het maar stom, maar toen hij eenmaal echt zonder luier was voelde hij zich heel wat en was het toch wel stoer. Hij was eigenlijk direct zo goed als zindelijk. Ongelukjes zijn op 1 hand te tellen geweest.
     
  4. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Mijn dochter ook niet. Maar ineens met de 3,5 jaar dag en nacht.
     
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij mijn dochter ging het met vlagen goed, en dan wilde ze weer niet. Dus toen heb ik op een dag gezegd: we doen nu geen luier meer om, dus nu moet je op de wc. Dag 1 ging aardig, dag 2 niet zo best, dag 3 ging goed en dag 4 zijn we een hele stapel grote-meidenonderbroeken en hemdjes gaan kopen. Ze was zo trots als een pauw! Heb gewoon doorgezet, want ze was er slim genoeg voor in mijn ogen :)
     
  6. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hadden ook alle tips en adviezen uit boekjes en van het forum geprobeerd maar onze zoon wilde echt niet. Hij plaste wel op de wc voordat hij naar bed ging maar niet als hij moest. Met natte of vieze broek rondlopen maakte hem niet uit. Met 3.5jr uiteindelijk CB om raad gevraagd, ik wist het echt niet meer. Al 3x een periode geprobeerd om de luier uit te doen en ieder uur naar de wc, maar zelfs dan plaste en poepte hij tussendoor gewoon in zijn kleren.

    Die gaven me de tip om eerst de onderbroek en dan de luier aan te doen. Dan voelde hij wanneer het begon maar was niet steeds alles nat. Dat bleek te werken, opeens zag hij er een sport in om zijn onderbroek droog en schoon te houden, en sindsdien (half jaar) heeft hij nog maar 1x een ongelukje gehad. Als we terug zijn van vakantie gaan we de nachten proberen. Hij is eigenlijk altijd droog 's morgens, maar ik wil niet dat hij zijn Landalmatras natmaakt omdat het op vakantie allemaal net wat anders is qua ritme
     
  7. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Kinderen moeten er echt klaar voor zijn! Klinkt cliché maar het is echt zo.... als ze eenmaal die klik hebben gemaakt gaat het vaak rap!

    ZL is ook 3,5 en was tot 2 weken terug ook echt niet zindelijk. Het interesseerde hem geen ene bal... ik was er klaar mee, heb met het mooie weer het potje in de kamer gezet, hem de hele dag in zn blote kont laten lopen en tot mijn verbazing ging het gelijk goed! Vanaf die dag geen luier meer om gehad en ging gelijkelijk naar de wc ipv potje

    Nu heeft hij sinds gisteren wel weer een terug val door telkens in de broek te poepen dus heb ik weer het potje in de kamer.. twee stappen vooruit, een achteruit denk ik dan maar
     

Deel Deze Pagina