Peuter van net 2 - te groot voor groep 1 autostoel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rainie, 1 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainie

    Rainie Actief lid

    12 sep 2020
    205
    260
    63
    Vrouw
    Mijn zoon is op dit moment 2 jaar en 2 maanden oud. Hij loopt qua groei enorm voor en is nu al ruim 15,5kg en is 96cm. Hij draagt maat 104 als bovenmaat (heeft relatief dus een lang bovenlijf).

    Vorig jaar hebben we geïnvesteerd in een Joie i-spin 360. Geen goedkope stoel die het zou moeten uithouden tot hij circa 3,5 / 4 jaar oud is.
    Niet dus. Het bevestigingspunt van de riemen zit nu al lager dan zijn schouders. Ik vind het niet meer veilig. Ik ben dus op zoek naar een alternatief maar ik kom er niet uit.
    Alle stoeltjes die geschikt zijn voor zijn lengte gebruiken al de reguliere riem. Ik vind dat niet veilig voor een 2-jarige (i.v.m. zelf kunnen losmaken en zich los kunnen wurmen).

    Ik heb gekeken naar de CYBEX Pallas G i-size (een stoeltje met een vangtafel). We zijn al bij de Prenatal wezen kijken maar de verkoper daar noemde dat bijna alle peuters een ongelofelijke hekel hebben aan dit stoeltje. Het zit niet prettig. Hij kon ons ook geen betere optie adviseren.

    Hebben jullie tips?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Even naar babypark gaan, die hebben een half valhalla aan stoeltjes staan.

    Met G (ook geen kleintje) hadden we gewoon een 1-2-3 stoel overigens die ging vrij lang door met de gordeltjes voordat ze over moest naar de reguliere autogordel.

    Pas later kreeg ze een isize (de kore geloof ik dat t is) die enkel met een normale autogordel sluit.

    Collega van me had er eentje met een stootkussen ipv gordeltjes. Zijn kind was er ook niet zo happy mee maar of dat een algemene beleving is zou ik niet durven zeggen.
     
    Rainie vindt dit leuk.
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, dat investeren in autostoeltjes met het idee daar kunnen we 4 jaar mee verder, maar helaas.

    hier ook een erg lange peuter. Weet zo niet hoe lang hij was met 2 jaar maar hij volgde het bovenste lijntje in de curve, denk dat dat vergelijkbaar zal zijn met jouw zoon?

    hier lang in de cybex sirona gehad. Fijne stoel en paste nog vrij lang. Nu over naar de jolei traver, maar wat je zegt is zo. Zit met een gewone riem en vind ik met een jong kind ook niet prettig. Het is wel zo dat er een geleider in zit voor de riem waardoor hij lastiger van de schouder af te wurmen is. Maar goed het is hier alsnog wel eens gebeurd. Inmiddels weet hij dat de auto niet kan rijden als niet iedereen goed vast zit ;)
     
    Rainie vindt dit leuk.
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.418
    4.843
    113
    Vrouw
    Wij kunnen het hoofd gedeelte omhoog en naar beneden doen. Daarmee gaan de riempjes ook mee. Kan je dat niet doen?
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Heb je de hoofdsteun wel helemaal omhoog? Waarme de schouderriempjes ook omhoog gaan waarschijnlijk…

    met staat bij de beschrijving nl dat het sowieso tot 105 cm moet passen…
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.951
    8.763
    113
    Heb je inderdaad hem wel hoog genoeg staan? Je zou hem als het goed is moeten kunnen verstellen.

    Onze zoon heeft altijd in de plus gezeten en door te verstellen kon hij er nog prima in zitten. Wel andere stoel maar liepen tegen hetzelfde probleem. Op youtube filmpjes zitten bekijken hoe het wel nog hoger kon.

    Volgens mij met 3 overgegaan naar de andere stoel.
     
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.399
    113
    Vrouw
    Wij hebben een gewone autostoel van dat merk en kunnen van alles en nog wat verstellen ook die riempjes kunnen hoger
     
  8. Rainie

    Rainie Actief lid

    12 sep 2020
    205
    260
    63
    Vrouw
    Yup hij zweeft tussen de p98-100 :D
    Wanneer ging je over naar de Cybex Sirona?
     
  9. Rainie

    Rainie Actief lid

    12 sep 2020
    205
    260
    63
    Vrouw
    Zit helaas al aan de max! Hoes er al af gehad maar de gaatjes voor e de riempjes zijn “op”. Hij staat op de hoogste stand.
     
  10. Rainie

    Rainie Actief lid

    12 sep 2020
    205
    260
    63
    Vrouw
    Al gecheckt maar de gaatjes in het stoeltje waar de riemen doorheen gaan zijn echt op. De hoofdsteun staat ook op maximale hoogte helaas…
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    Hier hebben we de CYBEX Autostoel Pallas-fix Pure Black-Black en mijn zoontje weet niet beter en zit daar prima in.

    Van mijn andere zoontje wist ik dat hij zijn armen door de gordels deed van de stoelen met een 5? punts gordel. Dat vond ik steeds zo gevaarlijk dat we voor deze pallas optie heel bewust hebben gekozen.
    Ik besef door dit topic dat hij inmiddels zonder het blok in de auto mago_O, nog een voordeel, dan heb je voor de komende jaren een mooie stoel.
     
    Rainie vindt dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Je loopt uit de pas door een lang romp. Hier hebben ze ook in verhouding korte benen en lange romp. Dan krijg je dat soort dingen omdat ze verwachten dat een kindje van bij 105 een x lengte aan benen heeft en x ruglengte.

    Bij jullie ligt die verhouding gewoon anders als waar zij rekening mee hielden met t ontwerp.

    R heeft bijv maat 92 nodig voor zn ruglengte, maar hij komt pas net aan mt 80 beenlengte omdat maat 74 nét te kort is geworden. Manneke heeft net als de rest gewoon korte pootjes.
     
    Ysabella en Rainie vinden dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.951
    8.763
    113
    Dat is toch wel erg jammer. Ben ik bang dat hij toch te groot is voor de stoel.
     
    Rainie vindt dit leuk.
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Hier werd de groep 1 stoel 2way Pearl ook heel snel al te klein. Daarna zijn we overgegaan naar de advansafix, dat is een 123 stoel. Daar konden ze wel tot 3 jaar in de 5 puntsgordel. En kunnen ze daarna nog in de gewone gordel in. Het voordeel van deze stoel vind ik ook dat het echt nog een stoel is en niet alleen een verhoger. En er zit een gordel geleider tussen de benen bij gebruik van de gewone gordel.
    Die stoelen zijn vaak net wat langer omdat de rugleuning dus nog heel lang met gewone gordel gebruikt kan worden.
    Wie weet valt daar nog wat te behalen. Is al wel 5 jaar geleden, dus ondertussen zijn er allemaal vernieuwde versies van die stoelen, dus weet niet zeker of het werkt.
     
    Rainie vindt dit leuk.
  15. Rainie

    Rainie Actief lid

    12 sep 2020
    205
    260
    63
    Vrouw
    Was je kindje ook aan de grote kant?
    Je hebt nu ook een versie van de Avansafix (i-size) en die heeft ook nog die extra gordelgeleider tussen de benen die je noemde. Een zo'n gordelkussentje wat blijkbaar extra buffer geeft. Dat spreekt me op zich wel aan omdat hij waarschijnlijk te jong toch wel over zal moeten naar de variant met de gordel.

    Ik ben nu een beetje aan het wikken en wegen tussen de Avansafix van Britax Römer of de Titan Pro i-size van Maxi-cosi. Moet wel zeggen dat ik het een beetje apart voelt om voor de komende paar centimeter groei nog een stoeltje van 330 euro+ aan te schaffen. :|
    Alle goed geteste stoeltjes met puur gordel kosten slechts 180 euro.

    Ik ga denk ik toch maar eerst langs een Babypark. Ik heb geen trek in opnieuw een miskoop. In de Prenatal spartelde hij zo hard dat ik hem niet vast kon snoeren maar meneer ontkomt er dit keer niet aan... :roflmao:
     
  16. Rainie

    Rainie Actief lid

    12 sep 2020
    205
    260
    63
    Vrouw
    Ja als ze er nu eenmaal aan gewend zijn. Wellicht moet ik het ook gewoon doen... een gedeelte van mij denkt ook: dan went hij er maar aan. Onder dat vangtafeltje zitten is dan nu eenmaal onderdeel van in de auto zitten...
    Op welke leeftijd heb je de stoel geïntroduceerd?
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    Als je in de buurt woont mag je hem wel proberen (en eventueel overnemen, nooit een ongeluk mee gehad). Mijn zoontje is van de maxi cosi hierin gegaan, dat maakt het wel makkelijker.
     
    Rainie vindt dit leuk.
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Hier zijn ze ook beide groot ja.
    M’n dochter is nu 1,20 met 5 jaar.
    Het voordeel van deze stoel vond ik wel dat je er daarna nog lang mee kan. M’n 7 jarige van 1,30 past er ook nog gewoon in, al begint hij nu wel wat te smal te worden.
    Hij kan ook in slaapstand, wat met de groep 2/3 stoelen niet kan.

    Maar gewoon even gaan passen idd.
     
    Rainie vindt dit leuk.
  19. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.261
    2.437
    113
    Vrouw
    Wij kregen een auto ongeluk en we moesten toen een nieuwe autostoel mijn dochter van 3 wilde ik toen nog niet op een verhoger. Wij kozen voor de maxicosi titan pro. Deze bouw je om van groep 1 naar 2/3 en kun je dan echt een tijd mee doen. vijf punt gordel, hoofdsteun, slaapstand etc
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Rainie vindt dit leuk.
  20. Rainie

    Rainie Actief lid

    12 sep 2020
    205
    260
    63
    Vrouw
    Hoe lang was je dochtertje ongeveer toen jullie hem kochten? Kon ze er toen nog wat langer mee door in de vijfpuntsgordel?
     

Deel Deze Pagina