Kinetic sand of Super sand?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Danoek, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Laatst 2 kleine emmertjes magic sand gekocht van de action, maar na 2 dagen spelen wilde dat niet meer plakken, de jongens helemaal teleurgesteld. Nu wilde ik als sintcadeau toch nog wel een soort binnenzand kopen maar dan van betere kwaliteit.
    Maar nu zag ik verschillende namen en nu weet ik niet meer wat nu wat is en welk zand het beste is. Ik zie namen als: magic sand, kinetic sand, super sand en kwam ook nog angel sand tegen.
    Wie heeft er ervaring mee, en welke kan ik het beste aanschaffen?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Ik lees even mee, het staat ook op het lijstje van mijn dochter.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  4. sydneys

sydneys Niet meer actief

#4 sydneys, 24 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2015
    Filmpje nog niet helemaal bekeken, ben het nu aan het kijken maar hier worden de verschillen in uitgelegd
    https://youtu.be/yP1QSZhek6g
    ik heb de kinetic sand gekocht, lijkt het meeste op echt zand en voelt heerlijk aan.
    super sand is denk ik meer voor kinderen die mooie perfecte figuren willen maken. Kinetic meer om te beginnen en te ontdekken.
    denk ik :)

5. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    795
    301
    63
    Kinetic sand! Werkt perfect!

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.501
    4.343
    113
    Vrouw
    Dit onderzoek heb ik vorig jaar gedaan! Mijn dochter heeft kinetic sand van de Sint gekregen vorig jaar, 5 kilo en het komt hier regelmatig op tafel en gaan we heerlijk taartjes bakken. Dus na bijna een jaar is het nog goed. Kinetic sand is gewoon zand.
    Een vriendin van me had supersand, dus ik kon echt vergelijken, en dat voelde meer klei-achtig aan en liet zo'n vettig laagje op mijn handen achter.
    Als je kastelen wilt bouwen met bouwsteentjes en torentjes moet je supersand hebben, wil je 'gewoon' taartjes bakken en met vormpjes spelen, is kinetic sand beter.
    En ik vind het heel stressverlangend om dat zand door mijn handen te laten gaan :D

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

8. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dat dus! We hebben kinetic sand, ik vind het zelf ook heerlijk aanvoelen. Toch gaan we ook nog super sand kopen, omdat kinetic sand toch wel erg snel inzakt (je kunt er niets van bouwen eigenlijk)

Ondanks dat het binnenzand is, vind ik het wel erg smeren :) (tenminste dat vind ik van kinetic sand, zal ook aan de leeftijd van zl liggen). Ik heb de stofzuiger al klaar staan voordat we eraan beginnen :D!

Ik zou zelf zeggen: voor jongere kinderen kinetic en voor oudere kinderen super sand!

9. Mir82

Mir82 Actief lid

19 dec 2011
    159
    28
    28
    Kinetic! Wordt hier dagelijks mee gespeeld oor twee meiden van 2 en 5 jaar oud (en alle vriendinnetjes).
    Dit is het enige waar ze echt lange tijd (uur +) mee bezig kunnen zijn. Verveelt nooit. Voorwaarde is wel wat vormpjes erbij, mesjes etc. Hier worden heel veel taartjes, ijsjes etc gemaakt .

Ik haat het geplak, vette handen, vieze nagels etc van klei (en zo te lezen ook van supersand). Dit heb je niet bij kinetic.

10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Kinetic! ik vind super sand zelf heel vies aanvoelen.
    De kinderen hier van 2 t/m 8 jaar vinden het erg leuk en kunnen er uren mee spelen (die van 4+). We hebben bij Lobbes zandbakvormpjes gekocht van taartjes, ijsjes, dino`s en auto`s.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Zeler kinetic al 1.5 jaar hier.
    Alle namaak is echt dat namaak niet fijn voelt, lastig oprappen etc

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wij hadden super sand. Ik heb het weg gegooid. Dat ging na een tijd zo stinken, net enorme zweetsokken.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier nu ruim een jaar kinetic sand, en dat blijft echt leuk, ze speelt er vrijwel dagelijks mee. Het voelt niet vies, echt leuk spul. Ze speelt er vaak mee met poppetjes van de duplo, ook geen probleem; het zand blijft bv niet in kleine kiertjes plakken ofzo, dus na het spelen zijn de poppetjes gewoon mooi schoon.

14. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Oh dan weet ik niet of wij dat wel gaan kopen ;)

Na hoeveel tijd was dat? We hebben nu een jaar kinetic en dat is nog precies hetzelfde (qua structuur/geur) als toen we het kochten.

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier kinetic sand. Voor echte hoge bouwwerken/torens e.d. heb je tools nodig (vormenset waarmee je het zand echt kan aandrukken krijgt dl voor Sint).

16. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Nou dat is dus duidelijk; het wordt kinetic sand voor sinterklaas.

Bedankt voor alle reacties!!!

17. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Jep, kinetic :)

18. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik heb alleen super sand en ik vind het ook erg snel invallen. Je kunt er in kneden en een vormpje van maken wat meteen stuk gaat als je er weer aan zit.

Ik zou geen van beide kopen vooral omdat het zo duur is.
    Gewoon kleien :p

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik zou het niet doen.

Ze hebben het vorig jaar met Sinterklaas gekregen. Laatste keer mee gespeeld is al een aantal maanden terug. Toen stonk het al enorm. Paar weken geleden vroeg zoon erna en rook hij het ook. Samen besloten het weg te gooien. Hoorde van een bekende dat zij het ook hadden met de super sand.

Ze gaan nu magic sand krijgen. Benieuwd hoe dat is.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het echt iets heel anders dan kleien, dat doet mijn oudste ook heel graag. Maar ze speelt heel anders met klei dan met zand, daarnaast vind ik het zand minder troep geven, dus ik ben blijer met het zand ;) Klei plakt overal aan, zand valt op de grond en dan zuig ik het gewoon op, geen geplak.

Deel Deze Pagina