Peuterspeelzaal zelfde regels als basisonderwijs?

Discussie in 'Corona forum' gestart door julia80, 30 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Wij kregen net een bericht van onze peuterspeelzaal dat zij vanaf nu de regels die in het basisonderwijs gelden gaan overnemen en dat betekent dus dat peuters met lichte verkoudheid klachten dan niet meer mogen komen. Op de RIVM website staat hier echter niets over vermeld.
    Hoe zit dat bij andere peuterspeelzalen?

    Ik vind het echt vervelend want ik gebruik die tijd om te werken en nu is er een reële kans dat die wegvalt. Peuters kunnen natuurlijk wekenlang licht verkouden zijn en ik ga Mijn peuter dan ook niet zomaar elke keer laten testen
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Ik had gelezen dat kinderen tot 4 jaar wel met lichte verkoudheidsklachten naar de opvang mogen. Maar nu kan ik niet meer terug vinden waar ik dat had gezien. Wij hebben overigens nog geen bericht van de psz.
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  4. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Liekje81 vindt dit leuk.
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    mag dit wel? Is dat niet officieel contract breuk dan?
     
  6. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.406
    362
    83
    Zuid-Holland
    Hier mogen ze met een snotneus en/of af en toe hoesten naar de psz. Vervelend dat het bij jou niet mag!

    Helaas is mijn kleuter veel vaker verkouden dan mijn peuter, dus zal nog steeds vaak een kind thuis hebben :(
     
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Het beleid van onze opvanglocatie is dat ze wel mogen komen, maar ze het echt heel veel liever niet hebben. Middelste is sinds vandaag ziek en jongste ook niet lekker. Dus wij gaan testen straks en dan hopelijk donderdag wel weer naar de opvang.
     
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Bij ons mogen ze wel komen. Goddank. Mijn kinderen zijn 90% van de tijd verkouden.
    In jouw geval zou ik stoppen met betalen voor de tijd dat ze niet mogen komen en op zoek gaan naar een ander kinderdagverblijf/peuterspeelzaal.
    Ze volgen niet de regels van RIVM en aangezien ze hun eigen regels maken waar jij niet voor getekend hebt verbreken ze eigenlijk de gemaakte overeenkomst. Ze zouden van mij de boom in kunnen.
     
    Sado, Spectre, Mississippi en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.931
    1.660
    113
    Vrouw
    Zit je psz bij de basisschool in zelfde pand??
    Hier nl wel zelfs speelzone gedeeld met gr 1
    Vandaar dat ze ook hier basisschool beleid volgen
     
  10. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ze wijken af van het protocol dat door alle betrokken partijen is opgesteld (brancheorganisaties ed). Dus ik zou de vraag stellen op basis waarvan zij menen daarvan te mogen afwijken en hoe zij denken te compenseren voor gemiste dagen van deze zelf bedachte regel. Ben zeer benieuwd wat dan het antwoord is. Hebben jullie trouwens geen oudercommissie die van zich kan laten horen hierover?
     
    Syane en julia80 vinden dit leuk.
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat is raar.
    Ik heb net een bevestigingsmail binnen voor een testafspraak voor 1 van onze kinderen (= verzonden vanmiddag 16 uur stipt).
    Daarin staat een link voor meer informatie over het testen bij kinderen: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/testen-van-kinderen/ .
    Als je daarop klikt, staat er halverwege de pagina een gekleurde link met ''klik hier voor vragen en antwoorden over het testen van kinderen''.
    Op die site staat letterlijk:
    ''Mag de school of de kinderopvang mijn kind naar huis sturen bij klachten? Als uw kind corona gerelateerde klachten krijgt terwijl het op school zit, moet de school besluiten uw kind naar huis te sturen. U zult hier als ouder gehoor aan moeten geven. Voor kinderen tot 12 jaar bij het kinderdagverblijf, de gastouder, BSO of basisschool geldt dit níet bij een snotneus of wat hoesten, maar wél als uw kind koorts ontwikkelt of benauwd wordt. Als uw kind in de 10 dagen voor de klachten begonnen in contact is geweest met iemand die positief getest is dan is het wel van belang uw kind zo snel mogelijk naar huis te laten gaan en te testen, ook bij lichte klachten.''

    PSZ valt onder dezelfde noemer als KDV/ GO.

    Dat zou dus niet uit moeten maken zoals je kunt lezen in mijn bericht.
     
    Madelie en julia80 vinden dit leuk.
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar dit klopt toch ook niet meer, want van 4 tot 12 moet je met snotneus wel testen. Niet dat het voor kind van ts uitmaakt, want voor jonger dan 4 geldt dat niet.
     
    olleke, Suzy85, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier mogen ze met lichte klachten (tot 4 jaar) wel komen. Komt daar koorts, benauwdheid of meer hoesten dan normaal bij dan mogen ze niet komen.
     
  14. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Precies dit.
     
  15. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ze kunnen er ook voor kiezen zaken wat creatiever in te delen zodat kinderen en ouders niet de pineut zijn. Speelzone door tweeën delen, of speeltijden na elkaar ipv tegelijk. Daar valt, als ze e hr willen, echt wel een mouw aan te passen.
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik kreeg dit vanmiddag doorgestuurd van de GGD zelf *haalt schouders op want wordt zelf ook gek van al die veranderende regeltjes steeds*.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Dat is hier ook bij de peutergroep, zit bij de school in waar ook de bso zit en vaak spelen ze in de middag ook nog gemengd.. voor mij geen probleem, maar wel vreemd want zo komen schoolkinderen nóg vaker in contact met snottebellen. En de groep 0-4 mag gewoon komen, maar 4+ niet ... Ze kunnen die groepen beter gescheiden houden momenteel.
     
  18. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb iemand van de organisatie gisteren gesproken en ze zouden het intern gaan bespreken. Gisteravond kwam er weer een bericht over de groepsapp dat z3 het toch hebben teruggedraaid. misschien zijn er meer vragen of klachten gekomen maar gelukkig zijn ze tot inkeer gekomen
     
    hummeltje5, Madelie, Mapje en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina