pff kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Chantalll, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalll

    Chantalll Actief lid

    7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het allemaal ff niet meer

    Mijn zoontje had afgelopen dinsdag de eerste 2 wenuurtjes op het kinderdagverblijf. Het "achterlaten" ging even gepaard met wat traantjes (van zowel mijn zoontje als ik ;)) maar dat was maar eventjes.
    Toen ik hem weer op ging halen, hadden ze hem net een fles gegeven. Ze zeiden dat hij wel elke keer overal tegen aan het protesteren was. Toen ik vroeg wat ze dan gedaan hadden met hem kreeg ik het volgende antwoord.
    Eerst om half 10 een fruithapje, toen hebben we hem in een wipstoel gezet, en toen hij begin te mekkeren hebben we hem in bed gelegd. We zijn gelijk de kamer uitgelopen en na een kwartier gehuild te hebben, hebben we hem er maar uitgehaald en de fles gegeven.
    Toen ik dit hoorde, vond ik dat het best veel wat ze hadden gedaan in die 2 uur tijd.

    Eenmaal thuis gekomen ging ik hem verschonen en hij had werkelijk waar de aangekoekte poep nog aan zijn billetjes zitten en onder zijn balletjes.

    vrijdag ging hij weer en heb hier dus wat van gezegd. Exuses werd aangeboden en dat het absoluut niet had mogen gebeuren. Nou ja.. voelde me er niet goed door, maar ja... je moet het natuurlijk een kans geven zoals mijn partner zegt.

    2 uur later ging ik hem ophalen en trof hem krijsend aan op de arm van een van de leidsters. Haar arm was gewoon zeiknat van het huilen. Hij bleek al bijna anderhalf uur bezig te zijn..
    Ik was hier aarding boos om, omdat ze wisten dat ik nog geen 10 minuten van de vandaan was, en ze me gewoon hadden moeten bellen. Toen ik er was, werd het iets beter en hij was gewoon doodop. Hij is dan ook gelijk in slaap gevallen in de maxicosi

    Ik weet dat een kind moet wennen...maar vind dit wel verrekte moeilijk en vraag me af, of ik er nog wel goed aan doe om hem te brengen. Het is voor 2 dagen in de week ivm werk.

    Het is een heel verhaal, maar het lucht me ook wel ff op om even lekker te klagen;)
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.840
    113
    Gelderland
    Ahh gossie heb met je kleine mannetje te doen... Zo zielig dat ze hem zo hebben laten huilen en jou niet gebeld hebben. En dan nog niet te spreken over die keer met de luier:$
    Ik heb mijn zoontje nog nooit met een vieze luier mee naar huis gekregen....
    Ik zou het zeker bespreken met het kdv en misschien kan je partner de kleine een keer ophalen zodat hij het met eigen ogen kan zien.

    Hopelijk komt het niet meer voor en is het even wennen geweest voor alle partijen..
     
  3. Djamila

    Djamila Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Jeetje zeg, waarom hebben ze jou niet gebeld, dat doen ze hier altijd als een kind niet te troosten is. En met een vieze luier naar huis dat heb ik nog nooit meegemaakt.
     
  4. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ons KDV belt als onze kinderen overduidelijk ander gedrag vertonen dan wat gebruikelijk is. Ik weet dus niet of ze hadden gebeld als hij tijdens 2 wenuurtjes veel had gehuild. Al zou ik het ook niet leuk vinden om te horen dat hij zo ontroostbaar was. Je hebt toch liever dat je kind het er naar zijn zin heeft of in ieder geval niet verdrietig is.

    Lastig hoor! Ik zou het denk ik wel nog een kans geven. Bij mijn oudste heb ik de eerste 2 wenweken vreselijk gehuild omdat ik het helemaal niets vond. Ieder dingetje wat zij anders deden, vond ik niet leuk. Maar voor de leidsters is het ook wennen. Zij weten niet wat ouders precies doen als een kind bepaald gedrag vertoont en ze weten niet wat normaal is voor het gedrag van een kind. Ze moeten je zoontje nog leren kennen. Ik raad je in ieder geval aan zoveel mogelijk te communiceren. Ik heb de leidsters van de jongste veel verteld over onze gewoontes en zijn gedrag. Gaat hij jengelen? Dat moet hij waarschijnlijk naar bed. Want huilen doet hij verder nooit. Als hij dus veel huilt, is dat abnormaal. Etc.
    Verder heb ik aangegeven dat ze hem een extra fles mogen geven als hij daar behoefte aan heeft. Kinderen hebben zeker in de wenperiode vaak namelijk eerder honger dan thuis. Dus als jij hebt aangegeven dat hij thuis meestal om ongeveer 11.00 en 15.00 drinkt, kan het zijn dat ze daaraan vast proberen te houden. Maar mijn zoontje drinkt op het KDV gerust 30 tot 45 minuten eerder, en dan gaat zijn fles helemaal leeg.

    Geef het dus nog even de tijd en praat veel met ze over je zorgen etc. Hopelijk gaat het over een week alweer zoveel beter!
     
  5. misa

    misa Niet meer actief

    Ach jee, wat vervelend.. Ik kan me indenken dat je je er niet goed bij voelt. Ik zou met hun om tafel gaan en aangeven wat je wilt. Dat ze je bellen als hij niet stil wordt of iets dergelijks. Kijk het even aan en als het niet gaat, dan zou ik echt even nadenken over wat anders. Succes!
     
  6. Chantalll

    Chantalll Actief lid

    7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb besloten dat ik het deze week nog 2x 2 uur aan ga kijken, en als het dan nog steeds zo bagger is dan ga ik kijken voor een andere optie.

    En in principe is het echt een enorm makkelijk kind. huilen doet hij amper. (denk nog geen half uur per dag;))
    Verder heb ik zelfs in zijn map een "handleiding" geschreven waarin alles van en over de kleine vent in beschreven staat.
    (dat vonden ze ook enorm fijn zeiden ze! )
     
  7. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Hoe is het gegaan tot nu toe? Of is hij nog niet geweest?

    Toevallig belde maandag het KDV mij op omdat mijn zoontje wat huilerig was. Hij had weinig gedronken die ochtend en ze wist niet of ze hem nou een extra fles mocht geven omdat hij wellicht honger had. Ik moest me geen zorgen maken want op zich ging het verder wel goed: zolang hij op de arm zat was hij gewoon vrolijk. Maar het slapen lukte niet zo en alleen in de box wilde hij ook niet. Ik moest toen direct aan jou denken omdat mijn KDV blijkbaar wel direct belt om te overleggen. Ik vond het trouwens toch heel fijn dat ze even belden, zodat ik ze kon vertellen dat hij van mij zeker geen honger hoeft te lijden en ze hem gewoon een extra fles mochten geven (hij drinkt altijd rondom hetzelfde tijdstip en dat weten ze, vandaar dat ze het zich afvroegen).

    Ik heb het die dag en de volgende dag ook tegen ze gezegd dat ik het erg waardeerde :) Heb jij tegen de leidsters gezegd dat ze jou de volgende keer moeten bellen als hij uit zijn hum is? Wellicht wel een goed idee, geeft jou misschien ook wat meer rust.
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    Ik denk dat het ook best kan zijn dat zij het ook nogal vervelend vonden om meteen op de wenochtend te bellen naar je. Ik kan dat wel begrijpen.
     
  9. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Je doet er denk ik goed aan om het wennen nog 2 keer een korte periode te doen. Het is best een verandering en sommige kinderen zijn heel anders als thuis. dit heeft 9 vd 10 keer even de tijd nodig. En heeeel sporadisch is er een kindje die niet echt 'thuis' hoort op een kdv, om het zo even kort door de bocht te noemen. Bijv. kinderen die veel aandacht nodig hebben of kinderen die niet tegen de vele prikkels kunnen. Zij zijn dan beter al in een thuis situatie zoals een gastouder.
     
  10. Chantalll

    Chantalll Actief lid

    7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk zijn er ook teveel prikkels daar voor hem.

    Door wat er gebeurd is, had ik er geen fijn gevoel van, en ik kon me er ook moeilijk toezetten om het weer te brengen..
    Misschien ook wel zwak van mij, maar zag er gewoon al tegen op wat er nu weer zou gebeuren;)

    We hebben dan ook besloten om ermee te stoppen. Het is gelukkig helemaal toppie opgelost. De ene dag gaat ie lekker naar mijn zus toe en de andere dag, komt er een hele goede kennis bij mij thuis oppassen.
    Bij noodgevallen kan ik terugvallen op mijn buurvrouw.

    Dit geeft me gewoon een beter gevoel. En als hij ouder is, kunnen we het altijd nog proberen;)

    p.s vrijdags waren ze ook nog is zijn knuffel kwijt geraakt :(
     
  11. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Fijn dat je een keuze hebt gemaakt en je er een goed gevoel bij hebt! Dit is voor iedereen dan waarschijnlijk het beste. En inderdaad je kunt het over een jaar nog eens proberen of naar een psz ofzo?! Ach genoeg tijd om daar over na te denken...
    Succces nu met het werken, zal nu vast goed komen..
     

Deel Deze Pagina