Pfff gepeste dochter en escalatie school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Spikkel19, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Vandaag is het enorm geëscaleerd op de school van mijn dochter.

    Mijn dochter word al vanaf groep 3 gepest . Inmiddels in groep 5 en hè lijkt wel erger te worden.

    Woorden als brand in de hell, viespeuk goorlap zijn dagelijkse praktijk.. los van de tuf, de wegschuiven van tafels niet op krukken willen zitten waar zij op zat.. spullen die zei uitdeeld worden afgeveegd weggegooid..
    Dag in dag uit ben ik er mee bezig gesprekken met juf\ intern begeleider\ sociaal team.. en nog word ze gepest.

    We hebben zelf haar op sociale vaardigheden training gezet. Haar ondersteunt wat harder proberen te maken.. maar hoewel dochter sterker lijkt te worden stop het pesten niet..
    Juf straft de verkeerde. Of straft gewoon niet. Andere juf ( ze heeft er 2 ) weet het ook nie meer..

    Onze zoon ( 5 jaar groep 2) plast sinds 3 weken in z'n broek niet kleine beetjes maar alleen op school... Thuis super zinderlijk.

    Vandaag ontplofte ik toen ik werd gebeld voor de zoveelste verschoningsbeurt en mijn zoon vrij hard aangepakt werd door de juf...

    En nu ben ik moe... Ik ben no in gesprek geweest met de intern begeleider maar t zal weinig helpen.. morgen blijven beide kinderen thuis leerplicht ambtenaar weet ervan. Althans die belt morgen terug...

    Maar jeetje lieve meiden ..... Wat kan ik nog meer doen?
     
  2. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wilde wel even zeggen dat ik de situatie zo ontzettend verdrietig vind voor jullie.

    Is een andere school een optie? Mijn man is vroeger ook heel erg gepest. Het heeft hem gevormd, maar het blijft een zwakke plek. Zijn ouders hebben hem naar een andere basisschool gedaan, ondanks dat hij zelf niet wilde. Daar zijn ze heel goed begeleid en heeft hij nog 2 fijne schooljaren gehad.

    Pff.. wat moet dit je hart breken als moeder:(
    Ben je al eens in gesprek gegaan met de ouders van de pesters?
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Jeetje wat verdrietig allemaal.
    Mijn eerste gedachte was ook: een andere school. Beiden lijken geen fijn gevoel te hebben bij deze school. Helemaal met een schone lei opnieuw beginnen lijkt mij de beste oplossing.
     
    MaMa, LolaBloem, Noorie en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Wat verdrietig zeg, wat zullen jou kinderen zich rot voelen. En jij als moeder ook. Ik zou ook zeggen een nieuwe school. Pesten kan je zo lang blijven achter volgen.

    Je hoort het zo veel om je heen, en veel scholen doen er zo weinig aan.

    Ik wens je veel sterkte toe
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Ik zou ook naar een andere school gaan
     
  6. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Met de ouders in gesprek gaan heb ik geprobeerd.. 1 ouder was er antwoord tja het zijn kinderen. De andere was simpel weg tja jou kind is geen heilige..

    Daarnaast moet ik nog met de halve klas in gesprek wil ik ze allemaal spreken..

    De hele klas keert zich tegen haar zodra de juf uit de klas is...

    Eerst maar eens tot rust komen
     
  7. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    Wat ontzettend verdrietig... lijkt me dat je je als ouder zo machteloos voelt.

    Mijn gevoel zegt in elke vezel: andere school! Ze zijn nu nog klein, als je dit nog minimaal 5 jaar vol moet houden... alles wordt gevormd in die jaren. Nee ik zou mijn kind daar absoluut niet meer naar toe willen laten gaan.
     
    Syane en LVtje vinden dit leuk.
  8. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ik zou ook zeggen: andere school. Mijn broertje is vanaf de kleuterklas vreselijk gepest. Mijn ouders hebben heel lang niet van school willen wisselen, omdat ze dat zo'n drastische keuze vonden en ze wilden dat het gewoon door in gesprek te gaan met de ouders en de school aangepakt en opgelost zou worden. Niks werkte echter. Uiteindelijk hebben ze hem eind groep 7 toch naar een andere school gedaan. Daar heeft hij een heel fijne tijd gehad. Mijn ouders hebben eeuwig spijt dat ze het niet veel eerder hebben gedaan. Mijn broertje heeft nog steeds veel problemen door zijn pestverleden.

    Succes en een dikke knuffel. Ik weet wat pesten met je kan doen en het lijkt me vreselijk om machteloos toe te moeten staan kijken terwijl dat met je kind gebeurt.
     
  9. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik Zou zeggen ga op zoek naar een andere school. Zo is de schooltijd voor de kinderen ook niet fijn. Nu kunnen ze nog makkelijker een nieuw plekje vinden op een nieuwe school.
    En de reactie van die ouders vind ik wel erg makkelijk, tja het zijn kinderen:mad:. Betekend niet dat alles maar kan.....
    Morgen een dagje thuis gelukkig, goed bespreken met de leerplichtambteanar ook wat je ermee moet/kan verder.

    Sterkte met deze rotsituatie!
     
    Syane vindt dit leuk.
  10. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Allereerst veel sterkte!

    Wordt je zoon ook gepest waardoor hij in zijn broek plast of zit hier een ander reden achter?

    Ik ben het met mijn voorgangers eens dat ik snel zou kijken naar een andere school. Beide kinderen geven aan dat ze niet met plezier naar school gaan. Als je dochter zo erg wordt gepest dan heb ik mijn vraagtekens of dit beter gaat worden.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik zou ook een andere school kiezen. En misschien nog iets als judo voor ernaast.
     
    Syane vindt dit leuk.
  12. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat een moeilijke en verdrietige situatie op school.
    Het lijkt me enorm machteloos voelen als elke stap, elk gesprek en elke training geen invloed lijkt te hebben.

    De reactie van de ouders is echt zo fout! Pesten wordt hier in huis niet toegestaan. Mocht ik horen dat mijn kinderen dat wel doen, dan hebben ze een groot probleem met zowel mij als hun vader.

    Dikke knuffel voor jullie!
    Hopelijk zie je weer een lichtje aan het eind van de tunnel, als je wat heb kunnen laten bezinken.
     
    Syane en mama079 vinden dit leuk.
  13. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Heel veel sterkte gewenst, wat een verdrietige en moeilijke situatie. Mijn eerste gevoel is ook een andere school zoeken, hoe drastisch het ook klinkt.. En wat wil jouw dochter? Stast ze open voor een nieuwe school?

    Maar ik verbaas me ook waarom de pester nog zoveel ruimte krijgt op school en de juffen blijkbaar niet in staat zijn om het goed te begeleiden. Weet je waarom het school niet lukt om dit goed te begeleiden?
     
    Syane vindt dit leuk.
  14. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Wat ontzettend verdrietig zeg.
    Er zijn een aantal opties genoemd die ook bij mij meteen opkomen, mn andere school.
    Ik weet uit ervaring wat voor impact dit heeft.

    Sterkte!
     
  15. Wat ontzettend verdrietig, ik vind het heel erg. Dit kan je tekenen voor het leven.

    Wat is het beleid op school?
    Zijn ze bekend met de kanjer methode?

    Ik wil je heel veel sterkte wensen, wat moet het een machteloos gevoel zijn!
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Absoluut een andere school zoeken! Zeker als het met beide kinderen niet goed gaat.

    Mijn oudste dochter heeft een aantal &^^!#)!#@&* jaren achter de rug. Met ingang van dit schooljaar toch de beslissing genomen te wisselen. Was een gok, maar tot nog toe ben ik zo blij dat we het gedaan hebben! Bij de nieuwe school is er enorm veel aandacht voor de groepsvorming. Dochter heeft vanaf het begin het gevoel er bij te horen. Er wordt niet gepest, er wordt niet buitengesloten, enz. Ze voelt zich geaccepteerd, door de kinderen én door de leerkracht. Ook thuis hebben we een totaal ander kind gekregen. Ik wist altijd al wel wat pesten met een kind kon doen (zelf ook ervaren helaas), maar pas na de schoolwissel merkte ik wat voor verschil dat kan maken.

    Als je met deze school niet verder komt, zou ik dus zeker verder kijken. En dan specifiek naar scholen met extra aandacht voor groepsvorming en sociale ontwikkeling in zijn algemeenheid.

    Heel veel sterkte!
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje wat ontzettend verdrietig allemaal. Ik zou mijn kinderen echt van school halen en op een andere school met een schone lei beginnen,. Dit breekt toch echt je moederhart.
    Sterkte hoor met alles.
     
  18. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Wat erg zeg!
    Eens met de anderen, snel op zoek naar een andere school.
     
  19. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Normaal zou ik het niet snel zeggen omdat het pesten kinderen vaak achtervolgt op een nieuwe school, maar aangezien er 2 kinderen in 2 verschillende klassen zich echt niet fijn voelen in de klas zeg ik nu dus wel andere school. Lijkt mij dat er daar iets niet goed gaat.

    Mijn oudste werd regelmatig gepest, de hele klas was gewoon geen fijne klas. Toen we gingen verhuizen zou zee naar groep 7 gaan. In principe had ze prima op haar oude school kunnen blijven qua afstand, maar ik heb haar ingeschreven bij een andere school. Nu gaat het veel beter. Er zijn natuurlijk nog wel eens dagen dat het niet leuk was door kleine plagerijen/ pesterijen, maar ze zitten er op deze school ook veel meer bovenop. Dochter is achteraf ook heel blij dat we toch voor een andere school gekozen hebben.
     
  20. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ze werken hier met gele kaarten..2 gele kaarten dan krijg je een rode en dan moet je 5 ! minuten nablijven ..
    Dit systeem werkt totaal niet dat blijkt. Ze worden aan de slachtoffers uitgedeeld.
    Daarnaast is er een verschil in werkmethode.. de ene juf doet zus de andere zo.. een van de juffen is naar mij toegekomen dat zij het ook niet meer weet met deze klas..dit is al juf 4 die dit zegt in 3jaar..
    Vandaag zijnze thuis en heb ik straks een gesprek met de leerplichtambtenaar zodat die weet waarom ze thuis zijn . Ook heb ik sociaal team op de hoogte gesteld en een afspraak gemaakt met de huisarts..
     
    MyMiracle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina