Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerin2015

    zwangerin2015 Actief lid

    15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben de pgd behandeling waar onze dochter uit is ontstaan ook in het UMCG gedaan. Ziekenhuis beviel prima alleen reistijd was erg lang en ze hielden des tijds een zomer stop. Nu gaan we naar Utrecht en daar vinden wij het wat prettiger. En de reistijd is korter. Ik vond wel dat de punctie beter verdooft/begeleid werd in umcg dan in utrecht. In utrecht hebben ze geen (zuurstof)bewaking op de afdeling en dat hebben ze in umcg wel waardoor ze in het hoger dosis verdoving mogen geven. In utrecht doen ze alleen plaatselijk verdoving (baarmoeder) dus daarom hebben wij gekozen voor punctie in Utrecht onder sedatie. En is mij erg goed bevallen.
     
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Jeetje @Kaatje87 , wat heftig allemaal! :(
    Het klinkt zeker niet te negatief hoor, dit is hoe jij het ervaart en het is ook gewoon een heel heftig traject. bedankt voor het delen van je verhaal!

    Ik ga voor je duimen dat de 3e poging een succesvolle mag zijn!!
     
  3. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Goed om te horen! Utrecht heb ik ook nog naar geïnformeerd, maar voor nieuwe patiënten geldt zon zelfde wachttijd.

    T scheelt denk ik wel dat t niet de aller eerste poging is waardoor we al weten hoe ik op hormonen reageer en hoe ik me dan voel. De reistijd kijk ik ook wel tegenop. Zo rond de punctie de nacht ervoor gaan we in een hotelletje daarzo :).

    T AMC is mij op zich wel goed bevallen, alleen t is daar zo druk en ze werken zo enorm bureaucratisch, dat stoort me wel, ben heel benieuwd hoe het umcg is.
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wauw top hoor!! Gaat snel dan ook met terugplaatsen zeg! Hier zijn ze van plan te testen en dan gaan ze de vriezer in en 4-6 weken later pas uitslag.
    Ik duim voor een paar gezonde embryo’s en een plakker!
     
    zwangerin2015 vindt dit leuk.
  5. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja wij! UMCG bevalt prima! Hele lieve artsen! Ze bieden een luisterend oor, nemen de tijd voor je.
    Het jammere is de reistijd. Ik neem er altijd 1,5 uur de tijd voor. Van deur tot deur..
     
  6. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja klopt, 1e poging 1 terugplaatsing gehad, vanuit de 2e poging 4 terugplaatsingen gehad. De cryo's ontdooiden allemaal goed! Ik ben zelfs zwanger geraakt van de cryo's! Maar goed, het moet wel iig 8,5 maand blijven zitten..

    Nou ik heb alles in huis om te starten, ik start in oktober weer..
    Mijn baarmoeder is nog niet helemaal schoon sinds de miskraam, heel naar en verdrietig allemaal. Ik zit nu aan de pil, en dan hopen ze dat het laatste beetje er met de stopweek uitgaat. Zo niet, dan spoelen ze mijn baarmoeder schoon.
    Begin september heb ik weer een controle.
     
  7. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Zo fijn om te horen dit. Ik ga morgen de verwijzing regelen, dan moeten we formulier in vullen hoorde ik, waarna het intake gesprek binnen enkele weken volgt en we direct ingepland kunnen worden, aldus de secretaresse. Klinkt allemaal of t behoorlijk snel kan gaan. Ik hoop t. In t AMC krijg ik dus pas 11-9 n telefonische afspraak en is de wachttijd daarna ook nog heel lang. Heel frustrerend.
    Ik begin Zodra ik ongesteld wordt met de pil, kan maar vast gedaan zijn :D.
     
    Kaatje87 vindt dit leuk.
  8. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ik hoop zo voor je dat het snel achter de rug is. :( Het blijft maar door je hoofd spoken en je kan niet verder omdat je nog niet schoon bent.

    Ik heb gisteren de hysteroscopie gehad. En deze viel reuze mee. Deed totaal geen pijn. Ze zag dat er nog een klein restje zat (wat de boosdoener was van het nog verdikte slijmvlies) en vroeg of ze het mocht lostrekken als ik geen pijn had. Dus heeft ze dat gedaan. Voelde helemaal niets. Hoogstens wat gekriebel. Nadien nemen ze wel biopt en lijkt een beetje op een uitstrijkje. Dat is gewoon vervelend, dat schrapend gevoel. Baarmoeder zag er verder goed uit, leuk om je eens vanbinnen te zien. :D Ze zei wel dat ik een grote baarmoeder had (wat dat ook mag betekenen) en er verder alles goed uit zag. Ook het litteken van mijn keizersnede zag er goed uit. Wel een kuiltje maar heb er geen last van.

    Dus zou het restje er met de volgende menstruatie moeten uitkomen ofwel zal het vanzelf oplossen. Ze zei dat ik beter nog maand zou wachten en eerst nog eens zou menstrueren. Dus schuif ik ook nog maar eens een maand op vooraleer ik mag starten met de injecties. Startdatum staat nu op eind september, dus eind oktober punctie als alles goed gaat met het nieuwe schema.
     
  9. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wat naar zeg. Sowieso alleen die miskraam al, dit wil je er niet bij hebben. Hopelijk gaat het zo inderdaad weg..
     
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    @zwangerin2015 succes vandaag met de terugplaatsing!! Hoeveel goede embryo’s hebben jullie? Ik hoop op een mooi aantal!
     
  11. zwangerin2015

    zwangerin2015 Actief lid

    15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wat verdrietig. Is vreselijk om een miskraam te krijgen. Hopelijk zit het jullie deze keer mee en blijft de embryo goed plakken!
     
  12. zwangerin2015

    zwangerin2015 Actief lid

    15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben gister middag terugplaatsing gehad van een mooie blastocyste embryo. We hadden van de 8 geteste embryo's 3 gezonde en 1 waar geen conclusies uit kwam dus die hebben ze ook in de vriezer gedaan met de 2 over gebleven gezonden en die testen ze na ontdooien nog een keer.
    De terugplaatsing ging goed (vorige keer ging het wat lastig, mijn baarmoeder heeft blijkbaar wat hobbeltjes en keizersnede litteken.) Deze arts had alle tijd en was zeer zorgvuldig. Nu de spannende 2 weken.
     
    Kaatje87, Kiki11111981 en Happyhope vinden dit leuk.
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wat mooi 3 goede embryo’s en 1 die wellicht ook nog bruikbaar is! Ik duim voor een plakker.
     
    zwangerin2015 vindt dit leuk.
  14. zwangerin2015

    zwangerin2015 Actief lid

    15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wat lief! Dank je!!
     
  15. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Dat is heel goed nieuws!! Ben heel blij voor je!! Drie gezonde is echt wel top!
    Ik duim voor een plakker!! Succes op het wachtbankje.
     
    zwangerin2015 vindt dit leuk.
  16. zwangerin2015

    zwangerin2015 Actief lid

    15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Dank je! Lief dat je wil duimen ik kan het goed gebruiken!

    Nu wachtdag 3 en ik heb heb nu al geen geduld meer wanneer mochten of hebben jullie getest na een verse terugplaatsing?
     
  17. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Dat kan ik geloven. Zou ook weinig geduld hebben:D, dagen gaan dan zeer traag.

    Was een 5-daagse niet? En neem je medicatie ter ondersteuning?
    Ik zou zeggen eind deze week? Of sla ik de bal helemaal mis? :oops: Wat denk jij?

    Ik kan nooit een verse TP krijgen omdat alles moet onderzocht worden dus sowieso cryo TP na een cyclus rust.
     
  18. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft vanochtend zijn TESE gehad en ze hebben gewoon 4 rietjes kunnen invriezen!
    Per pgd-icsi poging kunnen ze waarschijnlijk 1 rietje gebruiken dus hebben we voor nu genoeg voor 4 pogingen...
    Het moet nog steeds landen bij mij dat we nu wéér een andere (of eigenlijk de oude) weg in gaan.
     
    Kaatje87, zwangerin2015 en Kiki11111981 vinden dit leuk.
  19. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België

    Omg!! Dat is SUPERgoed nieuws!! 4 rietjes!!
    Kan ik begrijpen. Je sluit zo goed als één hoofdstuk af en zet je je zinnen op iets anders en dan opeens gaat het boek terug open.
    Dit moet je zien als een teken, is bijna geen toeval.
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  20. zwangerin2015

    zwangerin2015 Actief lid

    15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik dacht zelf aan as zondag dan 9 dagen na de tp. Het is een 5daagse embryo inderdaad en zaterdagavond 17 aug om 21.00 uur 10.000 pregnyl gespoten. Zou dat na 15 dagen al uit mijn bloed zijn?

    Wat balen dat je geen verse tp kan krijgen. Komen jouw emmies altind goed uit de ontdooiing? Of misschien nog wel betere kwaliteit na door groeien?
     

Deel Deze Pagina