Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    @Jingle , hoe gaat het met je? Ik zie in je banner dat je inmiddels 7 weken zwanger bent! Heb je het uiteindelijk nog doorgegeven aan Maastricht? Of toch nog even wachten?
     
  2. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hee lief dat je aan me denkt! Het gaat goed, vandaag 1e echo en daar was een vruchtje met kloppend hartje en een termijn van 7 weken en 1 dag te zien. Stemt ons wel hoopvol maar ik denk dat ik wacht tot na de 9 weken voor ik Maastricht afbel. De 1e keer hadden we met 8 weken een goede echo en dat kleintje bleek kort na de echo overleden te zijn.

    Bij jou gaat het nu ook opschieten zie ik, 6 follikels zag ik, snap dat je op meer had gehoopt maar het gaat om de kwaliteit en niet de kwantiteit gelukkig! Ik duim voor je.
     
  3. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Dexendon vaag, dacht dat ik op reageer had geklikt..

    Dat is waar! We wachten het rustig af! Woensdag weer terug komen maar ze verwachtte niet dat het de laatste echo zou zijn. Dus dan denk ik misschien donderdag of vrijdag weer terug en dan zaterdag of zondag de punctie? Gokje, ik durf het nog niet te zeggen..

    Ja klopt, ik prik in mijn buik. Maar idd de decapeptyl voel ik ook meer!
    Whaha misschien heb je wel mooie blauwe bips ;)
    Fijn dat je vriend prikt, maakt hij het proces ook heel bewust mee idd. Ik prik alleen, mijn man ziet het niet eens..
     
  4. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    De follikels waren bij mij ;)

    Fijn zeg! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan!
     
  5. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Zo fijn om te horen. Ik vind het zo'n bijzonder verhaal. Gelukkig was je eerste echo goed. Snap wel dat je nog even wacht, zeker met het verhaal van vorige keer nog in gedachten. Ik ga heel hard voor jullie duimen, komt zeker goed dit keer, het heeft zo moeten zijn!
     
  6. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Vandaag mag je weer! Ben heel benieuwd wat de score van vandaag is.
    Ik had gelukkig de vorige keer maar twee echo's, één op maandag, daarna op woensdag en toen was besloten dat ik donderdag de pregnyl mocht spuiten en zaterdags de punctie. Was blij dat het op zaterdag was, want daarna moet je echt even rustig aan doen.

    Ik heb het gisteren even na gevraagd bij vriendlief, heb inderdaad een blauwe bips hahah!
     
  7. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    7 follikels groter dan een cm! De ivf arts was heel positief. Morgen weer terug om te kijken of de 2 kleinsten nog weer gegroeid zijn en aan de hand daarvan de pregnyl donderdag of vrijdag avond spuiten en dan idd zaterdag of zondag de punctie! Fijn dat dat straks achter de rug is!

    Haha een blauwe bips, ach ja is voor het goede doel! ;)
     
  8. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ooh sorry ik dacht dat ik goed gelezen had.. :oops:
    Nu 7 follikels dan toch? Alweer 1 erbij en vanaf welke grootte gaan ze een punctie doen?
     
  9. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ben blij met je reactie want vind mezelf soms ook een beetje hebberig dat ik Maastricht nog niet heb afgebeld. Maar het blijft gewoon nog zo onzeker allemaal. Ik wilde dat je ook een stokje in je urine kon doen die aan kon geven of het nou goed zit of niet.

    Bij jou prikt je vriend? Dat is wel prettig! Hoe lang moet je nog doorprikken nu voordat ze een echo gaan maken?
     
  10. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Je moet jezelf niet schuldig voelen. Het is allemaal al spannend genoeg. Ik denk dat je zelfs meer stress gaat krijgen wanneer je Maastricht gaat afbellen. Dan krijg je misschien nog meer het gevoel "het moet goed gaan deze keer..." en al die extra druk moet je gewoon niet hebben. Bel wanneer jij je er zeker bij voelt.

    Ja hij prikt omdat ik het zelf gewoon heel onhandig vind. En nu is het echt een project van ons samen. En dat vind ik erg fijn.
    Deze week prik ik nog decapeptyl. Normaal zou ik aanstaande maandag voor een echo moeten om te kijken hoeveel follikels er zijn, zodat ze mijn dosering voor Gonal F kunnen bepalen. Maar omdat dit onze tweede poging is, is die waarde al bekent en bespaart mij dat een rit naar Utrecht. Dus ik ga aanstaande maandag een week lang deca en Gonal F spuiten. Die maandag daarop (10e) heb ik dan de eerste echo om de eitjes te tellen. Ik verwacht dat ik twee dagen dan weer moet en waarschijnlijk op zaterdag de punctie. Als ik het zo schrijf lijkt het heel lang nog, maar ik weet dat de tijd gaat vliegen nu. Ik ben zelf docent, dus ik begin aankomende maandag weer met lesgeven, en dan kom ik zo weer in een werkmodus dat het zo weer kerst is hahaha....
     
  11. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Jeaah, nu al 7! Dat is er toch maar mooi weer eentje bij. Als die kleintjes nou ook nog even groeien heb je echt een super aantal hoor.
    Zie je tegen de punctie op? Beetje een idee wat je er van verwachten kan?
     
  12. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Haha geeft niks! Ja nu 7 idd! Ze hebben de follikels het liefst op 18 mm. Dus die kleintjes moeten nog ff flink doorgroeien..
     
  13. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja idd ze zei vandaag 7. En het zag er allemaal prima uit! Hopelijk zijn de kleinere morgenochtend weer gegroeid.
    Ik zie opzich wel een beetje tegen de punctie op. Ik weet ongeveer wat me te wachten staat. Ik ben alleen benieuwd hoelang zo'n punctie duurt..
     
  14. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Bij mij is de punctie 100% meegevallen. Ik kom kiezen voor extra pijnmedicatie, maar omdat via een infuus gaat, en ik daar panisch voor ben, daar niet voor gekozen. Heb het gedaan met een paracetamol en een diclofenac.
    Punctie zelf gaat snel. Eerst verteld ze alles wat ze gaat doen. Maakt alles goed schoon en dan dmv echo worden de eitjes aangeprikt. Hoe meer je hebt hoe langer het duurt. Ik had er 13 en ik denk dat ze met het prikken hooguit 10 minuten bezig waren. En daarna mocht ik naar de rust kamer, half uurtje gelegen denk ik, en toen kon ik naar huis.
    Vond de punctie echt niet pijnlijk. Het voelde bij elke prik als een stompje in je maag. Maar een ieder ervaart het anders. Belangrijk is om er na veel water te drinken.
     
  15. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    En, hoeveel is de score nu? Weet je al wanneer de punctie is? Ben benieuwd!
     
  16. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Punctie inmiddels achter de rug! Viel me opzich mee, alleen in het begin de eendenbek en het spoelen vond ik niet prettig. Tijdens de punctie had ik een infuus met verdoving en dat voelde heel raar, alsof ik veel te veel gedronken had! :roflmao:
    Heb wel last van mijn buik, maar dat is logisch..
    Nu wachten.. Dit vind ik wel heel spannend hoor!
     
  17. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ooooo je hebt gewoon de punctie gehad. Gelukkig was het niet een hele nare ervaring voor je.
    Hoe voel je je nu?
    Wanneer hoor je hoeveel eitjes aangeprikt zijn, en wanneer verwacht je de terugplaatsing?
     
  18. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi hoi,

    Ja, de punctie had ik vervelender verwacht. Ik heb 1 dag last gehad na de punctie, liep als een oud vrouwtje. Daarna ging het wel weer eigenlijk. Er waren 6 eicellen.

    Van de 6 eitjes waren er uiteindelijk 4 bevrucht. Ze konden bij 4 een biopt nemen.
    1 konden ze niet testen, 2 waren er aangedaan en 1 was goed! Ik heb een terugplaatsing gehad! :) Helaas geen embryo's in de vriezer.
    Oooh ik hoop zo dat deze embryo zich gaat innestelen.
     
  19. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Uiteindelijk heb je maar 1 goede nodig, we gaan nu duimen dat deze blijft plakken.
    Bijzonder gevoel hé, Het feit dat er nu een bevrucht eitje in je baarmoeder zit.
    Wanneer mag je testen?
     
  20. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja precies, er is maar 1 nodig.. Jaaaa heel hard duimen!!
    Heel apart hoe dit allemaal gaat en dat het allemaal kan! Ik vond het ook erg bijzonder om mee te kijken op het scherm, hoe de follikels aangeprikt werden, hoe ze 'bijgesneden' werden op het lab en hoe mijn embryo eruit ziet. En de arts weet gewoon het geslacht van het kleine frummeltje, echt bizar dat ze dat allemaal kunnen zien.

    Ja het is wel een bijzonder gevoel, er zit nu gewoon een embryo in mijn buik.
    Ik mag de 18e testen. Ik ga ook niet eerder testen (zie ik nog wel eens voorbij komen)

    Hoe gaat het nu met jou? Bijna beginnen met Gonal-F?
     

Deel Deze Pagina