PH waarde navelstrengbloed

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Labrador28, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Labrador28

    10 nov 2015
    5
    0
    1
    Tijdens het zetten van de ruggenprik voor mijn keizersnede kreeg ik een bloeddrukdaling. Dochter is geboren met een apgar van 9 en 10. De eerste dag kreunde ze wat maar deed verder alles goed. In het navelstrengbloed is een lage ph waarde gemeten wat kan wijzen op zuurstoftekort. Ze is door een kinderarts onderzocht en vond geen aanwijzingen en had het vermoeden dat de waardes niet klopten. Nu zei de gyn gister dat een bloeddrukdaling er voor kan zorgen dat er minder zuurstof bij de baby komt en daardoor ws die waardes zo waren. Dat klinkt weer heel anders dan het verhaal dat het ws niet klopt. Ik word hier nu heel onzeker van... moet ik me hier zorgen om maken? Kunnen er gevolgen zijn voor haar ontwikkeling ook al zijn er verder totaal geen tekenen?
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
     
  3. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Sorry voor de late reactie..

    Helaas weet ik daar heel weinig van af en kan ik je medisch gezien geen advies geven. Wel wil ik je adviseren om je door de medici gerust te laten stellen. Als je onduidelijkheden hebt of onzekerheid, ga dan terug naar de behandelend arts om er over te praten.

    Ik wens je succes..

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina