Pickwick momentje van de dag

Discussie in 'De lounge' gestart door hummeltje5, 25 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Op alle Pickwick theezakjes staat er op het labeltje het ''Pickwick momentje van de dag''.

    Zet de jouwe hier neer en beantwoord 'm, of -als je er geen hebt- beantwoord het laatstgenoemde momentje van de dag.

    De mijne: waar zou jij meer de tijd voor kunnen nemen?

    Op dit moment ongetwijfeld m'n man. Die heb ik iets teveel verwaarloosd de afgelopen tijd.
    Iets met jonge kinderen en daarnaast zo uitgeput zijn dat ik meer tijd aan mezelf besteedde om bij te tanken dan aan hem.
    Working on it!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  2. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Leuk idee! En net toevallig aan de thee..

    Durf jij je dromen te volgen?
    Ja.. eindelijk de stap gezet om te switchen van baan.. vast contract opgezegd en een baan aangenomen in de sector waar ik al heel lang in wil werken en nu de kans krijg.
    Hopelijk volgend jaar een opleiding..
    Er wordt dus aan een droom gewerkt
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat gaaf zeg voor je! :D

    Als ik antwoord moet geven op die vraag: nee dat durf ik op dit moment niet.
    Ik wil ook graag een andere baan, maar omdat ik in het verleden daar nog niet in heb gewerkt vind ik het heel erg moeilijk om me goed te kunnen profileren en durf ik de stap tot solliciteren dus nog niet te maken.
     
    Vlindertjeh vindt dit leuk.
  4. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden

    Dankje!
    Het heeft bij mij ook even geduurd.. laatste tijd een flinke persoonlijke ontwikkeling doorgemaakt en nu durf ik die stap te nemen. Eerder was ik er ook niet klaar voor.
    Soms moet je een sprong in het diepe wagen, maar je moet er klaar voor zijn.

    Met jonge kinderen zet je jezelf (en partner) even op een laag pitje.. maar je ziet het nu in bent eraan aan het werk.. goed bezig
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.806
    7.136
    113
    Vrouw
    Antwoord op de vraag:
    Heeft lang geduurd maar ja. Sinds vorig jaar Maart definitief de keus gemaakt om alleen voor een kindje te gaan en dat is altijd mijn grootste droom geweest.
     
    Athina, Zulema, Iertje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Hier vorig jaar gedaan, baan als BI consultant. Nóg meer speelgoed!!!! (servers, verschillende databases, andere bedrijven met andere behoeften, andere technieken en software) was daarvoor inhouse IT'er dus maar 1 omgeving. Nu allemaal collega's die hetzelfde kunnen als ik, op verschillende gradaties van kennis, ipv een vaktechnisch overleg met mn spiegelbeeld of alterego.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    kreeg spontaan trek in thee, hier: Ben je een dromer, denker of doener.

    Hier een denker en doener, dromer niet zo maar mócht de staatsloterij of de straatprijs vallen, het hele plan ligt al klaar!

    Ik bedenk wat ik wil, leg het even op zij als t iets groots is, denk er nog even over na en vervolgens gaan we dat dan doen of werk ik t plan iets bij en doen we de gereviseerde plannen.
     
    Athina en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Grappig om te zien dat er ook mensen zijn die die vragen waarderen... Ik word er altijd stikchagrijnig van als mijn theezakje me gaat ondervragen! Ik wil gewoon thee en ik heb al genoeg om over na te denken! Heb nog wel eens een middagje met mijn zus alternatieve suggesties bedacht voor theezakjes vragen, oh wat hebben we gelachen.
     
    Lies1611 en Athina vinden dit leuk.
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Das echt een heel lief bericht! Dankjewel!
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hopelijk is je snel een goede zwangerschap gegund!
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Whahahahahahaha :roflmao:

    Hmm ja, voor mij is thee drinken echt even een moment van ontspanning. Even opladen met een programma voor mezelf en een kop thee zeg maar. Dus niet ''thee drinken tussen de bedrijven door'' en daardoor genoeg na te denken te hebben waardoor je zo'n vraag op een theezakje alleen maar irritant vindt :p

    Ik ben nu wel reuze benieuwd naar jullie alternatieve suggesties natuurlijk ;) :D
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vertel me je plannetje :D

    Als ik antwoord moet geven op die vraag: ik ben vooral een denker. Kan ook erg goed reflecteren en bij tijd en wijle ook filosoferen.
     
  13. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.806
    7.136
    113
    Vrouw
    Dankjewel ❤
     
  14. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Mijn vraag voor vandaag is: wat is jouw lievelingsplek?

    dat is met stipt op nummer 1 met de honden in de natuur, onder de perfecte weersomstandigheden... en dat is wanneer het koud is buiten, het zonnetje schijnt en de velden wit zijn door vorst. Dan ben ik echt op mijn plek. (Terwijl ik verder echt een hekel heb aan de herfst en de winter Haha)

    En natuurlijk thuis, bij mijn mannetje, kinderen en de dieren
     
    hummeltje5 en Zulema vinden dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Welke van de 80? :roflmao:

    1) Studieplan (1e onderhanden, 2e op de rol). Zijn gewoon microsoft examens overigens.
    2) Verbouwingsplan keuken (schuifpui zit in de weg..grrr) met de grote hamvraag, wel of niet die tussenwand er uit, verlaagd, verplaatst. Neig naar halve tussenwand. Verplaatsen is afhankelijk wat de keuken wordt. Komt dan ook gelijk een nieuwe meterkast er in (wij hebben nog draaistoppen en het is dus hoogste tijd). De draaideur naar boven wordt dan ook gelijk een ingebouwde schuifdeur want de WC gaat dan ook gelijk verbouwd worden. Mja, bovenlichtje wel of niet houden (heeft ook een doel tenslotte) en ik neem geen schuifdeur met glas...nope nope nope. Plafond hoge deur of weer niet...
    3) Verbouwingsplan slaapkamer dochter (man moet nog een knippie en nacontrole, corona zit in de weg). Oude kamer moet een studie/werkruimte worden. Met strijkruimte (elektra, bedraad internet, bergruimte onder schuin dak (dak begint daar op de 1e al). HR++ veiligheidsglas is al onderweg (voor dr nieuwe kamer, is nu enkelglas daarom mag ze daar nog niet heen (klimgeit)) Nieuwe kamer is al behangen, komt nog wel aansluitunit bedraad internet bij (lus ik door maar nu nog met een afdekplaat er op). En nog een inbouwkast daar maken (deels ikea pax met kroonlijst en deel handwerk ivm gedeeltelijk schuin plafond).
    4) woonkamer boekenkast verbouwing. Nu 4 billy's maar dat moet een volle wand semi inbouw worden (tot plafond) tv in t midden en weggewerkte bekabeling. Wij hebben de bruin/zwart dus nog op zoek naar de goede kleur verf voor de afwerking. Loodzware plasma tv is al vervangen voor LED. Nog wat eisen qua elektra (anders missen we weer 2 stopcontacten en verlengsnoeren semi permanent in een WCD ben ik geen fan van). Wil nog verlichting op/aan de boekenkast (LED ivm warmte). Aanvulling tot plafond kan door bovendeel erbij of nog een rij dichte kasten er onder, neig naar er onder. mja iets met constructie tekenen/berekenen etc want die billy's staan VOL met fantasy boeken dus reken maar uit hoe zwaar die beladen zijn. En dat is weer afhankelijk of je de verf goed gemengd krijgt.

    Als die kast om is kan ik mn 3d printerwerkplek weer naar beneden halen :cool: (man is gamer, dus die PC van hem staat al beneden)

    Straks twee dagen in de week extra om nog achterstallig kluswerk weg te werken...EINDELIJK!!! De wendagen zijn al bezet :roflmao:

    Nu nog hopelijk ook de fut ervoor want mn lijstje is aardig vol en erger me er kapot aan. Mja overdag niet handig met een 3 jarige naast je die met alles wil helpuh, in de avond teveel lawaai (of direct rondom haar kamer).
    ...

    Staatsloterij
    1) DUO bellen
    2) Stuk grond kopen en hacienda bouwen (2 gelijkvloerse drempelvrije woonunits onder)
    ...
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    E700698F-89AE-4D35-AAE5-F0EDB4B1771D.jpeg

    Tanken en de vaatwasser legen, zo een hekel aan. :oops:
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hahaha vooral dat tanken! Ik rijd hem ook altijd tot de laatste druppel leeg :rolleyes:
     
    Zulema vindt dit leuk.
  18. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ja, zo is het ook, eigenlijk zou het een moment van ontspanning moeten zijn, maar zeker op het werk is het altijd haasten. En dan wil mijn theezakje ook nog allemaal dingen van me weten!

    Nou, speciaal voor jou nog even in de app met mijn zus terug gezocht, en dit waren onze alternatieve suggesties voor op theezakjes (alsjeblieft niet serieus nemen) (even echt voorstellen dat dit aan zo'n theezakje hangt):

    - Als jij een vla zou zijn, welke smaak zou je zijn?
    - Wat is het vreemdste dat je hebt gedaan terwijl je dronken was?
    - Wat is je favoriete allergie?
    - Kan jij staand aan je eigen voetzool likken?
    - Zou je liever met een wolf of met een baviaan vechten?
    - Denk jij ook wel eens dat je in de gaten wordt gehouden?
    - Zou je wel eens willen verdwijnen en ergens anders een leven opbouwen? (Zo ja, bel dit nummer)
     
    Waxinelichtjes en hummeltje5 vinden dit leuk.
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    De plannen voor wanneer je de staatsloterij zou winnen.
    Had me ff gewaarschuwd, dan had ik alleen de laatste paar regels hoeven lezen ;) :roflmao:

    Dat zijn een hoop ideeën! Heerlijk om straks eindelijk je handen vrij te hebben voor het eea.
    Begint ze na de kerstvakantie?
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Whahahahaha ik ga stuk :roflmao:

    Als ik bij Pickwick had gewerkt had ik je meteen een baan aangeboden :D
     
    Lafayette vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina