Pijn bij inwendige echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bee1986, 13 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi dames,

    heeft iemand wel eens pijn gehad aan de blaas bij de inwendige echo? Bij het omhoog kantelen van de echokop deed het enorm veel pijn en toen gaf de gyn aan dat daar mijn blaas zit. Nou moet ik ook onwijs vaak plassen, dus misschien is het een blaasontsteking. Maar de afgelopen weken kwam daar niks uit als ik een potje urine inleverde.

    kan de blaas ook pijnlijk worden door groter wordende druk van de baarmoeder op de blaas?

    Is de pijn herkenbaar voor iemand en waar kwam het door?

    Thanks!
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Hier al tig inwendige echo's gehad, ook ten tijden van onze IVF ICSI trajecten maar nooit pijn gehad aan mijn blaas oid. Dus voor mij niet herkenbaar. wel heel vervelend dat je er zo'n last van hebt.
     
    Bee1986 vindt dit leuk.
  3. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik heb ook eenmalig pijn gehad in het begin van deze zwangerschap. Hier wel een blaasontsteking, maar de huisarts heeft deze op kweek gezet om te zien dewelke juist.
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Niet zozeer aan blaas, maar herken wel dat het draaien van de inwendige echo kop niet altijd plezierig is. Zeker als ze iets in beeld willen brengen wat ‘verstopt’ zit kan het erg onplezierig zijn.

    wat heb je verder voor blaas klachten? Er staat natuurlijk meer druk op je blaas, maar echt pijnklachten zou dat volgens mij niet echt moeten geven.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    Hier wel een gevoelige baarmoedermond geloof ik, inwendige echo is niet mn hobby maar met de 13-14 weken hebben ze 45 minuten inwendig echobeelden gemaakt en dat werd dan wel pittig uiteindelijk maar niet PIJN PIJN maar gewoon irritant.

    Doorbreken van mn vliezen daarentegen hoorde je me aan de andere kant van een geluidsdichte deur nog. Maar ik werd gestript zonder medeweten bij 38 weken en gilde t toen ook al uit, vermoedelijk wat beschadigd daarmee. Paar uur later werden die vliezen geprikt.
     
  6. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Uit de eerste urinecheck is niks gekomen. Het is niet op kweek gezet. Daar baal ik wel van nu.
     
  7. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    klopt, kan idd onprettig zijn. Maar deze keer dus echt pijnlijk, voor het eerst. Heb al veel inwendige echo’s gehad :(.

    heb typische klachten van een blaasontsteking: continu aandrang, moeilijk ophouden, vervolgens alsnog moeilijk plassen en steeds kleine beetjes... maar urinecheck was negatief. Het is niet op kweek gezet.

    heb van iemand de tip gekregen meer te drinken (dat heb ik misschien onbewust te weinig gedaan). Hopelijk lost dat de klachten op... maar die pijnlijke blaas vind ik wel gek.
     
  8. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Dank je voor het delen van je ervaring. Wat een lange inwendige echo zeg!

    En dat strippen klinkt echt heel erg naar :eek:. Hopelijk heeft het wat opgeleverd iig.
     
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Niet tijdens een echo maar tijdens de zwangerschap wel veel last gehad met periodes. Afhankelijk van hoe alles groeide en hoe de baby lag.
     
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik dacht dat het bij zwangere vrouwen standaard op kweek wordt gezet? Mijn huisarts heeft dat iig wel eens verteld dat, dat standaard is (bij hem dan). Misschien handig als dat nog wordt gedaan?

    Verder zeker handig om ook cranberry sap te drinken (let op dat je dan niet een variant met extra suiker is)
     
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.847
    3.624
    113
    Hier ook een pijnlijke blaas. Een beetje halfvolle blaas doet al pijn. Hier komt het doordat de baby hem als trampoline gebruikt en hij gewoon letterlijk bont en blauw geschopt wordt. Een inwendige echo heb ik al een paar weken niet gehad, dus daar kan ik niks over zeggen, maar als hij met een beetje plas al pijnlijk is...

    Zit jou baby ook niet op je blaas te bouncen? Daarvan kunnen ook klachten komen als snel aandrang, maar paar druppels, pijnlijke blaas, alsof hij over over over vol zit en er komt dan echt alleen 5 druppels uit.
     
  12. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Denk nu stuk of 20 inwendige echo’s heb gehad maar er zit wel verschil in wie het doet, bij de een voel je niks bij de ander doet het echt pijn. Maar dat het pijn deed was bij mij vooral als een eiserstok zich niet helemaal goed wou laten zien
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.155
    113
    Was een training voor de echoscopisten, die moesten omgeschoold worden van 20 weken naar 13/14 weken echo's die zijn wat anders. Normaliter zullen ze niet zo lang zijn, maar dit was een omscholingstraject en daar zit dan een stukje uitleg aan de echoscopist ook bij (waren met zn tweeën).

    Deze gelegenheid kwam op ons pad en gezien onze historie met ons zoontje (t21 geval) had ik het er met liefde voor over aangezien je er normaliter nog niet voor in aanmerking kwam aangezien de NIPT goed was. Pas met 20 weken dan weer, daar zaten wij ook niet op te wachten.

    Ja er kwam een kind na dat strippen, maar die hele bevalling was een trauma bevalling. Het bleef daar helaas niet bij.

    Maar die VK is niet meer welkom in t ziekenhuis waar wij heen gaan hoorden we toen we voor inleiding van ons zoontje (*) kwamen. Werkelijk t beste nieuws ooit op een van de donkerste dagen. Er zal wel wat meer gebeurd zijn bij anderen wat niet door de beugel kon.
     
  14. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Bedankt nog voor alle reacties! Morgen weer een controle dus ben heel benieuwd hoe de echo dan voelt. Heb de ene dag weinig last van m’n blaas en de andere dag extreem. Vandaag denk ik wel 40-50 keer gaan plassen. Word knettergek. Hopelijk is er een oplossing voor.
     

Deel Deze Pagina