Ik zit nu op mijn werk, maar merk dat ik nu (ik moet nog 1.5 uur) steeds meer pijn krijg bij het zitten.. In het begin gaat het goed, maar zo rond 14:00 uur ga ik meer verzitten en nu om 15:15 doet mijn rug echt pijn Ook voel ik een druk in mijn buik en een rot gevoel in mijn benen, kan deze dan ook niet meer over elkaar doen. Iemand die hier ervaring mee heeft...? OF tips, anders dan regelmatig rondjes lopen ? Liefs, LB
Benen over elkaar doen: zo snel mogelijk afleren! Dit is niet goed voor je bekken, zeker niet nu je zwanger bent. (over een tijdje zal het ook niet meer lukken, als je kindje ingedaald is ) Zet je voeten naast elkaar op de grond, met een stukje ruimte ertussen. Dan zit je symmetrisch en verdeel je de druk beter. Regelmatig van houding veranderen kan wel eens helpen. En idd, niet te lang achter elkaar zitten, maar even opstaan, stukje lopen. Terwijl je zit, beetje je rug afwisselend hol maken en bol maken (voor zover dat kan). En lopend: niet gaan waggelen, maar zo normaal mogelijke houding blijven aannemen.
Je bekken kantelen is een goede "oefening" die je zittend kan doen. Helpt mij redelijk tijdens een dag op kantoor. Daarnaast zit ik de helft van de tijd op zo'n bal, dat helpt ook wel doordat je dan andere spieren gebruikt.
En gebruik maken van zo'n voetenbankje onder t buro, dan is de stand van je benen en bekken wat anders. En inderdaad gewoon ieder uur toch even de benen strekken.
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik ben een jonge vrouw van 28, moeder van een 3 jarige peuter en momenteel 21 weken zwanger. Ik werk 24 uur per week, verdeeld over 3 hele dagen op kantoor en zit de hele dag achter mijn bureau. Nu heb ik sinds een paar weken vervelende rug en bekken klachten waardoor ik me een aantal keren heb ziekgemeld. Ik heb toen ook meteen de fysio ingeschakeld waar ik al snel terecht kon en waar ik nu nog steeds 2x per week onder behandeling ben. Inmiddels ben ik weer beter gemeld en heb ik zelf het voorstel gedaan halve dagen te werken. Mijn werkgever ging hiermee akkoord, mits we per dag bekijken hoe het gaat (aangezien ik ook fysio heb) en dat we per dag bespreken of ik de volgende dag een halve dag of meer uren werk. Do 7 apr. heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts. Mijn manager (vrouwelijk en zelf ook moeder) vind dat ik eerder moet, maar heeft denk ik niet kunnen regelen dat ik eerder terecht kan. Zij streeft ernaar mij weer voor meer uren of zelfs hele dagen aan het werk te hebben voordat ik naar de arbo moet. En als ik met 1 of 2 paracetamols wel een hele dag vooruit kan, zou ik dat moeten doen vind ze. Ze lijkt me ook niet echt te geloven wanneer ik zeg dat ik na een ochtend werken gewoon pijn en last heb. "wat voel je dan precies" vraagt ze en kijkt me dan aan alsof ik overdrijf en het allemaal dus wel meevalt. Kijk ik verga niet van de pijn, maar een halve dag is genoeg en ik heb dan nog genoeg energie over om mijn huishouden bij te werken en voor mijn kindje te zorgen en natuurlijk pak ik mijn rust wanneer dat kan. Zij redeneert ook zo van ok je werkt vandaag een halve dag, morgen krijg je fysio en de dag erna kun je dan wellicht meer dan een halve dag werken en je kunt altijd nog naar huis gaan als het echt niet gaat. De fysio vind dit nogal onrealistisch en heeft ook zoiets van je werkt toch gewoon, alleen dan halve dagen. Het is geen onwillendheid, maar mijn gezondheid en dat van de baby staat voorop en ik wil niet straks met de ellende zitten door nu hele dagen te gaan forceren. Daarbij komt ook dat ik over 2,5 mnd vakantie heb en daarna verlof. Dus zo lang werk ik niet meer, en mijn werkgever komt echt niet in de problemen als ze mij halve dagen hebben. Sorry voor het lange verhaal, maar begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel? Iemand advies of tips hoe ik mijn manager en straks ook de bedrijfsarts kan overtuigen en kan bewijzen dat ik echt pijn heb?