Hallo, Ik heb een paar vraagjes. Ik heb de laatste dagen flink last van tepelkloven, ik had zelf het idee dat ze niet overgingen door een sluimerende schimmelinfectie. Maar ben gisteren langs de huisarts geweest en volgens haar is de infectie nu rustig en komt mijn pijn door tepelkloven. De pijn is op mijn tepels, maar trekt ook door mijn borst heen. De 1e minuut is het ook heel pijnlijk als mijn dochter aan mijn borst drinkt. Tijdens het voeden zelf heb ik nergens meer last van. Maar een halfuur daarna voel ik een soort prikkeling of steken in mijn borst, zou dat dan ook door die kloven komen? Verder had ik ergens gelezen dat kolven zou kunnen helpen om de tepels weer te laten helen, is dat zo? Door de cb arts is aangeraden dat ik haar niet zo lang laat drinken aan mijn borsten, maar nu heb ik weer het idee dat ze niet helemaal leeg gaan ( teminste, ze voelen na het drinken leeg, maar zijn voor mijn gevoel snel weer vol) Ze dronk eerst rustig een minuut of 25 aan de 1 en nog 15 aan de ander. Nu drinkt ze zo'n 15 aan de 1 en 10 aan de ander. (moet ik wel bij zeggen dat als ze 25 minuten drinkt, ze dat niet 25 min continu doet) Dus is dit aan te raden of niet? Groetjes Debby
Je zou er goed aan doen om een lactatiekundige in de arm te nemen en de situatie eens samen te bekijken.Het is erg lastig om er zo iets over te zeggen. Misschien kan de manier van aanleggen wel verbeterd en is daaree het hele probleem opgelost. succes Linda