Pijn en moeilijk drinken linkerborst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 11oktober, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon laat sinds een week de linkerborst constant los tijdens het drinken. Hij neemt een grote hap, heeft de borst goed in zin mond maar zuigt dan geen vacuum of laat deze na 5 slokken weer los.
    Nu heb ik afgelopen week een antibioticakuur gehad omdat ik aan de rechterborst een borstontsteking heb opgelopen. Drinken aan de rechterborst gaat verder prima.

Ik merk nu wel dat ik na de voeding aan de linkerborst ook een soort van speldprikjes op mijn tepel(hof) voel.
    Ik heb bij mijn zoon al gekeken maar zie geen tekenen van spruw verder.
    Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb eens ergens gelezen dat je tijdens een antibioticakuur vatbaarder bent voor schimmelinfecties. Ik weet niet of dat waar is, maar zou dit de oorzaak zijn? Op mijn tepel zie ik verder niets en bij mijn zoon zie ik verder ook niets...

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Bij mij gaan wel alle spruw alarmbellen rinkelen. Alle voorwaarden en kenmerken zijn aanwezig;
    - loslaten tijdens het drinken
    - antibioticakuur gehad
    - Speldeprikjes

Kijk maar eens hier of je er wat van herkent. Het hoeft niet altijd zichtbaar aanwezig te zijn bij de baby. Waarschijnlijk ben je er gewoon heel erg vroeg bij. Ik zou toch even langs de huisarts gaan om voor jullie allebei een behandeling te krijgen.

3. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Teddy,

Bedankt voor je snelle reactie. Behalve de symptomen die ik zelf al noemde, herken ik verder niets van de link die je me gaf... Maar ik zal dan voor de zekerheid de huisarts bellen!

Deel Deze Pagina