Pijn in bekken/rug

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gl0ria, 14 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    #1 Gl0ria, 14 sep 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2020
    Ik heb een afspraak gemaakt bij een bekken fysiotherapeut, daar kan ik volgende week terecht.
    Dus ik moet nog een weekje doorbijten.
    Ik heb vooral last van mijn stuitje, bilspier en hele onderrug. Bij te lang zitten steekt het in mijn schaambeen.

    Ik heb een kantoorbaan en ik weet soms even niet meer hoe ik op mijn stoel moet zitten. Toiletten zijn beneden dus ik moet ook een paar keer per dag een stijle trap op/af.

    Slapen doe ik met een kussen onder mijn buik en tussen mijn knieën.

    Heeft iemand tips, do's en dont's bij bekken klachten? :confused:
     
  2. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Auwtjs ja heel herkenbaar. Hier geeft de osteopaat veel verplichting, mocht de fysio niet baten! En een warm bad! Ik doe sinds de bekkenpijn zwemmen, ook dit helpt bij het soepel houden!
     
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik had 1 behandeling bij de osteopaat nodig die mn bekken weer goed zette. Exact dezelfde klachten. Daarna geen last meer. Dus zoek een goede osteopaat!
     
  4. Vieder85

    Vieder85 Niet meer actief

    Hier het zelfde.
    Ben al gediagnostiseerd met chronische lumbago.
    Ga bespreken met de vk en oefentherapeut om een brace zinvol is
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Verder: niet te lang dezelfde houding aannemen, niet teveel asymetrisch lopen ( dus vermijd trap lopen). Bilrek oefeningen doen
     
  6. Vieder85

    Vieder85 Niet meer actief

    Ik zit hier ook over na te denken, maar snap niet goed of die behandeling wel of nirt vergoed wordt. Behandeling kost 103 euro en valt niet onder eigen risico. Ben wel erg goed verzekerd
     
  7. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Osteopatie valt meestal onder alternatieve geneeswijze. Je kunt even informeren bij je verzekeraar of dat zelf vinden op de site van je verzekeraar. Of osteopathie onder alternatief valt. Sommige osteopaten vallen onder fysiotherapie dat hangt vd praktijk af. Dat moet je dan even informeren bij de betreffende osteopaat.

    Ja ik ben fan vd osteopaat! Vooral omdat ik mn 1e zwangerschap zo'n pijn had en na 1 behandeling de rest van mn zwangerschap pijnvrij was. Het komt door een overbelasting in het bekken door de zwaarte. Dat levert spanning op of een scheefstand in het bekken wat de pijn veroorzaakt. Ik had vooral last van mn bilspier icm rug/bekkenpijn. Deze 2e zwangerschap weer. Na 1 behandeling stuk beter. Kan weer zonder pijn zitten. Alleen ik overbelast mezelf teveel door mn werk waardoor het nu nog niet helemaal weg is.
     
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Ik lees ook even mee, want sinds een paar dagen ook een pijnlijke onderrug.

    Volgens mij wordt ook geadviseerd om dan veel te wandelen en ervoor te zorgen dat je tijdens het zitten/staan je bekken recht houdt (dus met beide voeten op de grond)
     
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Niet met je benen over elkaar heen zitten.
    Staan niet je knieën overstrekken. Als je wat thuis hebt gedaan weg bent geweest, eerst een 15/30 min op bed liggen en ontspannen.
    Verder zal je denk ik wel oefeningen mee krijgen
     
  10. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ja gaat om de afwisseling. Niet te lang zitten of staan. En idd veel korte rustmomenten nemen overdag en dan gaan liggen. Door te liggen komt je lichaam tot rust en wordt het bekken tijdelijk ontlast
     
    Gl0ria vindt dit leuk.
  11. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ik merk inderdaad dat beweging wel echt fijn is, dus ik loop kleine stukjes. En als ik iets in het huishouden doe dan doe ik het één voor één met daar tussenin weer even rustig de beentjes omhoog. Alles vooral veel rustiger aan dan dat ik dat normaal gesproken zou doen. Vanmiddag fysio, zal dan vast ook wat oefeningen krijgen.
     
    linkiepinkie vindt dit leuk.
  12. Amys01

    Amys01 Actief lid

    17 feb 2020
    137
    174
    43
    Vrouw
    Ik ga deze week ook de dokter bellen.
    Sinds vandaag begint mijn stuit heel erg zeer te doen, helemaal met opstaan.
    En sinds afgelopen week doet mijn onderrug heel erg veel zeer.. Draaien in bed is nu ook al mega pijnlijk.

    Ben benieuwd hoe het was bij de fysio vandaag bij jou @Gl0ria .
    Hopelijk gaat het helpen
     
  13. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    @Amys01 Ik heb vooral tips gekregen om meer stabiliteit te krijgen. Mijn rechterkant is sterker dan mijn linkerkant. Ik heb oefeningen gekregen voor mijn onderbuikspier, die moest ik even zoeken net zoals dat je je soms moet focussen op je bekkenbodemspieren. En deze spier aanspannen tijdens opstaan, zitten, omdraaien in bed, een goede loop houding, zithouding ect. Ben er een uur geweest! Heb best veel tips gehad, maar het is heel onnatuurlijk om bij al die handelingen zo te focussen op die onderbuikspier dus ik ben heel erg benieuwd of dit uiteindelijk gaat helpen.
     

Deel Deze Pagina