Pijn in borsten en angstgevoelens

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 15 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik had een paar week geleden al erg pijnlijke borsten, werd er 's nachts wakker van. Werd toen iets beter, maar nu is het weer heel erg. Heb geprobeerd te voelen of er een knobbeltje is, maar ik voel alleen maar bobbeltjes, kliertjes, strengen.
    Voornamelijk rechts is pijnlijk, links een beetje.

    Ik heb al een afspraak gemaakt met de huisarts, kan ik straks gelijk terecht.

    Kamp verder al een hele tijd met angstgevoelens en ik vind het zo moeilijk om postief te blijven met alles. Dan gaat het even goed, maar komt er weer iets tussendoor en ben ik weer compleet van slag en ervan overtuigd dat ik doodga etc (of anders zijn het wel andere angsten). Ben er klaar mee me zo te voelen. Is het raar als ik om een kalmeringsmiddel vraag?

    De oorzaak van de angstgevoelens zit waarschijnlijk in de schildklier/b12 hoek. Ben ik aan het uitzoeken, maar verloopt niet heel erg soepel.

    Sorry voor het lange verhaal, word moe van mijzelf haha.
     
    bosi333 en Venelientje vinden dit leuk.
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wel ervaring met een pijnlijke borst, bij mij was dat verhard klierweefsel. Ik ben toen ook naar de huisarts geweest en kon de volgende dag terecht in het ziekenhuis (er leek ook echt een knobbeltje te zitten naast de harde plekken) en toen heb ik een mammogram en echo gehad. Het knobbeltje bleek toch onderdeel van het klierweefsel gelukkig. Dat weefsel speelde voornamelijk op tijdens eisprong en voor menstruatie. De reden dat ik in de verleden tijd praat, is omdat na mijn tweede zwangerschap en borstvoedingsperiode ik er geen last meer van heb. Nou ja, ik heb nog steeds makkelijk pijnlijke borsten onder invloed van hormonen, maar niet meer die harde plekken met allerlei hobbeltjes en bobbeltjes. Maar pijnlijk zijn mijn borsten nog steeds afentoe en ik voel het klierweefsel dan ook meer, terwijl ze normaal soepel aanvoelen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Net geweest. Ze voelde vooral klieren en niks raars. Op basis van voelen vond ze een foto niet nodig, dus was redelijk gerustgesteld.
    5 minuten later belde ze terug. Moet toch gelijk voor een foto ivm eierstokkanker van mijn moeder toen ze begin 30 was.
    Maak ik mij toch weer druk.
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik denk dat je angst heel logisch is, bijna iedereen zou in de stres hebben gezeten.

    Ondanks dat je weer terug gebeld bent en gelijk weer angstig bent, vind ik het wel heel goed dat de huisarts het nog even gecheckt heeft. Een goede huisarts dus!

    Sterkte straks en ik ga voor je duimen dat alles gewoon goed is.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Klinkt als mastopathie. Maar goed dat ze voor de zekerheid toch even goed gaan kijken.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. Madeliefste

    Madeliefste Actief lid

    20 feb 2020
    178
    188
    43
    Via een forum kun je natuurlijk geen diagnoses stellen, maar het is in principe een ‘goed teken’ dat de pijn in beide borsten zit.
    Plus, tijdens lichamelijk onderzoek geen gekke dingen. Nu, voor alle zekerheid, nog een foto. Alleen maar goed om zo dingen uit te kunnen sluiten.

    Naar hè, dat je je zo rot en angstig kan voelen. Heb je dit nog kunnen bespreken?
    Veel sterkte, en hopelijk krijg je snel goed bericht.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Dit inderdaad. Toch voor de zekerheid doorgestuurd is alleen maar goed. Je arts kijkt dus naar het grote plaatje (familiegeschiedenis), ondanks dat het kleine plaatje (lichamelijk) onderzoek niets verontrustends opleverde. Gewoon voor de zekerheid. Zo zouden alle artsen hun werk moeten doen :)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  8. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Over de borsten kan ik weinig zeggen, maar b12 kan je gewoon even voor bloedprikken en dan weet je het
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Niet dus helaas. Daar moet ik een aparte afspraak voor gaan maken.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Straks duurt nog 10 kalenderdagen helaas. Dus nog even in spanning.

    Ik ben ook zeker tevreden over de aanpak van de huisarts. Vraag volgende keer weer of ik bij haar terecht kan.
     
  11. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ja klopt je moet een verwijzing hebben om te prikken
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat niet alleen, moet er eerst een nieuwe afspraak voor maken bij de huisarts om de klachten etc te bespreken
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Ah ik voel met je mee.
    Een paar jaar geleden had ik ook ineens een pijnlijke plek op mijn linkerborst. Dat bleek een ontsteking te zijn. Heel raar omdat ik al jaren geen bv meer geef.
    Maar je hoort zoveel narigheid over die andere ziekte waar je (Ik destijds,) meteen aan denkt.
    Zeker toen ik ook werd doorverwezen naar het borstcentrum. Voor de zekerheid, omdat ze niet wisten waar de ontsteking vandaan kwam. In de wachtkamer van het ziekenhuis was ik in gedachten de muziek voor de uitvaart aan het uitzoeken :confused:

    Uiteindelijk was alles goed gelukkig. Maar ik snap je angst. En als ik jou was zou ik daar ook over praten met je arts. Of hij je wel of niet iets zal geven weet ik niet. Hij zal wellicht wel kunnen relativeren of geruststellen.

    Ik had er destijds niks expliciet over gezegd, maar mijn huisarts was een en al begrip. En in het borstcentrum waren ze allemaal echt superlief.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja ik heb eigenlijk niks over de angsten gezegd, was ook redelijk gerustgesteld toen ze aangaf alleen veel klieren te voelen. Ze was heel aardig en gaf me ook het gevoel het serieus te nemen.

    Mijn moeder heeft al een paar keer gehoord dat de vorm van kanker niet erfelijk is, dus was ook niet heel angstig verder, maar nu wel dus met de nieuwe inzichten die de ha noemde.
    Zou de situatie wel heel erg raar maken, want als ik een erfelijk borstkanker gen zou dragen had ik wellicht nooit voor kinderen gekozen.
    Mijn moeder heeft wel gelijk al contact opgenomen voor een verwijzing naar de klinisch geneticus, zoals de ha zei.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou afspraak is al geregeld. Donderdag a.s.. vind het erg spannend. Sowieso omdat ik toch wat angstig ben, maar het onderzoek lijkt me ook heel onprettig, zeker nu mijn borsten zo zeer doen.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Krijg je direct een mammografie of eerste enkel een echo?

    Mss moet je eens ergens uw angsten bespreken ook en hoe je u de laatste tijd voelt.
    Ik heb de indruk dat alles nogal binnenkomt en je heel erg op zoek bent naar antwoorden vanwaar uw gevoel komt maar je voorlopig nog niemand vond die eens echt luistert.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik krijg een mammografie, had gehoopt op een echo.
    Je hebt verder helemaal gelijk. Ben er klaar mee me zo te voelen, maar vond deze vrouw bijzonder aardig en nam me goed serieus. Dus wacht even af wat hier uitkomt en maak dan wel weer bij haar een afspraak om alles te bespreken.
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Dat was ook mijn ervaring. Dat ze je echt serieus nemen.

    Mammografie vond ik zelf nog best meevallen. Niet prettig om met je borsten klem te staan. Maar ook niet vreselijk pijnlijk.
    De vrouw die het onderzoek deed vertelde ook dat ze heel andere apparaten gebruiken dan in de mobiele units waar ze bevolkingsonderzoek doen.

    Ik kreeg destijds na de mammo ook een echo, omdat het beeld wat vertroebeld was door ontstekingsresten die er nog zaten. Dat werd ter plekke geregeld.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Het is heel goed dat je het gevoel hebt dat ze echt luisterde (dat word nogal eens vergeten).
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.792
    113
    Ik heb dit een paar weken geleden ook gehad. Bleek bij mij gewoon spierweefsel te zijn wat pijnlijk was.
    Ook een mammo en echo gehad maar alles was gelukkig goed. Borst is nu soms nog pijnlijk
     
    suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina