Pijn in rechter onderrug/bil

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meisjeeigenwijsje, 15 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Hallo,

    Ik ben nu 12 weken zwanger, en heb sinds vorige week zo'n last van m'n onderrug, bovenbil om 't zo maar te noemen, voornamelijk als ik zit, opsta, m'n rug omdraai of hurk (en dat moet ik met mijn werk allemaal nogal vaak) van lopen gaat 't wat beter.. Heeft iemand deze klachten ook gehad en weet iemand waar het vandaan komt??
    Alvast bedankt!
     
  2. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    Zeker herkenbaar. Heb het nog regelmatig omdat mijn bekkeninstabiliteit chronisch is. Ik zou contact opnemen met de fysiotherapeut zodat die je tips en oefeningen kan geven. Hopelijk kan je het dan beperken.
     
  3. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Ohh dat is zeker niet fijn! Heb je dat ook buiten een zwangerschap om dan?? En ligt 't zo vroeg in de zwangerschap al aan de bekken??
     
  4. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Bij mij begon de lage rugpijn rond de 18 weken. In overleg met de gynaecoloog besloten toch meteen contact op te zoeken met een bekkentherapeut.

    Ik merkte dat het daarna om de week erger werd en de pijn langzaam ook naar de billen/stuit/schaambeen toe straalde

    ik zou contact opnemen met een bekkentherapeut, hij kan je de aankomende weken zeker wat oefeningen geven om de pijn te verlichten
     
  5. Luna87

    Luna87 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.060
    1.297
    113
    Vrouw
    Lijkt me inderdaad bekkenproblemen. Ik herken het ook van wat vroeger in de zwangerschap. Zou echt even contact opnemen met een bekkentherapeut, heeft mij heel erg goed geholpen.
     
  6. Goldrose

    Goldrose Actief lid

    4 feb 2017
    318
    193
    43
    Kan zeker nu al vanuit je bekken komen inderdaad die pijn. Heeft dan nog niet zo veel met het extra gewicht in je buik te maken, maar wel met de hormonen die er al voor zorgen dat het allemaal wat weker gaat worden daar.
    Bij mij begonnen de klachten vanaf een week of 8.

    Maar ik zou zeker even een fysio laten nagaan waar het precies vandaan komt, kan ook zo maar iets anders zijn natuurlijk.
     
  7. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik had dat ook al zo vroeg in de zwangerschap. Deze zwangerschap ook al vroeg de bekkenfysiotherapeut ingeschakeld en dat heeft bij mij zo veel verschil gemaakt. Zeker doen!
     
  8. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Heel herkenbaar idd, vorige zwangerschap ook last gehad van bekken, maar deze zwangerschap al vroeg veel erger. Bekkenfysio helpt mij om op dit moment nog enigzins te functioneren, maar het zal niet meer lang duren voor ik helemaal stop met werken (en ik heb een zittend beroep, maar zitten is voor mij echt funest! (lopen ook overigens op het moment)).
     
  9. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Heb vandaag een afspraak gemaakt bij de fysio dus ben benieuwd!
     
  10. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    Bij mij is het ontstaan door de bevalling (waarschijnlijk). Dus als ik te veel doe heb ik er nog steeds last van. Het is gelukkig dankzij goede therapie onder controle. Maar inderdaad kan zo vroeg al ontstaan door de hormonen. Goed dat je naar de fysio gaat!
     
  11. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat je deze "blijvende schade" om het zo maar even te noemen hebt! Maar wel fijn dat het met therapie onder controle is!
     

Deel Deze Pagina