Pijn maar ik kan het niet plaatsen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vanny, 2 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Hallo,

    Ik ben deze week te weten gekomen dat ik zwanger ben.
    Maar nu ben ik een beetje bang in die zin dat ik in mijn buikstreek een soort pijn heb die ik niet kan plaatsen.
    Het is een constante pijn maar echt pijn is het niet... zo tussen de buikstreek en de schaamstreek... is dit de baarmoeder die zich aan het openrekken is?
    Zo meer een zeurderige pijn... ik heb het opgezocht want ik dacht dat het bandenpijn was maar dat is naar het schijnt maar vanaf de 4de maand en dat zijn scherpe steken dus dat is het niet.

    Wie heeft dit nog ervaren? Of wie kan mij zeggen wat het kan zijn?

    Groetjes,
    Een bezorgd aanstaand moedertje
     
  2. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    :) hoi

    Je hoeft je geen zorgen te maken hoor had ik ook in het begin van mijn eerste zwangerschap maar nu ook in mijn tweede.
    Het is waarschijnlijk banden pijn dat komt omdat je buik gaat rekken en je schaambeen zet uit.
    Ik heb toevallig verleden week ook zo een angstig moment gehad ik ben nu 29 weken zwanger en ik dacht dat ik al weeen hat ik kon niet meer rechtop lopen en had pijn in me onder buik en als ik op me schaambeen drukten voelde dat heel beurs en pijnlijk aan.
    Ik ging dus naar de huisarts bleek het dat me buik nog meer ging rekken en ik heb al zo een grote buik hahahaha maar bij mijn is de baby nu ook al aan het indalen dus dat doet ook pijn.
    Maar als je in het begin van je zwangerschap ook een beetje last heb betekent dat dat je banden gaan rekken dus maak je geen zorgen ;)
    Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd je verloskundige bellen of je huisarts.
    groetjes joella
     
  3. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Ha oef, dat is inderdaad al een opluchting :)
    Nu al bandenpijn? Da's vroeg zeg... ik heb namelijk gelezen dat het nu nog maar een garnaal groot is :)
    Maar kom, ik ben blij dat het niets verontrustend is !

    Vanaf wanneer begon jij een buikje te krijgen? En hoe groot is hij nu al, aangezien je zegt dat hij nog aan het rekken is maar nu al zo groot is :D
    Ik kan eigenlijk niet wachten op mijn buikje ! Dat het maar snel goed groeit zodat iedereen het kan zien :)
     
  4. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi ;)

    Bandenpijn kan je ook al eerder hebben want iedere lichaam is anders.
    Bij mijn eerste kreeg ik met 4 maanden een klein buikje maar nu bij mijn tweede al met twee maanden.
    je baby is inderdaad nog zo groot als een garnaal maar je baarmoeder is al zo groot als een vuist en je lichaam maakt zich klaar voor de zwangerschap dus kan je al heel vroeg last hebben.
    Ik ben nu 29 weken zwanger en ben al 13 kilo aangekomen bij me eerste was ik in totaal 10 kilo aangekomen :)
    je gaat het dalijk ook wel merken aan je broeken je buik zie je mischien nog niet echt maar je kan het wel al merken als je broek al wat strakker gaat zitten.
    Maar je kan altijd bellen he naar je verloskundige voor vragen dat is helemaal niet raar je moet naar je eigen gevoel luisteren als jij je zorgen maak moet je gewoon bellen :)
    groetjes joella
     
  5. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb dat idd ook die pijntjes.
    ik heb het opgezocht op internet en het aan mn huisarts gevraagd en beide zeggen dat het komt omdat de baarmoeder groeit,dat geeft krampen,pijntjes e.d.
    kan dus goed bandenpijn zijn zoals je zelf al zegt ;)
    is vast niks ergs!
    ik heb het ook en denk steeds dat ik toch ongesteld wordt(en dat tewijl je zwanger bent he ;) haha)
    en zo te lezen hebben meerdere dat!

    dont worry en geniet lekker van het zwanger zijn,want voor je het weet is het zover en heb je je kleine spruit in je armen ;)
     
  6. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Die buikpijn heb ik ook. Niet de hele tijd maar met periodes. Had ik bij mijn dochter ook heel erg zo rond de 5 weken.
    Gina
     
  7. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    jah idd niet d ehele tijd maar met vlagen!
    heb ik precies zo;)
     
  8. Delphine

    Delphine Lid

    29 nov 2005
    41
    1
    0
    Gent (B)
    Hoi,

    ook ik heb die zeurende pijn in de onderbuik, inderdaad het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Ik begon mij wat zorgen te maken hierover, maar nu ik jullie reacties lees blijkt dit normaal te zijn. Oef, wel een opluchting.

    27 februari heb ik de 1ste afspraak bij de verloskundige, zal het hem nog eens vragen ook, ik zal jullie op de hoogte houden,

    Liefs, delphine
     

Deel Deze Pagina