Pijn tijdens seks

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door PetiteBelge, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    #1 PetiteBelge, 10 nov 2018
    Laatst bewerkt: 10 nov 2018
    Hallo,

    5 maanden geleden ben ik bevallen van een droom van een zoontje.
    Het was een heel vlotte bevalling, maar ik ben wel geknipt en genaaid.
    Ik heb tijdens de seks echter nog steeds pijn op de plaats waar ik geknipt ben. Dit is vooral in het begin en betert wel, maar ik vind het zeer vervelend.
    Is het normaal dat dit nog steeds pijn doet? In het 'dagelijkse leven' om het zo te noemen, heb ik er geen last van, enkel tijdens de seks.

    Iemand tips om de pijn te verlichten?

    Alvast bedankt voor de reacties!

    PetiteBelge
     
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Ik weet niet of dat normaal is... Ik heb na m'n eerste bevalling altijd pijn gehouden. 'Gelukkig' ben ik bij mijn tweede bevalling weer ingeknipt op dezelfde plek. Deze verloskundige was enorm lang bezig met hechten, terwijl de knip veel kleiner was dan de eerste keer maar ik heb nu eindelijk, na 2 jaar dus (!!), geen pijn meer. Ik weet nu dat het de eerste keer misschien niet goed gehecht was maar sowieso niet goed genezen...
     
  3. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Bij mij hetzelfde, bij de bevalling van de eerste geen knip maar wel een scheurtje, en dat heeft altijd zeer gedaan bij seks en werd niet minder. Echt heel vervelend Maar na de bevalling van de 2e echt nergens meer last van. Blijkbaar was er dus een 2e bevalling nodig om het te fixen.
     
  4. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Misschien een bekkenfysiotherapeut consulteren?
     
  5. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    @Mythique , @itakepictures , oei, een tweede bevalling staat nu niet direct op de planning :roflmao:
    @Kolibrie2 , het is wel echt aan de knip zelf dat het pijn doet. Ik voel nog perfect waar het genaaid is... Is een bekkenfysiotherapeut niet meer voor de bekken zelf of moet ik dat ruimer zien?
     
  6. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Het was wel een van de vragen bij het Intakeconsult bij de bekkenfysiotherapeut. En ik zie het ook bij verschillende bekkenfysio's op de website staan. Ik denk dat informeren geen kwaad kan.
     
    PetiteBelge vindt dit leuk.
  7. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik denk dat het litteken gewoon nog niet soepel is. En dat je er daarom zo'n last van hebt. Hier bij beide bevallingen een flinke knip (i.v.m. te strakke bekkenbodemspieren en foetale nood) en ook ik heb soms last van m'n knip. Uit ervaring weet ik dat dat vanzelf minder wordt.
     
  8. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Hoe lang heeft dat zo geduurd? Ik hoop het echt dat het minder wordt... Bedankt voor je reactie!
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.032
    113
    Vrouw
    Ik ben ook geknipt en heb er ook best nog lang last van gehad. Het hielp me wel om wat glijmiddel te gebruiken. Heeft denk ik toch wel een jaar geduurd voor het minder pijn ging doen.
     
  10. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Hier ook herkenbaar.
    Komt omdat littekenweefsel stugger is dan gewone huid.
    Dit heeft tijd nodig. Masseren kan helpen.
    Hier gaat het steeds beter nu maar 2 sec nog pijn (bijna 6 maand geleden) aan het begin moest het zo voorzichtig. Voelde alsof het niet kon passen en na paar min was het alsof het opgerekt was zeg maar.
    Als het niet beter is geworden in de maanden dan zou ik overleggen met arts of gynaecoloog. Als het wel verbeterd is zou ik het nog een beetje tijd geven en sowieso glijmiddel gebruiken.
     
  11. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik had geen knip, maar ze hadden een scheur niet gehecht waardoor er bloed in mijn schaamlip sijpelde. Toen ik aangaf toch wel heel veel pijn te hebben moest het hersteld worden op de OK, en kwam er meer dan een halve liter bloed en stolsels uit mn schaamlip :eek:

    Ik kon pas na een half jaar zeggen dat ik helemaal geen last meer had.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn genezing duurde behoorlijk lang doordat de hechtingen waren gesprongen en ik een heftige infectie aan de knip kreeg; na ongeveer 9 maanden was de wond helemaal dicht. Ik kreeg toen als tip van de gynaecoloog om vooral veel (heel veel) glijmiddel op waterbasis te gebruiken en om in het begin wat ‘persend’ te starten. Dat klinkt gek, ik kan het ook niet zo goed uitleggen, maar op die manier zette ik me fysiek niet schrap zeg maar? Penetratie ging daardoor veel makkelijker. Het litteken is vrij lang stug gebleven, maar met glijmiddel ging het goed en uiteindelijk heb ik er nu - na nog een bevalling plus knip en hechtingen - helemaal geen last meer van. Het litteken is erg groot, maar heel soepel inmiddels.
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Het klinkt als een wat stug litteken. Je zou met wat bio-oil het litteken zachtjes kunnen masseren de aankomende tijd zodat het wat soepeler wordt.
     
  14. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hier ook een beste tijd laat gehad inderdaad, werd wel beter uiteindelijk. Maar precies als bij jou, ik dagelijks leven geen enkele last. Soms voel ik het nog wel maar meestal gaat het nu goed. Inderdaad bij pijn glijmiddel gebruiken en toch proberen te ontspannen. Inderdaad de tip van wat persen/druk geven helpt ook. Voor mij vooral omdat ik dan mijn bekkenbodemspieren beter ontspan. Mochten de klachten aanhouden zou ik zeker eens een professional raadplegen
     

Deel Deze Pagina