Pijn voor de curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mandje, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandje

    Mandje Actief lid

    19 feb 2007
    263
    0
    0
    Hallo

    Ik heb gisteren een curretage ondergaan. Ik moest smorgens om 6 u binnen en een halfuurtje later hebben ze 4 pilletjes vaginaal ingebracht om het te laten afkomen.
    Ik had al sinds zondag morgen wat bloedverlies, maar niet heel veel. Gisteren was ik normaal gezien 15 dagen en 4 dagen. Het hartje moest ergens al in de 11de of 12de week gestopt zijn. Het duurde dus toch een tijdje voor dat ik bloedverlies had.

    Deze week heb ik soms enorme krampen gekregen. Maar gisteren morgend was het enorm door die pilletjes. Ik heb enorme pijn gehad. Van 6u30 tot 11u en dan hebben ze mij komen halen voor de curretage. Mijn pijngrens heb ik zeker en vast verlegd. Ik heb al veel van curretage gehoord, maar nooit dat je zo een pijn kan hebben, of krijgt niet iedereen pilletjes voor het te laten afkomen ?

    Bij mijn vorige zwangerschap was ik nog niet zo ver en kon ik het gewoon thuis laten afkomen. Dan heb ik ook op een avond 6 u soort weeën gekregen, maar ik kon het zeker niet vergelijken met gisteren.

    Dit wou ik toch even vragen.

    Vele groetjes
    Mandje
    xxx
     
  2. ilona21

    ilona21 Fanatiek lid

    25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    mijn curretage is zonder pilletjes gegaan.
    toen ik 15 weken was ben is smorgen naar het ziekenhuis gegaan rond half elf werd ik opgehaald een een uur later was ik weer terug op de afdeling. ik heb er helemaal niks van gemerkt.
    geen enkel pijntje.
     
  3. Ief

    Ief Bekend lid

    4 okt 2006
    531
    0
    0
    Ik ben ook gecurreteerd met ongeveer 8 weken zonder pilletjes (dit is wel bijna 10 jaar geleden, dus ik weet niet of er in de tussentijd veranderingen zijn gekomen met curretage, want mijn tweede miskraam is spontaan gekomen). Mijn ervaring met de curretage was ook erg pijnlijk. Had daarna ook nog heel veel pijn. Dmv 2 zetpillen van 1000 mg paracetamol is het wel weg gegaan. Mijn miskraam daar in tegen, was ook erg pijnlijk, maar daar kon ik de weeen heel erg in herkennen. De krampen kwamen op en zakte weer af.

    Sterkte!
     
  4. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Mandje,

    Wat naar zeg. Veel sterkte in elk geval!

    Zelf heb ik gekozen voor pillen ipv curettage en heb ook flinke krampen gehad. Op zich viel de pijn me mee, maar misschien is dat omdat ik me op weeën had voorbereid en weet hoe die voelen, of misschien omdat ik een kindje heb, dat de baarmoeder makkelijker open gaat... Wel ben ik daarna alsnog gecuretteerd omdat de placenta niet los liet, dus misschien waren de weeën (want daar moet je het echt mee vergelijken) niet sterk genoeg.

    Klote he, zo'n late mk - ik heb net als jij daarvoor ook een vroege gehad, heeft toch minder impact, zeker als je daarvoor een keer een echo hebt gehad die er goed uit zag (had jij toch ook?). Ik hoop van harte dat je net zo snel als ik weer zwanger bent, en dat het dan wel goed gaat! (zie banner)

    Veel sterkte
     
  5. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Jeetje, wat naar zeg.
    Ik heb een curretage gehad met ruim 15 weken, maar zonder pillen!
    Sterkte!
     
  6. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi ik heb nu drie curretage's gehad allemaalmet algehele narcose geen pillen.
    geen pijn
    aanrader voor iedereen
    lichaamelijk geen pijn dan he.
     

Deel Deze Pagina