Pijn !

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Paula28, 6 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hoi Hoi

    Kom ik weer met een vraagje!
    Ik heb sinds een paar dagen erg last van tussen en op mijn schouderbladen en straalt door naar mijn zijkant van de borsten!
    Het doet vooral zeer als ik op mijn rug lig...beetje zwaar rot gevoel..

    Komt dit door het groeien van mijn borsten of zijn het mijn longen ofzo? heb verder geen benauwdheidsklachten ofzo hoor..

    Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraagje!

    Groetjes Paula
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Paula,

    Mocht je benauwd voelen of tintelingen aan een kant van je lichaam, dan zou ik het overleggen met je huisarts.

    Waarschijnlijk zijn het je rugspieren die zorgen voor deze klachten. Je buik groeit, je buikspieren worden soepeler om de groei van je baarmoeder mogelijk te maken, je houding verandert en dit vraagt veel meer van je rugspieren. Je rugspieren zijn dit niet gewend en daardoor kan je hier voornamelijk halverwege en bovenin last van krijgen. Ook de volume van je borsten kan mee spelen.
    Let er op dat je niet teveel tilt, als je tilt, til dicht bij lichaam. Let erop dat je bekken kantelt bij het zitten en staan. En wissel je houding af, sta niet te lang in een zelfde houding. En een lekker warme kruik of een massage is ideaal.
    Mochten de pijn is niet te houden zijn, overleg dan even met je verloskundige.

    Succes, groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina