Pijnlijke 1e menstruatie na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door ebast, 29 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Nu 28 dagen geleden dat ik bij 4+3 weken een miskraam heb gehad (geen curretage of medicijnen).
    Nu begint vandaag mijn eerste menstruatie en ik heb altijd al best pijn de 1e dag. Krampen waarbij ik soms niet rechtop kan staan van de pijn. Maar vandaag echt intens. 2 ibuprofen en 4 paracetamol genomen vandaag, want de krampende pijn was onhoudbaar vanochtend. Het zijn nu meer een soort steken geworden door mijn onderbuik. Bloedverlies valt verder erg mee en is niet heel veel nog. Ik heb verder ook geen pijn meer gehad nadat het bloedverlies stopte na de miskraam. Heb de verloskundige vanochtend gebeld en die gaf aan dat dit erbij kan horen bij de 1e menstruatie. Is dit herkenbaar bij iemand? Ik word zo moe van dit alles
     
  2. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Allereerst wat ontzettend naar dat je een miskraam hebt gehad en wat vervelend dat je menstruatie nu zo pijnlijk is! Ik herken dit wel, mijn eerste menstruatie na mijn miskraam was ook echt een stuk pijnlijker, heviger en duurde langer dan mijn menstruaties voorheen waren. Ik heb toen ook 2 naproxen en meerdere paracetamol moeten nemen om het weer wat onder controle te krijgen. Ik hoor dit ook bij veel mensen om mij heen die miskramen hebben meegemaakt. Bij mij zijn mijn menstruaties nu nog steeds wel wat pijnlijker en heviger dan voor mijn miskraam, maar het wordt bij iedere menstruatie gelukkig wel weer een beetje beter.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Helaas herkenbaar, in mei ook vroege miskraam gehad en mijn menstruatie was vorige ronde (35 dagen na miskraam start dus) ook echt langer en zwaarder dan anders. Op dag 4 zag baarmoeder nog vol stolsels en verloor ik nog helder rood bloed terwijl ik er normaal al doorheen zou zijn en alleen wat bruinige afscheiding zou hebben. Was pas op dag 7 eindelijk klaar.
     

Deel Deze Pagina