Pijnlijke borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door spekske, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spekske

    spekske Lid

    26 dec 2005
    70
    0
    0
    Belgie
    Hoi,


    Ik geef nu net 2 maanden borstvoeding en alles gaat prima tot gisterenavond,toen begon ik pijn (beurs gevoel)te krijgen aan de onderkant en beetje aan de zijkant van mijn rechterborst.
    Ik heb wel sinds ik enkele dagen terug heb afgekolfd wat last van stuwing gehad.
    Ik heb echter geen koorts,geen rode vlek(ken) op mijn borst en geen harde schijf op de pijnlijke plaats,het doet ook geen pijn tijdens het voeden en mijn tepel doet ook geen pijn.Enkel als ik wandel en op mijn borst duw voel ik het.Wat kan dat dan zijn?
    Ik heb vanmorgen al gevoed in de rugbyhouding,misschien dat dit hielp en vannacht geslapen met een warmwaterkruik op de pijnlijke plek...tevergeefs.
    Ik maak me zorgen want ik wil dolgraag verder borstvoeden tot mijn zoontje 6 maanden is !

    Help me aub
    Liefs,
    Spekske
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

    Het eerste waar ik aan denk is dat de borst niet goed leeg gedronken is. Je hebt al een andere houding geprobeert, helaas zonder resultaat. Geen kenmerken van borstontsteking aanwezig.

    Ik weet het niet. Houd het in de gaten en anders een lactatiekundige inschakelen.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina