Hoi! Ons zoontje is nu 5,5 week. Ik geef volledige bv en het gaat allemaal goed! Alleen als ons manneke een scheetje moet laten, of moet poepen dan moet hij zo huilen, echt huilen huilen alsof hij pijn heeft. En het persen kost hem veel energie, hij loopt knalrood aan. Als hij scheetjes heeft gelaten is dit in de luier niet te zien, maar heeft hij soms wel ietsjes ontlasting aan zijn anus. Als het scheetje of de ontlasting (die overigens maar eens per 2 dagen komt) eruit is is het huilen ook over. De ontlasting is een beetje stoperig achtig. Hoort dit bij de krampjes en het ontwikkelen van zijn darmpjes? Hij huilt hiervoor zo hard en is vaak troosteloos dat ik twijfel of dit "er bij hoort". We proberen alle bekende dingetjes voor krampjes al uit, massegeren, fietsen enz. Alvast bedankt, Groetjes Maaike
Hoi Maaike, De meeste baby's laten dit gedarg niet zien bij het hebben van onlasting en scheetjes. Wat niet meteen wil zeggen dat het abnormaal is. Toch zou ik er even mee naar de huisarts gaan. Laat dan ook even de ontlasting zien. De huisarts kan voelen of er misschien sprake is van verstopping. groet Linda