Pijnlijke regels

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stephanie20, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik vroeg mij af ofdat er nog meerdere meiden zijn die last hebben van zéér pijnlijke regels?

    Al vanaf dat ik begon te menstueren ging dit altijd gepaart met hevige pijn, je kent het in het begin een pijnstillertje maar na enkele maanden hielp niets meer. Dusja mijn moeder met een meisje van 14 dan maar naar de dokter, daar aangekomen kreeg ik een lichte pil voorgeschreven. Ik heb die pil enkele maanden gebruikt maar hij hielp geen meter, indertussen was mijn toestand als ik mijn regels had zo verslechterd dat mijn moeder zich geen raad meer wist. Het was soms zo erg dat ze de dokter moest bellen omdat ik flauw viel, begon te hyperfentileren, en geen raad meer wist met mijzelf. Natuurlijk gebeurde dit altijd op de leuke dagen zoals een feestdag, dus de dokter moest extra betaald worden. Ik ben dan samen met mijn moeder naar de gyncecoloog geweest, die heeft mij grondig onderzocht, alles is normaal meisje, niets aan de hand jij ben één op de zovelen die gewoon erg pijnlijke regels heeft. Ze vergeleek mijn regels zelfs met een soort van voorweeen. Slik. Deze keer heeft ze mij een nieuwe en zwaardere pil voorgeschreven die gelukkig wat helpt, maar op momenten dat ik stress heb zoals bv mijn examens dan begint alles weer van vooraf aan. Nuja ze heeft er ook bij verteld dat als ik mijn eerste kind gehad heb deze pijn voorbij is. Dit was altans bij mijn moeder toch zo...Ik weet van wie ik het geerfd heb ;)

    Ik vroeg mij gewoon af of er nog vrouwen zijn die dit ook hebben, persoonlijk zit ik een beetje met de schrik, stel je voor dat ik binnen enkele jaren wil beginnen met kinderen en ik heb zo'n pijnlijke regels. Op dat moment ben ik niet in staat om te gaan werken of om ook maar iets fatsoenlijks te doen. Nuja het zijn zorgen voor later, maar later komt op een dag.

    Hopelijk was mijn verhaal niet te lang of te onduidelijk!
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi ik herken t zeker wel ja. Vroeger toen ik 14 was, mocht ik gelukkig aan de pil hier voor (marvelon). Daarvòòr was ik ook megaveel ongesteld, heel veel pijn en ik MOEST van mn vader naar school ed. Ik slikte para's bij t leven en moest om t uur naar de wc om te verschonen. Ik was dan ook gewoon 10 dagen ongesteld. Een aanslag op mn lichaam. Toen ik dus aan de pil mocht werd ik t ietsje minder en 8 dagen ongesteld. De pijn bleef net zo erg/heel misschien ietsje minder, maar niet veel. Ook geërfd hier.. :( Ik kan t niet echt vergelijken met voorweeën maar t komt in die richting. 2 jaar geleden stopte ik met de pil omdat ik toen eerst de shot hormonen uit mn lichaam wilde hebben eer wij kindertjes wilden. En gelukkig.. mijn ongesteldheid was te doen! Ik was t nu 'gewoon' 7 dagen waarvan 3 erg en met ibuprofen op zak kon ik toch functioneren. Dus.. er is hoop. Succes!
     
  3. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik ben inmiddels ook enkele maanden gestopt met mijn pil omdat ik wil overgaan op een spiraaltje...maar toch het is een groot verschil met of zonder pil. Vooral de eerste dag, niets helpt, het enigste dat ik kan doen is in mijn bed liggen ik ben gewoon geen mens eerder een levend lijk...Ik hoop dat het beter word. Ervaar je een verschil nudat je bevallen bent? Bij mijn moeder was dit toch zo. Vanaf het mometn dat ik er was had ze er niet zovee last meer van...

    Bedankt voor je antwoord
    kvind het wel leuk om met iemand deze ervaring te delen, want ik ken er weinig tot zelf geen die er zo last van hebben zoals ik.
     
  4. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik heb ook altijd heel erg pijn. verder ben ik al op me 11de aan de pil gegaan omdat ik vande6 weken er 4 van bloeide. leek wel een spook. na me bevalling is de buikpijn en zo idd minder geweest maar na een paar keer is het gewoon weer terug gekomen. en heb ik weer het zelfde als eerst die pijnlijkheid. 1 keer per 2 maanden zelf zo erg dat ik de eerste 2 dagen tuis blijf omdat ik niet eens akn lopen van depijn
     
  5. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    daantje86, het klinkt zeer bemoedigend, gelukkig heb ik er maar één dag in de maand last van, maar voor mij is het een dag teveel. Hoe regel je dit met je werk? want ik ben daar vooral bang voor, ik studeer voor leerkracht en het lijkt mij nogal absurd dat ik één dag in de maand geen les kan geven omdat ik er teveel last van heb!
     
  6. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Hey hallo
    Ik ben nieuw hier en zag jouw onderwerp.
    Je bent idd niet de enige met zoveel pijn. Ik ben ook paar maanden geleden gestopt met de pil en iedere maand verga ik van de pijn. Ben daarvoor 3x van pil gewisseld en niks werkte, had de zwaarste en ook de ligste gehad. Ik had ook zoveel pijn dat ik niet kon werken niks. Zelfs niet rustig op de bank zitten filmpje kijken. Ik was meer een zombie die hele dag in bed lag. Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik steeds 3weken overtijd. De laatste 2x was het wel zoals het moest komen. Ik moet deze week weer ongi worden maar enige wat ik heb is klein beetje bruin spul. Afwachten dus.

    Ik heb trouwens van mijn dokter Naproxen gehad tegen de pijn. Dat werkt bij mij erg goed gelukkig.

    Kisses Roozjuh
     
  7. bapsie

    bapsie Niet meer actief

    Heej

    heel herkenbaar verhaal...
    geen pijnstiller die werkt, de pil wel(maar daar kan ik niet over, alle soorten van zwaar nar ligt niet :() Op naar de gyn, niets aan de hand alles ziet er goed uit... weet je wat ze zegt: dat t tussen mn oren zit, nou ik was perplex en laaiend. werk zelf in de zorg en heb altijd geleerd dat pijn is wat de patient zegt wat t is... en wat zegt deze zonbie:dat t geestelijk is... nou 1 ding weet ik zeker dat zij nooit last van menstuatie pijn heeft gehad!

    liefs bapsie
     
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    ja dat heb ik ook tehoren gekregen. Dat het tussen mn oren zat of dat het gewoon door stress kwam.
    Leek wel of ik gek werd daar. hoe kunnen ze zoiets zeggen als je vergaat van de pijn? Alsof ik dat zelf zo wil... gekke mensen
     
  9. Lientje10

    Lientje10 Fanatiek lid

    17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hallo Stefanie,

    Ik herken veel van wat je vertelt. Mijn moeder heeft dat net zo gehad. Gelukkig heb ik het niet geerfd in die mate. Zij is altijd lerares geweest en moest van de 10 keer toch zeker 7 keer een dag thuis blijven. Het was niet anders... En dat had ze ook nog na dat ik geboren was tot aan de overgang. Dus of dat na een eventuele zwangerschap overgaat is nog de vraag.
    Het klinkt niet erg bemoedigend zie ik. Maar goed ieder persoon is anders en wie weet gaat het in de toekomst meevallen. Ik hoop het voor je.

    Liefs,
    Lientje
     
  10. Aleida

    Aleida Fanatiek lid

    9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ook ik ben op mijn 14e aan de pil gegaan hiervoor. Altijd enorm ongi. Veel pijn en veeeeeel bloedverlies. Minstens 7 dagen. Ik kreeg de pil: Ministad. Dit is een wat zwaardere pil. Het heeft mij wel geholpen. Veel minder pijn (nog maar 1 dag. verdere dagen houdbaar) Een spiraaltje lijkt mij niet echt een oplossing. Dat irriteert nog meer je baarmoeder. Maar dat is mijn visie.

    Misschien dat je huisarts je goede pijnstillers kan voorschrijven. Diclofenac ofzo. Werkt ook spierontspannend. Paracetamol met codeine trouwens ook. (ik weet niet hoe ik de puntjes op de i krijg met mijn laptop)

    Met de jaren is de pijn wel veel minder geworden. Ik heb onlangs nog een jaar lang meegewerkt aan een onderzoek van Dinox met de Yasmin pil, maar dan een lichtere variant. Beviel me erg goed. Daarna heb ik twee maanden de nuvaring gebruikt, maar nu gaan we voor een beebje, dus lekker niks meer.

    Sterkte!
    Aleida
     

Deel Deze Pagina