Pil eerste dag menstruatie begonnen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luna86, 14 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Vorige week ben ik op de eerste dag van mijn menstruatie met de pil gestart.
    Nu zijn we 8 dagen verder en ik verlies nog steeds helderrood bloedverlies. Bij elk toiletbezoek en tussendoor, niet heel veel maar toch voldoende om me zorgen te maken.
    Wie herkent dit? Normaal is mijn menstruatie ongeveer 4 dagen en dan gaat het over in oud bloed..
     
  2. Yunaaatje

    Yunaaatje Actief lid

    19 nov 2017
    160
    173
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Ik herken het niet. Het kan ook toeval zijn. Als het nog veel langer aanhoudt kun je altijd nog de HA bellen.
     
  3. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ik had dit een hele strip lang toen ik voor het eerst begon met de pil. De gynaecoloog had mij er wel voor gewaarschuwd.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Stopte het pas na je stopweek?
    Ik wil eigenlijk de komende 3 mnd de pil helemaal doorslikken. Daarna stop ik namelijk weer.
     
  5. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ja pas na de stopweek. De gynaecoloog raadde ook aan om de eerste maanden gewoon iedere maand een stopweek te houden. Maar dat kies je uiteindelijk zelf natuurlijk.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Hier ook standaard bij het starten van de pil de hele strip bloedingen. Dus zeg maar 4 weken ongesteld (3 weken pil +stopweek) :confused:
     
  7. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik denk wel dat de pil heel wat met je lichaam doet. Ik ben zelf niet met de pil begonnen op mijn menstruatie, maar wel een dag na mijn curretage dus daar kan ik niet over meespreken.
    Wat ik wel eigenaardig vind, is dat ik na mijn 2 eerste pilstrips plots een week lang mijn menstruatie had terwijl dat normaal maar 3-4 dagen was toen we probeerden zwanger te worden. Ook toen ik vroeger de pil nam, had ik dat maar erg kort... Heel vreemd dus !

    Ik heb nu ook mijn 3de pilstrip doorgenomen en ga mijn 4de ook doornemen omdat dat beter uitkomt voor ons MMM traject eind mei (anders moet ik 2 weken langer wachten om weer te beginnen, haha !). Mijn gynaecoloog heeft daar niet op gezegd dat dat niet zou mogen. Mijn 5de pilstrip ga ik weer een pilweek inlassen en na mijn 6de pilstrip kunnen we eindelijk weer beginnen ! :)
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    @Jolo jullie hebben ook een heftige tijd achter de rug.

    We kunnen zo’n beetje samen aftellen. Ik hoop dat ik na 3 pilstrips voldoende ben afgevallen en dan mag ik van mijzelf nog eens proberen zwanger te raken. Niet alleen lichamelijk fijn om een pauze in te lassen maar geestelijk ook. Even loskomen van het afgelopen jaar.
    Voor jullie natuurlijk een hele andere reden maar het wachten is even slopend.. hopelijk mogen jullie straks blijvend zwanger raken!
     
  9. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ja, voor eigenlijk perfect ''normaal'' te moeten zijn, hebben we al heel wat achter de rug. Dus ik denk wel dat er iets niet normaal is, maar dat het medisch gezien nog niet te verklaren valt. In domme pech blijven hebben geloof ik gewoon niet... :)

    Waarom las jij juist een pauze in? Echt om af te vallen of meer omdat het mentaal moeilijk begint te worden en je de rust kan gebruiken?
    Zelf had ik na mijn curretage ook nood aan rust en dat merkte ik wel echt, maar die verplichte wachttijd van 6 maanden na een mola is echt weer TE lang. Ik begin het nu net erg moeilijk te krijgen omdat we nog steeds niet mogen verder gaan :confused:
    Maar ok, nog 2 maanden en 3 dagen en dan neem ik mijn laatste pilletje van de laatste pilstrip en dan kunnen we verder met IUI :p

    Gaan jullie binnen 3 pilstrips proberen om zelf zwanger te worden of gaan jullie op een gegeven moment ook met de MMM beginnen? Dat kan ik niet goed afleiden uit je onderschrift.
     
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Ik las een pauze in omdat het op deze manier hopeloos was. Veel bloedverlies, pijnlijke menstruaties en mentaal was het zo zwaar om elke keer weer op te krabbelen.
    Dit alles is erger geworden met de maanden. Ik hoop dat de hormonen van de pil ervoor gaan zorgen dat ik weer zo kan starten als 16 mnd geleden.
    Ik ben ben niet te zwaar maar wel aan de zware kant. Het afgelopen jaar ben ik door alles zeker wel 4 kilo aangekomen. Ik dacht als ik er nu eens 10 afval dan zit ik op een mooi BMI en maak ik hopelijk extra kans.
    Wij gaan niet de mmm in omdat mijn man dat niet wilt.
    We proberen het straks nog een paar rondes. Ik verwacht niet dat het nog gaat lukken maar wil er echt alles aan gedaan hebben.

    Die 6 maanden wachttijd zijn idd veeel te lang. Gelukkig mag je aftellen. Nog eventjes geduld en opladen en dan mogen jullie weer.
     
  11. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Wel erg vreemd he, dat je menstruaties zoveel pijn doen en dat je veel bloedverlies hebt? Hopelijk kan de pil dan even weer voor wat orde zorgen !

    Zijn jullie zelf al een keer zwanger geraakt (met miskraam) of volledig niet? Zou je man er problemen van maken als jij je bv al alleen zou laten onderzoeken? Uiteindelijk moet hij dan nog steeds niets doen en wie weet komt er wel bij jou iets aan het licht? Misschien ook iets wat de pijnlijke menstruaties verklaard? Je weet het maar nooit !
    Wil hij zich niet laten onderzoeken omdat hij schrik heeft dat het aan hem zou liggen?
    Sorry, veel vragen die ik stel precies :roflmao:

    En wat je zegt van 'ik wil er alles aan gedaan hebben', dat begrijp ik maar al te goed. Ik zit goed qua BMI, maar mijn levensstijl was mss niet zo ok. Ik ben in januari begonnen met 3-4 x per week te sporten en merk nu sinds een 2tal weken dat mijn conditie echt een heel pak is opgebouwd ! Geeft mij toch iets meer 'vertrouwen' in mijn lichaam en dat het gewoon moet goed komen :)
     
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Helaas zijn we de afgelopen 16 rondes nog nooit zwanger geraakt. Ik heb wel een keer of 2/3 een mega tuur gehad op de predictor. Alsof het wel wil maar niet kan.
    Helaas heb ik een niche gekregen door de vorige 2 sectio’s. Dit is een holletje/littekenweefsel wat zich vult met bloed. Ook was er een vleesboom gezien met de inwendige echo. Mijn progesteron was op het randje. Via hier heb ik utro kunnen krijgen want de gyn wilde niet mee werken. Daar hielden mijn onderzoeken dus op omdat mijn man niet verder wilde.

    De utro deed wel wat hij moest doen maar de laatste ronde had ik dus weer een tuur. Ik voelde me ook echt zwanger maar toch mocht het niet zo zijn. Vandaar dus ook de doorslag om het met een gezonder lichaam nog eens te proberen. Ik weet inmiddels hoe mijn lichaam werkt en ik hoop dat de hormonen gaan zorgen voor een reset en minder bloedverlies. We gaan het zien rond juli/augustus.
    De komende periode genoeg afleiding door het mooie weer en ons nieuwe huis. Daar krijgen we in juli de sleutel van.

    Lukt het jou om een beetje afleiding te zoeken?
    Wat super knap dat je erbij bent gaan sporten!! Dat is hier nog een dingetje. Ik wil wel maar mijn lichaam fluit op een andere manier terug. Eerst maar eens wat kilo’s kwijt ;)
     
  13. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    hier 2 maanden van slag geweest door de pil.. maand 3 pas goed en geen tussentijds bloedverlies en minimale hoeveelheid ipv echt heel veel
     
  14. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Luna86 ook al had je steeds tuurtestjes, je hebt wel het bewijs dat je zwanger kan worden wat toch ook al veel is. Daar houd ik mij echt sterk aan vast. Het is al gebeurd, dus ik ben er zeker van dat het ooit een plakkertje zal blijven !

    Ik was het ook meteen aan het denken van die utro. Dat het wel een goede zaak is dat je die neemt. Zeker als je progesteron al kantje boordje is.
    Ik heb het de laatste ronde ook gekregen van het ziekenhuis, zelfs zonder het te vragen. Ik denk dat ze het bij de eerste IUI zijn vergeten. Als we weer verder mogen, dan ga ik het toch ook wel zelf vragen moesten ze het vergeten.

    Hier ook veel afleiding. Wij zijn ook aan het bouwen :p

    Ik was ook geen volhouder in sporten hoor... maar nu doe ik groepslessen in de fitness en dat is echt een heel goede motovatie. Je komt dan echt buiten en hebt een supergoed gevoel. Ik wissel ook af in mijn groepslessen zodat het niet saai wordt.
    Zo gewoon in de fitness op een loopband gaan staan, zegt mij echt totaal niets...
     

Deel Deze Pagina