marvelon en misschien zwanger

Discussion in 'Anticonceptie' started by vlinder82, Mar 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder82

vlinder82 Niet meer actief

#1 vlinder82, Mar 9, 2010
    Last edited by a moderator: Mar 9, 2010
    Ik slik al heel lang marvelon maar er zit waarschijnlijk een kans in dat ik zwanger ben geworden door de pil heen.
    Dit is al twee maal eerder gebeurt wat uitliep op een vm.

Ik weet dat het alleen uitsluitsel kan geven door een test te doen maar wil graag even wat advies wanneer ik dit het beste kan doen.
    En of het daadwerkelijk mogelijk is met mijn berekening.

Financieel komt het totaal niet uit maar mocht het zo zijn dan zullen we het zeker houden en met alle liefde opvoeden en financieel een draai vinden.
    Ik durf er ook nog niet met mijn partner over te hebben omdat het eigenlijk niet kan en omdat ik al 2 vm heb gehad maakt mij ook onzeker.

13 februari (zaterdag) ongesteld geworden en ben dit geweest tot 18 februari (donderdag)
    Op 17 februari (woensdag) ben ik met nieuwe strip marvelon begonnen en doorgeslikt tot en met vandaag 9 maart.
    Nu zou ik dan 13 maart (a.s. zaterdag) weer ongesteld moeten worden.

Als je de pil slikt ben je niet echt ongesteld omdat je geen eisprong hebt. Alleen ik vraag mij dan weleens af waarom ik altijd bijna een volle week enorm ongesteld ben ook met helder rood bloed.

Gisteren zat ik mij gisteren mij ook te bedenken, ik ben diverse keren aan de diaree geweest en nooit bij stil gestaan.
    Mocht ik dus een eisprong hebben gehad dan zou ik in het weekend 27/28 februari het meeste vruchtbaar zijn, laat ik nou net dat weekend gemeenschap hebben gehad met mijn partner.

Er zijn een aantal klachten waar ik sinds het weekend last van heb en dat is misselijkheid, kietelende tepels, met vlagen duizelig. Gevoel van trek, erg moe en ik verlies heel water slijm sinds gisteren (sorry).

In geval van zwangerschap kunnen de symptomen nu al ontstaan met bovenstaande berekening?
    Wanneer zal ik gaan testen of toch eventjes de moed bij elkaar schrapen en wachten tot het weekend of mijn ongesteldheid doorzet en dan maandag gaan testen?
    Zijn er misschien die deze situatie herkennen?

Sorry voor mijn lang verhaal maar wilde het gewoon even kwijt.

2. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Je kunt nu al testen, maar daar heb je eigenlijk niet zoveel aan omdat de test te vroeg kan zijn en dan ben je misschien toch zwanger, ondanks een negatieve test... Het enige wat je weet is dat als je een positieve test hebt, dat je dan zekerheid hebt. Ik zou dus toch proberen om het van je af te zetten tot na het weekend en dan pas testen... Sterkte.

3. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Sep 9, 2009
    615
    0
    0
    in 't noorden des lands
    Vlinder, Tja, dat is wel lastig. Voor het testen kan je 14 dagen aanhouden na jouw eisprong (of die vruchtbare dagen). Als je nou niet ongi wordt dit weekend zou ik ook niet met een nieuwe strip beginnen.
    Ik zou wachten tot maandag met testen, als je het te vroeg doet is de uitslag sowiso (onbetrouwbaar) negatief. En als je dan wel in verwachting blijkt is het misschien het beste om meteen contact op te nemen net een veloskundige in jouw buurt. Leg goed uit dat je al 2 vm hebt gehad en wat je nu het beste kan doen....

Ik moet wel zeggen dat als jou dit al 2 keer eerder is overkomen dat ik het wel een beeeetje dom vind, misschien kan je dan straks (als blijkt dat je niet zwanger bent) ook beter een zwaardere pil vragen bij jouw huisarts want ik neem aan dat je nu wel doorhebt dat dit zo niet gaat werken....

Heel veel sterkte met alles!

4. vlinder82

Bedankt voor jullie reactie.
    Ik wacht ook het weekend af en zie dan wat er gebeurt en zal zeker niet met een nieuwe strip beginnen zolang ik niet ongesteld ga worden. Maandag ga ik dan testen mocht er niets gebeuren van het weekend.

@mamavanthom, jammer dat je direct oordeelt dat het dom is, terwijl je niet weet hoe de situatie toen was.
    Ja ik ben door de pil heen 2keer zwanger geraakt met vm als gevolg. Maar er zit wel een verhaal achter hoe dit zo is gekomen. In mijn geval heeft het niet te maken met dat ik een zwaardere pil moet. Daarbij dit is degeen die ik kan verdragen en andere niet. Huisarts raad mij ook aan niet te wisselen meer van soort pil.

Ik ben niet boos maar het raakt me wel dat je dat er zo uit gooit zonder de achtergrond te kennen.

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Hoi vlinder, Ik heb een paar jaar terug het zelfde meegemaakt. Ik werd toen niet ongesteld en deed een test negatief dus op naar de huisarts pas toen ik een week overtijd was had ik een positieve test helaas is dit toen niet goed gegaan. Ik zou als je niet ongesteld word en negatief test even langst de huisarts gaan en vragen om een bloedtest dan heb je 100% zekerheid, als je wilt kan dit zelfs nu al zodat je van je onzekerheid af ben en gelijk weet waar je aan toe ben, heel veel succes.

6. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Sep 9, 2009
    615
    0
    0
    in 't noorden des lands
    Beste vlinder, ik veroordeel je niet maar er zijn meerdere manieren om niet in verwachting te raken als je daar nog niet aan toe bent.

Als je straks toch een wondertje vast mag houden (het blijft toch een wonder ook al komt het iets minder gepland), zal je zien dat je ook daar de kracht en de middelen voor zal vinden.

In elk geval heel veel sterkte.

7. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Vlinder, ik zou inderdaad tot maandag wachten. Zou je misschien kunnen overstappen op de nuvaring? Dat zijn wel minder hormonen dan de marvelonpil, maar die blijft gewoon werken, ook als je aan de diarree bent of moet overgeven. Ik weet natuurlijk niet de reden waarom je huisarts je aanraadt om niet van pil te wisselen. Sterkte in ieder geval. Het is toch spannend.

8. vlinder82

Nuvaring heb ik 4 maanden tussen de marvelon geprobeerd in overleg met huisarts alleen ik werd depressief er door dus moest direct terug naar marvelon.

Het is niet zo dat wij geen kinderen willen, ja die zouden we heel graag willen. En mocht ik op wat voor manier toch zwanger raken dan is het meer dan welkom. Al is die kans natuurlijk met gebruik van anticonceptie vele malen kleiner.

We hebben altijd goede afspraken hierover gemaakt. Het enige wat mijn vriend nog tegenhoud en daar sta ik ook achter (maar kan mijn gevoelens voor een klein wondertje niet wegstoppen) is het financiele plaatje. Hij wil graag een vast stabiel inkomen en in de huidige crisis is dat nog erg lastig.
    Want mocht er een klein wondertje op een gegeven moment komen dan willen wij daar ook geld voor hebben. En dan hebben nu ook wel maar geen vast inkomen en dat is een onzekerheid waar vooral mijn partner mee worstelt. Begrijp me niet verkeerd ik ook natuurlijk, maar als vrouw zijnde heb je op een gegeven moment een biologische klok die gaat tikken en gevoelens gaat oproepen en dat is waar ik mee rondworstelt en dat weet hij ook.

Daarbij is het maar de vraag of ik ooit zwanger zal raken wat goed zal aflopen, want er zijn wat erfelijke dingen laat ik het zo zeggen zonder dat ik daar nu op in wil gaan. Wij hebben dan ook een verklaring dat zodra ik zwanger zou zijn ik direct om behandeling kom te staan.

Een hele verklaring, want zo voelt het dat ik die moest geven.
    Het is gewoon zo dubbel en onzeker allemaal.

Er worden zoveel topics hier op het forum geschreven met de vraag of anderen kunnen zeggen of ze misschien zwanger zijn. Dat is mijn hele opzet van mijn topic niet geweest. Ik weet ook wel dat een test alleen uitsluitsel kan geven. Het enige waar ik mee rondliep was wanneer ik het beste dan kon gaan testen en de berekening van de cyclus die ik gemaakt had of die theoretisch zou kloppen, aangezien ik van cyclys nog steeds niets begrijp. En in geval van zwangerschap of dan zo vroeg al symptomen kunnen ontstaan.

Voor mij lucht het al op dit gewoon van me af te schrijven omdat ik er op dit moment niet met mijn partner over durf te praten. Het is een nuchtere man die zoiets heeft van wacht eerst zaterdag. Maar ja ben nu eenmaal een vrouw he....

Ik wil jullie ieder geval bedanken voor de reacties en zal zeker updaten hoe het verder is verlopen.

9. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Wat jammer dat de nuvaring niet goed werkt bij jou. Ik snap heel goed dat je er financieel wat beter voor wilt staan, voordat je een kindje krijgt, ook al is een kindje nu ook hartstikke welkom. Mocht je toch zwanger blijken, dan hoop ik voor je dat dit kindje wel bij jullie wil blijven.

Je berekening klopt trouwens wel. Je moet toch ergens vanuit gaan en een cyclus duurt gemiddeld 28 dagen, dus dan zou je zaterdag al kunnen testen. Ik kan me wel voorstellen dat je tot maandag wilt wachten.

Fijn dat het van je afschrijven in ieder geval wat oplucht.

10. vlinder82

Ik wilde toch even een update plaatsen. In principe zou zaterdagochtend mijn ongesteldheid moeten komen. Voel het altijd aankomen en als ik het dan eenmaal ben dan ook extreem tot donderdag ongeveer.
    Nu stond ik afgelopen vrijdag op en merkte weinig, alleen bij het afvegen wat bruin bloedverlies. Voor de zekerheid maar wat maandverband gebruikt, maar rest van de dag niets.
    Aangezien ik er nog niet met mijn vriend over had gehad, besloot ik vrijdagavond, toen hij weg was toch maar te gaan testen, omdat er ook niets doorzette. test negatief.

Zaterdag ben ik licht ongesteld geweest overdag (savonds weer niets tot zondagochtend), zondag een beetje. En vandaag weer helemaal niets.

De test die ik vrijdagavond had gedaan was toch wel emotioneel erin gehakt. Mijn vriend merkte savonds dat ik stilletjes was en de tranen in me ogen stonden. Ik heb alles verteld wat mij gelukkig wat opluchte.

Nu zit ik alleen weer in onzekerheid want nog nooit is mijn "menstruatie" met pil anders geweest. Dat heb ik vanavond ook uitgesproken naar mijn vriend en dat ik twijfel.
    Eigenlijk moet ik woensdag weer beginnen met een nieuwe strip maar straks ben ik wel zwanger zit ik weer aan de pil. Gek wordt ik van die gedachte.

Ik stelde mijn vriend al voor om naar de huisarts te gaan en daar te laten testen, omdat in het verleden bij de 2 mk de gewone testen ook maar wazig wat lieten zien.
    Mijn vriend stelde toen het volgende voor om een maand niets te slikken en dan een condoom te gebruiken. En de maand erna weer met de pil te beginnen.

Iemand ervaring met laatste alinea, door twijfel maandje gestopt met pil om er zeker van of ik zwanger ben of niet. Om zo in ieder geval geen schade aan te richten met de pil mocht het wel zo zijn. Of toch naar huisarts om daar te laten testen.

11. Solana

Solana Bekend lid

Mar 11, 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    O jee Vlinder, ik zit in dezelfde situatie. Wist eigenlijk niet dat het doorslikken van de pil kwaad kan. Ik heb afgelopen week mijn stopweek gehad, ook minder ongesteld dan normaal. En ik had al zwangerschapsverschijnselen voor die tijd. Daarom heb ik mijn stopweek gehouden, want ik had de pil vorige maand doorgeslikt. Afgelopen zaterdag getest, maar negatief. Ben er nog niet zeker van aangezien ik bij mijn zwangerschappen ook pas laat positief teste. Daarom doe ik aankomende zaterdag nog een test, maar ik slik dus nu wel de pil. Kan het erg veel kwaad?
    Als jij nog het gevoel hebt toch zwanger te zijn en de pil is inderdaad gevaarlijk voor een baby, dan zou ik toch idd maar een maandje stoppen met de pil. Ik ga het er ook even met mijn man over hebben. Ben namelijk nog steeds continue misselijk enzo.

12. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Wat een onzekerheid, vlinder. Ik zou toch gewoon morgen even naar de ha gaan. En als je dan nog steeds twijfelt inderdaad een maandje geen pil en wel een condoom.
    Solana, ik weet niet precies hoeveel kwaad het kan, slikken van de pil als je denkt zwanger te zijn. Misschien toch maar even bij de huisarts navragen?

13. vlinder82

Heb tussen de middag de HA telefonisch gesproken. Situatie uitgelegd en zij zegt gewoon met de pil weer beginnen.
    Ze zei dat diaree er ook voor kan zorgen dat je menstruatie anders loopt. Toen ik op had gehangen, dacht ik van zoiets heb ik nog nooit gehoord. Maar zij heeft er voor geleerd, denk ik dan maar.

Ondertussen is mijn menstruatie nog niet opgang. Heb ik soort van spierpijn in mijn onderbuik wat tussen links/rechts en midden wat verspringt zeg maar, last van mijn onderrug, vaker plassen, misselijk met vlagen en erg moe. Slaap wel goed in, maar snachts met regelmaat wakker.

Kweet het ook niet meer......:(

14. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Vlinder, beetje vreemd antwoord. Heb je al een nieuwe zwangerschapstest gedaan voor de zekerheid? Had je echt de HA, of was het de assistent? Vaag hoor. Ik zou, als je toch nog steeds onzeker bent, gewoon een maandje het condoom gebruiken en de volgende menstruatie afwachten en dan weer beginnen. Beetje gedoe, maar wel veiliger voor het geval je toch zwanger bent. Sterkte.

15. vlinder82

Het was echt mijn HA. (ze heeft tussen de middag telefonisch spreekuur).
    Nee geen nieuwe test gedaan, gewoon omdat ik onzeker ben en mijn huisarts wil geloven en ondertussen zit ik met symptomen die bij een zwangerschap zouden kunnen horen.

Ik ga het proberen te laten rusten, goed nadenken. En met mijn vriend er nogmaals over hebben. Morgenochtend dan besluiten of ik nieuwe strip ga pakken of toch maandje veilig en dan eind van de week opnieuw testen.

Lady, bedankt voor je reacties. Het is fijn om het er toch even over te kunnen hebben. En ik van mij af kan schrijven.

16. Solana

Solana Bekend lid

Mar 11, 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lady, ik heb vandaag de hele dag gewerkt, maar ik denk dat ik morgen de huisarts wel even bel dan. Ik wil niet eerder dan zaterdag pas een test gaan doen.
    Succes met je keuze Vlinder. En inderdaad, van het weekend nog maar even weer een test doen.

17. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Vlinder, ik zou toch zeggen, ga op je gevoel af. Die huisarts kan veel zeggen hoor (volgens het boekje), maar jij zit wel met een zwanger gevoel. Ik weet natuurlijk niet hoe serieus ze jou heeft genomen. Succes met je keuze.

Solana, ben benieuwd wat je huisarts zegt. Heb je wel het gevoel dat je zwanger bent? En anders komend weekend inderdaad weer een testje er tegenaan.

18. Anniej

Anniej Actief lid

Dec 19, 2007
    265
    1
    16
    Ik heb ook even meegelezen.
    Het laatste: een pil slikken terwijl je al zwanger bent is niet schadelijk. Heb daarover ook een keer de HA gebeld namelijk en ook contact daarover gehad met de stichting anticonceptiepil en die zeiden ook dat het geen kwaad kon...(??)

Maar goed, een maandje stoppen met de pil kan natuurlijk ook.
    Inmiddels alweer getest? Wat apart joh, dat je HA dat zei. En idd: ga op je gevoel af! Als jij je zwanger voelt is dat meestal niet voor niks...

19. vlinder82

Afgelopen woensdag ben ik toch begonnen met de pil ondanks mijn getwijfel en symtomen waar ik last van heb.
    Hetgeen wat jij schrijft Anniej had ik idd ook op internet gelezen en omdat ik de dokter toch zou moeten geloven maakte dat ik dan ook weer ben begonnen met nieuwe strip.

Vanmorgen heb ik nogmaals getest en wederom negatief. Ik moet mij erbij neerleggen dat het gewoon zo is.
    De kans is natuurlijk klein want ik slik de pil trouw, alleen als je dan aan de diaree bent en daar totaal niet bij stil hebt gestaan dan kan het natuurlijk gebeuren. Toch maakt het verdrietig dat de testen negatief zijn.

Wel ga ik volgende week naar de dokter want heb nog steeds klachten en wil dan weten wat er dan wel met mij is.

Bedankt voor diegene die hebben meegelezen en gereageerd hebben.

20. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Vlinder, jammer dat je toch weer een negatieve test had :(. Ik kan me ook wel voorstellen dat je toch weer met de pil begonnen bent. Succes bij de ha volgende week.

Share This Page