Pincode vergeten! Wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamilou, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ja hoor, heb ik weer. Wij hebben 2 bankrekeningen en ik wilde vandaag de boodschappen met onze 2e bankrekening betalen, maar ik ben de pincode vergeten! Niet zo snugger. En het stomme is dat ik ook niet weet of ik het ergens heb opgeschreven. Deze rekening hebben we al heel lang, maar ik gebruik 'm weinig. En als ik het gebruik zijn het kleine bedragen die je contactloos kan betalen.

    Maar goed, mijn vraag is Wat nu? De bank weet mijn code neem ik aan ook niet. Kan ik een andere pas aanvragen? Of moet ik de pas laten resetten?

    De boodschappen heb ik uiteindelijk maar van de andere rekening betaald.
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik denk een nieuwe pas. Ik zou gewoon even naar de bank bellen en de situatie uitleggen.
     
  3. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nieuwe pas en nieuwe pincode aanvragen, zij hebben je pincode ook niet.
     
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.608
    11.156
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je kan gewoon een nieuwe pincode aanvragen zonder paswissel bij de meeste banken.
     
  5. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Maar dit duurt wel een aantal dagen (zeker met een weekend er tussen). Wat nu als dit onze enige rekening was? Kan je dan wel aan geld komen of moet je dit van iemand lenen en dan de week daarna terugbetalen? Ik neem tenminste niet aan dat iedereen 2 bankrekeningen heeft.
     
  6. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Dat zou ideaal zijn!
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In noodgevallen kun je bij de bank geld opnemen als je je persoonlijk legitimeert als rekeninghouder EN met je bankpas.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  8. cosdy

    cosdy Fanatiek lid

    21 jun 2012
    1.690
    1.885
    113
    Maar als het je enige rekening zou zijn dan gebruik je die dan toch zo regelmatig dat de pincode wel onthouden blijft?
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  9. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Dat is waar. :roflmao:
     
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Behalve als je zwanger bent, tsjongejonge, ik heb een paar keer in winkels gestaan met zo’n apatisch gezicht en dan gewoon niet op je pincode die je al jaren meerdere keren per week gebruikt komen.....:oops:
     
    nizzie86, Rosa5 en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  11. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Je kunt gewoon een nieuwe pincode aanvragen bij de meeste banken (ING sowieso). Je hoeft dan geen nieuwe pas aan te vragen. Mocht je geld nodig hebben kun je volgens mij met je legitimatiebewijs etc. geld opvragen bij de bank (uit de kas).
     
  12. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik wist mijn pin afgelopen zomer op vakantie ineens niet meer terwijl ik hem normaal wekelijks vaker gebruik. Bij de ing kun je dit opnieuw opvragen en binnen 3 dagen meen ik krijg je dan de code opnieuw toegestuurd. Ik hoefde geen nieuwe pas in elk geval
     
    breister vindt dit leuk.
  13. breister

    breister Fanatiek lid

    9 aug 2019
    2.995
    648
    113
    Vrouw
    Dit was bij mij ook het geval. Dat kon ook met wel een nieuwe code maar zonder nieuwe pas. Kost een paar dagen, maar dan heb je het weer in huis.
     
  14. Aries

    Aries Niet meer actief

    Tip om een volgende pincode niet te vergeten: Typ hem in met t9 en onthoud het woord dat eruit komt. Werkt voor mij perfect.
     
  15. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ik ook hoor. Drie keer verkeerde pincode terwijl ik al jaaaaaaren dezelfde had. Kon een nieuwe aanvragen. Pas blijft hetzelfde.
     
  16. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Hier ook zoiets. Mijn pincode bestaat eigenlijk uit een zin van 4 woorden. :roflmao:
     
    Aries vindt dit leuk.
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb mijn pincode jaren geleden weer aangevraagd bij de bank.
    Lijkt mij dat, dat nu ook nog kan
     
  18. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Maar dan heb jij waarschijnlijk de standaard pincode aangehouden. En zelfs dat weet ik niet of ik dat had. Ik ga er vanuit dat ik een eigen code had. Ik voel me zo stom! Je zal zien dat ik 'm volgende week ineens weet.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Elke pas heeft een eigen pincode.

    Wat mijn man heeft gedaan, hij heeft een fictief persoon in zijn contacten gezey waar in het telefoonnummer de pincode staat (toen hij mijn pas moest lenen omdat die van hem het niet meer deed). Hoef je alleen de naam van dat contact te onthouden ;)
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik was ‘m laatst ook ineens volledig kwijt, echt een bizarre ervaring want ik typ ‘m dagelijks in en soms meerdere keren per dag...
    Bij de bank gaven ze de tip even wat contant geld op te nemen - kon ik met m’n ID doen - en het een dag of twee te laten rusten. Daarna gewoon proberen en vaak floept de handeling je dan weer te binnen, dus de volgorde van op de knopjes drukken. En dat gebeurde bij mij dus ook :) Dus nieuwe pincode bleek niet nodig.
     

Deel Deze Pagina