Slaap bij 2-3 mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wizard, Apr 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Hoeveel slapen/sliepen jullie baby's bij 2 a 3 mnd? Hoe zag jullie dagschema er uit?

2. sim

sim Niet meer actief

hij wordt nu rond 6 uur wakker, krijgt hij een flesje

gaat even weer slapen en rond 9 uur krijgt hij weer een flesje

even in de box of wipstoeltje, en rond 10 uur slapen, tot ongeveer 12 uur, rond half 1 weer een flesje

rond 1 uur weer op bedje, (hij slaapt nu nog :confused: ) maar als hij rond 2 uur of 3 uur wakker wordt gaan we meestal even wandelen of weg, dan rond 4 uur krijgt hij weer een flesje, dan blijft hij meestal wakker tot 7 uur of doet tussen door nog een hazeslaapje.

7 uur gaat hij in bad, dat hele ritueel duurt tot half 8 , kwart voor 8, en dan krijgt hij weer een flesje (onder de pfaff's :D ) en dan nog even lekker knuffelen, op schoot en rond kwart voor 9 a 9 uur, breng ik m weer naar boven en als we geluk hebben slaapt ie door tot weer een uur of 6

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee is nu 3 maand en slaapt overdag weinig. Vaak korte slaapjes van een half uur maar dit komt denk ik doordat ze tandjes krijgt, vandaag sliep ze weer erg veel!
    Vandaag: 9 uur wakker, eerste fles en in de box en een uurtje slapen.
    half 1 tweede fles, meteen naar bed en tot half 4 slapen.
    4 uur derde fles, tot 5 uur in de box en slapen.
    Nu wachten hoe laat ze wakker wordt, om half 8 in bad en 8 uur de fles. (Leuk he de pfaff's)
    Ik hoop dat ze dan tot 8 uur de volgende dag doorslaapt.
    We hebben sinds gisteren de laatste fles weggelaten... Ze sliep van half 9 's avonds tot 9 uur vanmorgen :confused: Houden zo!
    Maar ik vind het inderdaad lastig dat Esmee nog geen vast dagpatroon heeft. Het is elke dag verschillend hoe veel en hoe lang en hoe vaak ze slaapt en wanneer. Dat vind ik wel moeilijk.

4. sim

sim Niet meer actief

tja, raar he? elijah slaapt de laatste twee weken ook veel meer, niet meer zoveel van die hazeslaapjes. vind dat zo'n gezellig moment onder de pfaffs, met een doezelig kindje op schoot lekker tevreden aan de fles!

*offtopic*krijgt esmee al tandjes? elijah kwijlt de laatste paar dagen echt ontzettend veel, zijn hele truitje heeft hij tot zijn navel in notime nat gekwijld

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    over het algemeen is mijn meisje de hele dag wakker!
    met hazeslaapjes van nooit langer dan een half uur.....
    en zelfs dat zjin er maar een paar op de dag ze is zo weer wakker vreemd he?
    verder ligt ze in de box of lekker in het stoeltje om zich heen te kijken... en ik ga regelmatig even met haar weg en spelene enzo...

en idd sinds vandaag kwijlt ze ontzettend zo in een keer!
    heb voor de nattigheid maar een slabbetje omgedaan haha

6. sim

sim Niet meer actief

tja dat is wel een goed idee, ga ik ook maar eens mee beginnen, het is net paris hilton, zo vaak kleed ik m om :D

7. jukkie

jukkie Lid

Jul 17, 2006
    21
    0
    0
    :p blij te lezen dat die van jullie ook kort slaapt overdag. overal lees je dat ze 2-3 slaapjes van 3 uur moeten doen. gelukkig slaapt ze snachts goed.

8. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Rhune is s'morgens rond half negen wakker, dan is hij zo een uurtje wakker en slaapt hij tot een uur of twaalf. Dan om half één weer een flesje, weer dik uurtje wakker en dan weer slapen tot ongeveer half vier - vier uur, dan is hij meestal bijna de hele tijd wakker tot aan zijn volgende fles, tegen half acht gaat hij in bad en dan fles en dan is hij echt uitgeteld en valt dadelijk in slaap. Dan moet ik hem wakker moeten rond 23u30 voor nog een laatste fles. Denk dat ik deze vanaf volgende week eens ga proberen weg te laten zo kan ik zelf ook eens vroeger het bed in.

@ kissie: heb je de fles gewoon weggelaten of die laatste fles iets meer gegeven? Hoeveel ml drinkt esmee?

Grtz x

9. anita26

anita26 Actief lid

Oct 1, 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    om even te reageren op het vele kwijlen en de tandjes vraag... Hier nog zo'n kwijlerd. Heb dit van de week voorgelegd bij het CB. Die zeiden dat rond de vier maanden de speekselklieren zich goed gaan ontwikkelen en dat daardoor babay's wat gaan kwijlen. Heel normaal dus, maar nog niet per definitie tandjes.

Wat slapen jullie kins al lang door zeg! Thomas slaapt zo 2100, maar moet echt om 2300 nog een flesje en slaapt dn tot 0700... Deze week lijkt ie wat van zijn ritme af te zijn. Huilt s nachts veel en moet steeds z'n speen geven/ troosten. De nachten zijn dus nu echt een ramp. Ben echt heel moe, dus ik hoop dat met een paar daagjes hij weer een beetje een ritme te pakken heeft. Hij krijgt ook nog steeds zes flesjes terwijl dit er allang vijf hadden mogen zijn. Hij is nu 60 cm en weegt 6085 gram.

Overdag slaapt Thomas ook best veel. Na elke voeding uurtjes spelen en toch ook zeker elke keer uurtjes slapen met s middags meestal een lang slaap van zo'n vier uurtjes

Oh, jee boefje wordt weer wakker... maar gauw even kijken!

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan heeft niet echt een 1 duidig slaap rime omdat hij heel erg wisselend wakker is.
    Hij slaapt echt super veel door deze voeding maar ik zal een globale dagindeling maken.

4.00 standaard wakker een fles een uurtje wakker en dan om 500 weer onder de wol.

900 wakker flesje even spelen in de box wat bootschappen doen 1100 weer een flesje en onder de wol

1300 wakker even spelen en een flesje rond 1400/1430 en weer onder de wol.

1700 wakker maken want hij slaapt anders gewoon door. eerst een flesje dan even in zijn wipper zijn fles laten zakken en dan in bad het is dan ongeveer 1900 dan zijn we klaar met alles en dan weer een fles en je zult het niet gelpoven hij gaat dan weer naarbed. we maken hem om 2200/ 2230 wakker voor zijn laatste fles en slaapt dan weer lekker verder.

We hebben geprobeert zijn slapen wat in te korten voorals 's avond maar hij wrijft dan zoveel in zijn ogen en valt iedere keer in slaap waar hij dan ook is dus dan heb je gewoon je slaap nodig.

Dit slaap gedrag is er nog maar een paar weken sinds hij dieetvoeding heeft daarvoor was slapen 1 grote ramp eieglijk gewoon 1 verschikking waar ik niet meer aan wil denken.

11. Mali wordt rond half 8 wakker..dan geef ik haar de fles en doe haar in badje..dan rond half 9 weer in bed dan slaapt ze tot 10 uur..dan uurtje naar beneden en dan slaapt ze tot kwart voor 12 ong..en smiddags slaapt ze vaak van 1 tot 5 echt superlang haha..dan de fles en om half 7 naar bed..dan slaapt ze vaak wat rommelig en om 11 uur de laatste fles en dan tot half 8 weer..echt een slaapkopje haha..!

12. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

Jan 1, 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    He Finn is nu 2,5 maand en weeg zo ongeveer denk ik 5700 gram met 2 maanden woog hij 5300.

Hij krijg om 9/13/17/21 uur zijn fles, en deze tijden probeer ik aan te houden. (dus op zondag alleen tijdens de Pfaff's op rtl). Soms is het een half uurtje eerder. Meestal neem ik hem dan bij mij met een speen en dan kan ik het nog een uur rekken. 'S ochtends slaapt hij meestal nog een 1,5 uur bij mij om weer om 9 uur wakker te worden.

'S nachts weet ik het nog niet de het wordt eigenlijk elke dag iets langer vandaag was hij pas om 6 uur wakker.

Overdag doet hij eigenlijk alleen wat hazenslaapjes en soms wil hij 1,5 uur slapen. Verder ligt hij in de box,reiswieg te spelen en ligt hij bij mama of papa lekker op de bank om zich heen aan het kijken. Meestal is hij 1 uur tot 1,5 wakker na zijn fles.

Finn zeurt tussen 5-9 wel veel maar zelf hebben we het idee dat dat gewoon zijn huiluurtjes zijn.
    Om 9 uur als hij zijn fles heeft gehad gaat hij zonder protest gewoon slapen en hoor je hem niet meer tot hij wakker is.

Wat kwijlen betreft kan Finn er ook wat van hoor en hij is nog maar 2,5 maand.

13. lidia

lidia Fanatiek lid

beste slingeraap74

even offtopic... jouw banner zegt dat finn 1 jaar en 2,5 maand oud is klopt dit?

Damian slaapt overdag nog veel maar is 's nachts wel een paar keer wakker.. hoe hebben jullie het 'snachts gedaan met de fles? hij krijgt op 23;00/23;30 een fles(135cc) en is dan om 02;00 en om 05;00 weer wakker en dan drinkt hij maar 90cc

en om 07;00 komt hij weer voor de borst zo krijgt mama natuurlijk niet haar rust ;)

hebben jullie een tip?

14. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

Jan 1, 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    He lidia

Goed gezien.. Zal hem aanpassen.. Thanks

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier geen schema's.

Mn zoontje is net 10 weken. Hij drinkt 6 tot 8x (bv). Alleen savonds maak ik hem om 22.30 wakker, dan drinkt hij en komt dan zo rond 5u weer en slaapt dan ook weer meteen verder, overdag slaapt hij nogsteeds bijna van voeding tot voeding. Hij weegt nu een kleine 7 kilo, hij is in 10 weken bijna in gewicht verdubbeld :)

16. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian doet meestal 's morgens een slaapje van 1 1/2 uur ongeveer en 's middags ook van 2 uur of meer. En dan valt ie af en toe tussendoor nog in slaap...of juist niet ;) 's Avonds gaat ie ergens na zn voeding van 19u naar bed en maak ik hem tussen 23u en 00u wakker voor de laatste. Dan slaapt ie de hele nacht door.

17. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Onze dag door de weeks:

7:45 Sofie eten geven, even spelen op bed, Sofie terug naar bed en ik douchen en ontbijten, vriend gaat 8:30 naar werk. Dan doe ik alvast wat huishouden.
    10:30 Sofie wakker maken voor badje (om de dag) daarna fles, spelen, bedje
    Anders 11:00 fles
    13:00 Sofie eten, met Sofie de stad in, boodschappen doen. Als we terug zijn Sofie naar bed, dan doe ik afwassen, de was etc.
    15:30 fles, spelen, naar bed
    18:00 vriend komt thuis, ik kook, eten
    19:00 fles, naar bed. Dan doe ik de afwas (en uitkoken) en daarna ga ik lezen of internetten of tv kijken, vaak hebben we ook wel vrienden over de vloer
    23:00 fles, naar bed en 24:00 gaan we zelf naar bed

Tijden schommelen wel een beetje maar meestal maar een half uur verschil. Weekend is bijna hetzelfde allen gaan we weer naar bed na de ochtendvoeding om nog even uit te slapen.

18. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Sylvie, Esmee krijgt nu 4 flessen van 210 water en 7 schepjes en geen nutrix. Hiervoor kreeg ze 5 flessen van 180 water en 6 schepjes. Ik ben overgegaan op 4 flessen door meteen in de 1e fles 7 scheppen te doen, ook in de 2e , 3e en 4e. Ik verschoof ze wel waardoor ik de laatste om 20 uur had. Ze lag er om half 9 in en sliep tot de volgende ochtend 9 uur. Toen heb ik haar wakker gemaakt anders vond ik er te lange tijd tussen zitten. Ik vond het wel spannend, die 1e nacht. Maar ze slaapt nu net zolang zonder de fles van 23 uur als met die fles.

Share This Page