Ik voelde indd krampen en kwamen op een gegeven moment om de twee minuten. In eerste instantie dacht ik ach gaat zo wel over maar het hield echt een paar uur aan dus toch gebeld met de VK. Dan krijg je van die plakkertjes op je buik om te meten. Gelukkig is door het rustiger aan gaan doen alles langzaam afgezakt. Anders had ik weeeenremmers gekregen maar is een goede waarschuwing dus ben het rustiger aan gaan doen. Dus je meisje is al ingedaald. Heb je nog steeds het gevoel van drol/kokosnoot??? (ik zie het al helemaal voor me ) Hier steken naar mijn vagina en het is enorm druk in mijn buik met bewegen en mensen zeggen dat mijn buik lager hangt... Moet woensdag weer naar de VK dus ben benieuwd.
Hallo dames, Hier ben ik weer even. Ik las iets over wat voor pistool. Dat weten we eigenlijk niet, politie heeft hem uit de bodywarmerzak van manlief gehaald en daarna meegenomen. Moeder en zusje zijn vandaag komen helpen om alles nog maar een keer te soppen. De schoonmaakdienst van de verzekering had nog behoorlijk wat glas en op bepaalde plekken wat bloed over het hoofd gezien, maar we wilden het eigenlijk gewoon zelf lekker schoon krijgen zodat je zeker weet dat het goed is. Mijn moeder heeft heel de keuken gesopt om ook de glassplinters kwijt te raken zodat we in ieder geval weer konden koken. Zusje heeft in de woonkamer geholpen met de tuindeuren en meubels poetsen tot ze naar stage moest, manlief is in de woonkamer aan de slag gegaan met uitruimen, opruimen en schoonmaken en ik heb de hal gedaan en net overal stof gezogen en gedweild. We liggen nu op de bank, moe te zijn. Moeten nog kleine dingen uitzoeken aan spullen en gestolen/beschadigde spullen opgeven bij de verzekering, maar doen dat morgen. Manlief blijft nog een dagje extra thuis, vond zijn werk geen probleem gelukkig. Sorry dat ik nog niet reageer op jullie, heb er nog even geen behoefte aan. Hoop komende dagen wat meer bij te lezen en te reageren.
@Juultje: jeetje dat was schrikken. Nou echt rustig doen dus. @Mira: begrijpelijk. Hier heerlijke dag gehad. Vanmorgen gepoetst enzo en vanmiddag film gekeken.
Mira: Jeetje wat een heftig verhaal zeg.,! Logisch dat je even geen behoefte hebt aan andere dingetjes., bah! hoop dat jullie dit samen goed kunnen verwerken., dat is niet niks als iemand in je eigendommen rondsnuffelt., bah!! @ Hier: Vriendjelief gaat donderdagochtend met zijn vader, opa, oma, oom en tante naar frankrijk naar de begrafenis van zijn oom. En dan komen ze zaterdag einde van de ochtend terug., Dus ben ik 3 hele dagen alleen thuis! Bah., maar ik snap de reden en het is logisch dat hij gaat., hoop dat hij het goed kan afsluiten., hij heeft zijn oom een aantal jaren niet gezien en nu is hij overleden, ergens neemt hij zichzelf dat een beetje kwalijk., dus hoop dat dit voor hem een "goede" afsluiter is..,
Wen, hahahahaha moet ontzettend lachen om die drol/kokosnoot uitleg. Een drol is wel even wat anders dan het gevoel van een kokosnoot lijkt me zo, maar begrijp wel wat je bedoelt hor. Vind de uitleg geweldig ! Die kokosnoot/drol moet je over een paar weekjes wel uitpersen Wel balen dat het gepaard gaat met van die flinke steken. Kijken de ver zwangeren al anders tegen de bevalling aan dan aan het begin? Wen, jij was het toch die toen twijfelde over die epi-no ding? Juul, meid jeetje wat ik dat schrikken!!! Goed dat je nu flink op de rem trapt! Die kleine moet echt nog even een week of 6 blijven zitten!!! Mira, doe waar je je goed bij voelt meid. Dat reageren komt wel weer. Niet niks wat je meegemaakt hebt. MiniM, ben benieuwd naar je liggingsecho! Wat Me zegt, de laatste keer on screen, de volgende keer live oog in oog! Kirsten, heftig allemaal meid! Hier voor het eerst naar de fysio geweest. Ze dacht zelf dat het over een paar weken vanzelf minder zou worden, omdat het waarschijnlijk een reactie is op de eerste vlagen progesteron. Spieren gaan verkrampen om de zachtere banden op te vangen, en in die spier lopen dus precies mn been-zenuwen. Heb een fikse bil massage gehad, moet vooral me rug en kont warm houden en proberen zo veel mogelijk die spieren het naar de zin te maken zodat het verkrampen minder wordt. Mag donderdag alweer voor die massage...hieperdepiep hoera Ontspannen zei ze, nou dat ik moeilijk als er iemand zooo hard op je spier aant duwen is.
Heeey meiden sorry, heb ff n paar dagen niet ge-internet.. Druk met sinterklaasvieringen enz @ skaya: ik kijk nu wel minder angstig naar de bevalling toe.. Dit komt ook vooral door de zwangerschapscursus. Gaaf trouwens die me2you-beer!! @ juultje: bij mij is de kleine denk ik nog niet ingedaald.. Vorige week woensdag nog niet, en heb sindsdien geen veranderingen gevoeld. Het is wel heel druk in m'n buik mijn ribbenboog is helemaal beurs. Doet echt zeeeer, is dat bij jou ook? Voorweeen is inderdaad wel heftig doe maar rustig!! @ mira; jeetje, dat is schrikken! . Sterkte, xx @ wen/miniM: fijn he, verlof?? @ hier: weer flink ziek geweest gisteravond.. Heel erg misselijk en veel last van maagzuur.. Pfff, daar wordt je echt niet goed van! Wat n irritante bijkomstigheid zeg!
Jeetje wat heftig. Is heel moeilijk, maar doe je echt rustig aan nu meid? Je moet de kleine nog even binnen houden hoor. Klinkt wel als de pijn die ik ook had bij het indalen. Was wat vroeg toen ik het kreeg, maar klopte wel volgens de vk. Ik heb morgenochtend mijn liggingsecho, dus ben benieuwd of ze nu vast ligt. Gedraaid is ze zeker niet. Voel d'r zo goed liggen, kan vaak precies het ruggetje en de billetjes voelen. En er steekt regelmatig een handje of voet rechts op me buik een stukje uit. Gevoel is nu wel weg hoor, maar je voelt nu het koppie af en tie echt goed bewegen in je bekken. Ook niet heel erg lekker.. Ben benieuwd bij jou woensdag, moet je nu ook vaker op controle komen? @skaya, ja dat was ik.. heb het toch maar niet gedaan. Heb poging gedaan met die perineum massage olie. Maar dat was echt missie kansloos. Kan er zo goed als niet bij, moet er zo voor in de kramp liggen. Dat ik gelijk mega harde buiken kreeg, en met die pijn in me bekken was het nou ook niet echt prettig. Ik heb morgen naast de echo ook gelijk samen met vriend extra gesprek om de bevalling door te spreken. De ene keer breekt het zweet me uit, en andere momenten denk ik weer. Natuurlijk kan ik dat, en heb ik er zelf zin in. Maar het is wel eng en spannend allemaal nu het zo dichtbij komt. @stampertje, goor hè... Hier ook bijna iedere nacht aan de rennies. Ben al een paar keer wakker geworden van zo'n golf maagzuur, dat ik gelijk moest spugen.
Hoi meiden, vanwege mijn eigen nieuws niet veel reacties, sorry. Wel even sterkte wensen voor Mira, wat een vreselijke ervaring! Hier vandaag dus naar de gynaecoloog geweest. Het gesprek begon eigenlijk goed, mijn hormoonwaardes waren in orde en ook lijkt het er op dat mijn eileiders 'schoon' van obstakels zijn. Daarna kwam het slechte nieuws. Mijn man heeft te weinig zaadcellen. Ze zijn er wel, dus een spontane zwangerschap is niet uitgesloten, maar het aantal is dusdanig klein dat we niet in aanmerking komen voor inseminatie. Dat betekent dat we over 2,5 week terug moeten komen en we dan de mogelijkheden voor IVF en ICSI gaan bespreken. Als we voor een dergelijke behandeling kiezen, moeten we naar een anders ziekenhuis, dus over 2,5 week is meer bedoeld voor vragen en het aangeven of we het traject in willen gaan. Tot die tijd gaan we onszelf inlezen en nadenken en praten samen over wat we willen. Op dit moment ben ik er vrij rustig onder. Ik heb het gevoel enigszins verdoofd te zijn. Het enige lichtpuntje is dat het probleem niet bij allebei ligt, wat behandeling erg moeilijk zou maken, en dat er in ieder geval wel zaadcellen aanwezig zijn. Over een week of 10 wordt manlief nogmaals getest (maar als we behandeling willen, worden we wel al op de wachtlijst geplaatst), maar dat is meer voor de zekerheid, want de gynaecoloog denkt dat deze kleine hoeveelheid zaadcellen geen toevalstreffer is. Dit gezien het feit dat mijn man een operatie heeft gehad als kind en ook gezien het feit dat hij niet rookt, veel drinkt of iets dergelijks. Ik duik mijn bedje maar eens in, hopelijk slaap ik beter dan de afgelopen dagen. De komende twee dagen moet ik veel werken, ook 's avonds. Ik hoop online te kunnen komen, maar ik weet niet of dat lukt. Sorry, een beetje een lang verhaal geworden...
@dutch... ach.. altijd k*t om te horen dat er iets mis is.. al is het nog niet eens met jezelf. gelukkig jullie niet allebei iets zoals je al zei..denk dat als je het traject in gaat je hele mooie kansen krijgt op een kleintje! tis nu even bezinken en denken.. komt zoveel op je af.. en emotioneel gezien denk ik best wel een klap. ik wens jullie veel sterkte met dit nieuws en hopelijk krijgen jullie snel mooie kansen voor een kleintje! dikke knuf!
@Dutchdiva, jeetje meid. Heftig, vooral ook voor je mannetje. Neem hier even goed de tijd voor samen. Gelukkig weten jullie nu wel in welke hoek jullie het moeten zoeken, en hopelijk binnenkort gericht stappen kunnen gaan ondernemen. Hoop dat het dan snel mag lukken voor jullie. Heel veel liefs voor jou meid!
Dutch, jeetje.... Sterkte! Juultje, doe rustig aan! Hier was de liggingsecho goed. Lag mooi met zn koppie naar beneden. Over de grootte en gewicht zeiden ze niks, daarvan maken ze een schatting bij de volgende controle. En volgende keer dat we m zien is idd als we m in onze armen hebben. Ongelofelijk eigenlijk!
@minim.. fijn dat alles goed is..kreeg je de echo ook mee? ben benieuwd naar de fotoje kindje is helemaal af nu!nog een beetje vet erop en klaar hahaahah..lijkt me een raar idee dat je nu zo gewend bent aan je buik en het gevoel van je kindje.. dat je dat dan straks weer moet missen..
Ikheb wel wat fotootjes gekregen maar daar zie je vrij weinig op. Hij lag met zn handjes voor zn gezicht en ze krijgen nu maar stukjes op beeld omdat ie al groot is. Wel een foto van een handje en ook zn piemeltje
Dutchdiva sterkte. Neem de tijd om het te verwerken. Minim dus ze gaan met hun handen schatten hoe groot hij is? Fijn dat hij al in de goede richting ligt. Ik doe het rustig aan. En inderdaad iets meer controles nu. Is wel een geruststelling.
Hier weer een kleine update: Zijn net gebeld door de politie. Ze willen ons samen even spreken. Manlief heeft niet gevraagd waarom, dus dat is nog even gissen (Mijn getuigenverklaring afnemen? Stand van zaken bespreken? Iets anders???). Vind het best wel spannend. Ben nog nooit in een politiebureau geweest en weet niet wat ze willen vragen of vertellen...
@Dutchdiva: heftig nieuws hoor. Sterkte met jullie beslissing. @Mira: meestal stelt het niet te veel voor, gelukkig. Sterkte! Hier weer best aardig geslapen. Helaas al wel weer wat harde buiken. Vandaag huis in kerstsferen brengen en vanavond uit eten. Bevalling: tegen de bevalling op zich zie ik niet echt heel erg tegenop. (kijk er ook (nog) niet naar uit) Het enigste waar ik tegenop zit te hikken zijn alle lichamelijke onderzoeken vooraf, tijdens en na de bevalling. (wat zoals jullie wel weten mijn grote issue is) Vrijdag gesprek over de bevalling in het ziekenhuis. En groei echo.
@ duthdiva. Wat een heftig nieuws. Neem de tijd met verwerken en een beslissing te nemen. @ juultje, wat heftig zeg. Nu rustig aan doen. De kleine moet er toch nog wel 6 weken blijven zitten. @ minim, ben wel benieuwd hoe ze zoiets kunnen schatten. @ bevalling, daar zie ik nog niet tegen op. Wel daarna. Ik ben bang dat ik dan nog meer last heb van mijn bekken. Kan af het toe nu al niet meer lopen.
Dutchdiva, wat een kutnieuws zeg Kan me voorstellen dat dit toch wel een klap moet zijn. Maar wat je zegt, er zijn dus genoeg opties om jullie te helpen jullie kinderwens in vervulling te laten gaan. Hier gister pakjesavond gedaan, erg geslaagd. De kleine man is goed verwend. Volwassenen doen wij niet aan met Sinterklaas, het is tenslotte toch een kinderfeest. En vanmorgen lekker vroeg opgestaan met als resultaat dat mn huiskamer al heerlijk in de kerststemming is Al blijft het wel raar om de kerstboom te bekijken terwijl de zon er op schijnt hahaha. Vanavond als ik thuis kom van het werk, als het donker is...Dan kan ik er echtvan gaan genieten