Juultje, wat schrikken zeg meid!! Doe het maar lekker kalm aan. Jullie wondertjes moet echt nog wat weekjes blijven zitten. Mira, ik denk dat het een gesprek gaat zijn over dingen die weg zijn en wat er aan schade is. Hoe gaat het nu met je? Kun je een beetje tot rust komen??? Meiden, die bevalling...Maak je er niet al te druk om. Als je er gewoon open minded in gaat, komt het allemaal goed. Elke bevalling is anders en daar kan geen pufcursus je bij helpen. Het is een pijn die vanuit je lichaam komt en hoe je die ervaart en er mee omgaat is voor iedereen persoonlijk. Gaat helemaal goed komen dames! Wij vrouwen kunnen dit aan!
ik ben eigelijk wel benieuwd bij de zwangeren onder ons (die al aardig richting bevalling gaan) hoe jullie de bevalling zien.. is de ruggeprik al besteld? of willen jullie thuis bevallen en wie gaan er bij je bevallling zijn? willen jullie fles of borstvoeding geven? ben benieuwd!
ff snel.. heb afgelopen dagen wel meegelezen, maar ben erg beroerd door verkouidheid en slecht slapen.. dutchdiva, dikke knuf voor jou meis.. wel fijn dat je nu weet wat de oorzaak is en je gericht kunt nadenken over hoe nu verder.. mira, jeetje meis, das schikken... hou je taai meis.. juultje, pfff, blij dat de weeën weer zijn afgenomen... kleintje zit nog wel ff goed bij mama hoor... bevalling... ik ga voor de 3de x thusi proberen... hopelijk lukt het deze keer ook thuis... verder zie ik het allemaal wel... beide keren vond ik verschillende dingen fijn... enigste overeenkomst? ik leef tijdens de weeën in een tunnel en je moet me duidelijk aanspreken wil ik je horen... verder niet teveel mensen om me heen... alleen mensen die nodig zijn+manlief en evt mijn schoonzusje(is verpleegkundige) ga snel ff wat drinken en een ui snijden en mijn bed in... tot snel...
Hé meiden! Heb snel even een aantal blaadjes doorgelezen...heb het de afgelopen dagen erg druk gehad en daardoor niet online geweest. Dus ga even niet op iedereen reageren...ben alweer zoveel dingen vergeten Mira: Jeeeeeee wat heftig! Meid wat een enge gebeurtenis. Hoop dat de politie de daders kan opsporen. Wat rot van al die schade...en dat voor een prepaidmobieltje... gelukkig ben je verder niets kwijt. Maar ik snap wel dat je je niet meer veilig voelt in je eigen huis. Zou ik ook wel hebben denk ik. Ben benieuwd of de politie straks nieuws heeft. Dutchdiva:Ah meisie, wat een vervelend nieuws... Hoe neemt je mannetje het op? Ik hoop dat jullie deze tegenslag samen kunnen verwerken, en dan weer volle moed verder kunnen "vechten" voor een kindje. Zoals de gyn al heeft aangegeven kan het nog altijd, mits een klein beetje hulp. (Stiekem hoop ik dat jullie één van die stellen zijn die, op het moment dat ze hulp krijgen in het ziekenhuis, plotseling toch op de natuurlijke manier zwanger worden.) Hoe staan jullie zelf tegenover KI of ICSI? Dikke knuffel! Juultje: Ow jeej meid! Nu al weeën? Hou je maar lekker rustig. Elke dag dat je het kan rekken is er eentje! Gelukkig zijn de weeën afgenomen. Lijkt me wel beetje eng...als de bevallig vroeger begint dan gepland. Kijk, als het gebeurt dan gebeurt het natuurlijk...maar denk dat ik zo iets zou hebben van "owjeej, ben ik hier mentaal al wel klaar voor??? " Niet dat je op dat moment veel keuze hebt Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar vanaf welke week mag de baby eigenlijk komen (als hij/zij besluit om het geen 40 weken te rekken?)? Ja, het gaat hier nu wel spannend worden natuurlijk... Een aantal hebben nog maar een maandje te gaan... Als het net zo eigenwijze kinderen zijn als de moeders hier zouden we over 2 weken wel al eens tussen de beschuiten met muisjes kunnen zitten... Spannend hoor! Ben ook erg benieuwd naar de namen... en of er mensen met dezelfde namen tussen gaan zitten Oeh, spannend hoor!
Hey meiden, Nog even niks terug gelezen. Ben kapot en versleten. Vanmorgen liep alles even anders. Had liggingsecho en bevalling doorspreken bij de vk. Maar tijdens de controle bleek me bloeddruk echt veel ste hoog opeens en eiwitten in mijn urine. Dus ben gelijk doorgestuurd naar de gyn. Daar heb ik een 2 x 45 min aan scan gelegen. Constant bloeddruk controle en hartfilmpjes van de kleine. Daar ook nog echo gekregen voor controle vruchtwater. Bloeddruk zakte gelukkig wel terug naar ong 80. Maar eiwitten blijven aanwezig. Ze wilde me eigenlijk een nachtje houden, maar omdat ik al zo vreselijk slecht had geslapen en me bloed in eerste instantie goed is mocht ik toch naar huis. Moet nu 24 uur urine verzamelen, en heb noodnummer gekregen. Krijg ik, tot donderdag dan heb ik weer controle bij de gyn lichamelijke klachten moet ik gelijk komen. Ook bij twijfel. Blijkt do dat de eiwitten nog steeds zo aanwezig zijn, wordt ze gehaald met 37 weken. Ben echt geschrokken, maar ga er gewoon vanuit dat donderdag weer alles goed is. Lig nu in bed, heb maar 3 uurtjes geslapen vanacht. Ben kapot, maar lukt maar niet om in slaap te vallen. Kom vanavond even terug lezen!
Pfoe wen, doe je wel rustig aan meid!! Jeetje, dus als de eiwitten blijven, word je over 2 weken al mama! Beste is natuurlijk dat je meisje nog ffies wat langer blijft zitten. Doe maar lekker rustig aan.
Mams: Thanks! Dat wist ik dus niet... nog minstens 20 weken te gaan dus voor mij Ja maar, Ja maar! Meiden! Wat is dit nu! De laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar lijkt wel of jullie allemaal opeens in de stress schieten! Nog even volhouden hoor! Wen: Goed je rust nemen hoor! Eiwitten in de urine en hoge bloeddruk zijn niet goed! Ik begrijp trouwens niet waarom je niet in het ziekenhuis gebleven bent... 1 nachtje kan geen kwaad toch? Of mocht je uiteindelijk niet blijven? Pfff, ik zou doodongerust thuis zitten...
he das schikken wen... doe het rustig aan meis en denk aan jezelf en de kleine.. hier zo ff sjoerd van school halen en dan was wegvouwen/strijken... ben begonnen met de babywassen.. alle hydrofiele doeken, kleertjes die voor jongens en meisjes kunnen, de 3 pakjes die ik zelf had gekocht en de bekleding van maxicosi, wipper... kortom, ben zo weer 5 draaien verder straks... gelukkig was alles schoon, dus is alleen een opfriswasje.. en die doet er maar 50 minuten over
@ Dutchdiva: Kan me voorstellen dat dat even slikken is meid.,! Gadsie., maar.., er is hoop, er zijn lichtpuntjes! Al is het niet de manier hoe je het in eerste instantie had gewild., Succes met inlezen en het maken van een keuze hoe nu verder., spannende tijden dus weer.., @ Hier: Een hele goede vriend van ons ligt sinds gister in het ziekenhuis., heeft aanvallen gehad terwijl hij naar huis reed van zijn werk., (rit van dik een uur) En ze zijn nu aan het onderzoeken waar t door komt en wat het eigenlijk is., Het gaat dus lekker hier.., soms heb je van die periodes., Ik hoop niet dat deze slechte mededelingen doorgaan als we volgende week bij de gyn zitten! Maar dat is nog even afwachten.., iig niet zo'n trek om de rest door te lezen., sorry.
Wen jeetje meid dat is schrikken. Snap dat je graag naar huis gaat dan voel je je toch beter en kun je proberen te ontspannend. Dat is in het ziekenhuis met allerlei monitoren toch moeilijker. Had ik ook heel erg tijdens die voorweeen. Succes meid en idd je wordt nu goed in de gaten gehouden dus komt allemaal goed
Ik wil wel graag naar t zikenhuis. Pijnbestrijing in eerste instntie niet, mocht t echt niet mee gaan dan kan ik t alsnog krijgen. Verder wil ik bv proberen te geven. Mocht t niet aan dan stap ik over naar flesvoeding. Wen, ook via deze weg Sterkte!!
Jeetje wen., heb heel je verhaal vanmiddag niet gelezen!! Heel veel sterkte en succes met alles., wat schrikken zeg., hopelijk is donderdag alles wat beter als nu., bah. Probeer wat bij te tanken meid., Rustig aan..,
@wen.. rustig aan meid!! lekker verplicht luieren dus! maak je niet druk... aan de positieve kant blijven denken...blijven de eiwitten?dan heb je wel over 2 weken je meisje in je armen!! 37 weken is prima voor zo'n kleintje te doen.maar lekker warm nog erin blijven is ook goed. dus hoe de uitkomst ook is.. lekker positief blijven en je lekker laten verwennen! @kirst.. het zit je niet mee de laatste tijd meis! ik duim al voorje dat het aankomende jaar jou jaar word!! alleen maar leuke dingen meemaken en een kleintje op komst.. daar doe ik het voor!
Tanks meiden. Doe rustig aan, had gehoopt vanmiddag wat te kunnen slapen. Maar ondanks dat je doodmoe bent geen oog dicht gedaan. Hoe bedoel je spanning van een ochtendje zh.. Nu lekker douchen, dan wat eten en gewoon lekker weer me bedje in. Vriend is gelijk heel de dag thuis gebleven dus dat was wel heel fijn. Leuk is anders, maar ben niet heel bang hoor. We zitten al op 35 weken vandaag. Dus die 37 weken zijn zo gehaald. Maar het liefst hoop ik gewoon dat er donderdag niks meer te vinden is.
Uiteraard hoop je dat er dan niks meer te vinden is, gezondheid gaat boven alles he!! Luier ze meid Ik ga ook lekker op de bank Chillebillen hahahah
@ dutchdiva: sterkte meid.. Heftig! @ kirsten: dat is naar ja, sterkte. @ mira: suc6 met dat gesprek.. @ wen: jeetje meid, je laat me schrikken! Hopen dat het donderdag allemaal goed is.. @ me93: ik wil heel graag thuis bevallen. Zkh lijkt me helemaaaal nix. Ik ga t doen zonder pijnbestrijding, wil het doen met m'n oerkracht haha. En je hebt thuis geen opties voor pijnbestrijding, dus heb tijdens de bevalling toch weinig keus meer, hihi. Ik zie er redelijk tegen op, maar tegelijkertijd kijkt ik er naar uit! @ indalen: nou wen of miniM bedankt voor de uitleg over die kokosnoot tussen je benen! Ik heb t vanaf vannacht. En af en toe komt r n soort blaasontstekings-steek bij kijken, zal r allemaal wel bij horen he. Zou fijn zijn als t al indaalt, dan is t ruim op tijd @ babyshower: hebben de zwangere dames ook nog n babyshower?? Ik wel weet alleen niet wanneer of wat we gaan doen enz. Mijn beste vriendin regelt het. Ik heb zomaar t voorgevoel dat het t komende weekend zal zijn, ben benieuwd! Hoop echt dat ik niemand vergeten ben :S
@Kirsten: jij hebt ook een makkelijke tijd zijn, succes meid! @Tina: ik hoop dat jij gelijk krijgt en we alle hulp niet nodig hebben, maar zo wel dan denk ik wel dat we voor IVF of ICSI willen gaan, de wens voor een klein wondertje is nou eenmaal heel groot. Maar goed, we moeten er deze twee weken maar goed over praten en nadenken wat we willen en dan kijken wat we doen... Meiden, bedankt voor jullie reacties! Erg fijn! Ik heb tot half tien gewerkt vanaf half negen vanmorgen, dus ik ga lekker even lezen en dan hopelijk heerlijk slapen...
zooo ik ga zo lekker me bedje opzoeken!! morgenochtend eerst even bloedprikken(iekkss) en om kwart voor 12 heb ik de echo!!!! jeejjjjj!!! moet daarna nog even werken.. en vriendlief gaat het ondertussen aan overgroot oma vertellen.. die woont vlak bij waar je de echo moet maken en gezien we haar niet al te vaak zien en het ook niet over de tel willen vertellen gaat ie morgen er alleen heen..kan ze gelijk de echo zien! das wel leuk.. als ik thuis ben en ik krijg hem de laptop op kom ik hem gelijk hier spammen hoor!! truste allemaal!
goedemorgen allemaal... mee vee plezier bij de echo! hier gister toen de jongens in bed lagen een eucalyptusbad genomen en daarna mijn bedje in gegaan... helaas weer $%^&* geslapen... word gek van de kriebel en pijn in mijn keel.... vandaag lekker dagje binnen... moet alleen sjoerd naar een feestje brengen.. dus ga verder met de babywas/strijk.. kan alles de kasten in.. kan ik dat ook weer van mijn lijstje schrappen...