Placenta infarcten

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door HooyoShimbir, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Heey,

    Na de geboorte hebben ze de placenta van me dochtertje opgestuurd baar de patholoog en bij nacontrolle kreeg k dus te horen dat er infarcten zaten in de placenta en dit de reden is dat ze klein is geboren.
    Een eventuele volgense zw moet onder controle bij gyn.

    Zijn er meer moeders die dit als reden hebben voor een te klein kindje? Kan er weinig over vinden op inet en werd er een beetje door overvallen.
    (zat namelijk meer te wachten of ze een reden voor me bloedverlies tijdens de zw hadden gevonden)

    Ga wel over paar weken een spiraaltje bij de gyn laten plaatsen ga dan ook nog wat meer vragen.

    Groetjes!
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    niet helemaal hetzelfde hier. Wel bevallen van een dymatuurtje waarbij na de bevalling bleek dat de placenta niet meer helemaal in perfecte staat was, wat met 38 weken meestal wel meer is. Maar ben dus al wel met 38 weken bevallen en aangezien ik niet groot ben en veel familieleden kan het ook gewoon genetisch bepaald zijn.
    Ik krijg daarom in deze zwangerschap met 30 en 32 weken een groeiecho bij de vk gewoon. Als dan weer blijkt (waar nu het vermoeden al van is) dat dit beebje weer te klein is, dan worden we doorgestuurd om de placenta en navelstreng te laten checken.
     
  3. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Was je placenta dan niet meer in perfcte staat door infarcten?
    Het mag tot 10% gaf ze aan bij mij zat t daarboven en k ben met netaan 36wk bevallen...we willen heel graag een 3e maar maak me logisch wel wat zorgen.
     

Deel Deze Pagina