Placenta ligging?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Aapie88, 1 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Kan iemand echo’s lezen? De echo is inwendig gemaakt en ben nu bijna 11.2 weken. Kan iemand nu wel zien waar de placenta zich op dit moment vormt?
    Ik hoop dat deze nu wel achter gaat liggen. Mijn vorige zwangerschap lag hij geheel over de voorkant en heb ik mijn zoontje bijna niet gevoeld. Ik weet dat in de loop van de zwangerschap de placenta nog alle kanten op meegetrokken kan worden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Weet de verloskundige dat niet?
    Geen idee of dat te beoordelen is op een echo foto ?
    Hopelijk kan iemand hier het je vertellen
     
  3. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    :oops:Ze zei dat ze er nog niet zoveel over kon zeggen nu. Misschien ook wel omdat ik hoop dat hij dit keer achter komt te liggen en ze me misschien teleurstelt. Ik weet ook dat de placenta nog gaat verplaatsen met het groeien van de bm. Ik vroeg het me gewoon af of iemand ze wel kan lezen. Aangezien er best wat dames zijn waarvan de vk wel heeft gezegd waar de placenta ongeveer ligt. Ik dacht misschien is er iemand met verstand van echo’s :$ ik moet nu weer wachten tot de 20 weken echo dat is nog 9 weken wachten :oops:
     
  4. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Op deze termijn ligt de placenta nog een beetje overal en kan je geen zekerheid geven waar hij zich echt gaat ontwikkelen. Als je een paar weken verder bent kan je het goed zien. Nog even wachten dus
     
    Aapie88 vindt dit leuk.
  5. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je antwoord :) ik zal het dan pas over 8 weken weten ;) duurt lang :$
     
  6. Krokodil16

    Krokodil16 Bekend lid

    8 jan 2021
    728
    789
    93
    Vrouw
    Misschien kan je vragen of ze over twee weken een echo maken zodat je het kan zien. Bij mij zeiden ze met 11 weken hij lijkt op de achterwand te liggen. Met 13 weken zeiden ze hij ligt op de achterwand (ik had toen een guo). Anders naar een pretecho bureau.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.003
    113
    Nabij Utrecht
    En hopelijk voel je in de tussentijd al flink wat getrappel, zodat de locatie vd placenta niet meer uitmaakt :).

    Hier zowel achterwand als voorkant de placenta gehad, maar voelde geen verschil qua trappen vd baby's :)
     
    Aapie88 vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Die ervaring heb ik ook: een placenta aan de voorzijde hoeft gelukkig niet altijd wat te zeggen over hoe goed je de baby voelt.

    Ik voelde mijn jongste zelfs een stuk duidelijker en krachtiger dan mijn oudste, terwijl ik bij de jongste de placenta voor had en bij de oudste de placenta achter:thumup:
     
    Aapie88 vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier altijd voor gehad, nu ook weer en ik voel de kleine jongen echt niet veel en krachtig.
    Als ik bijvoorbeeld mrt mijn buik tegen het aanrechtblad oid aan ga staan, ja dan reageert meneer wel. Maar verder voel ik nog niet super vaak heel goed iets.
    Hoe dat bij de anderen was weet ik niet meer zo goed :p
     
    Aapie88 vindt dit leuk.
  10. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier 1x voor en 1x achter en nu ook weer voor en voel echt duidelijk verschil, maar voel zeker de kleine nu ook gewoon weer alleen minder krachtig.
    En het ligt ook wel aan hoe bewegelijk het kindje is.
    Deze dame beweegt veel meer dan mn zoon dus is ze goed aanwezig.
     
  11. Aapie88

    Aapie88 Fanatiek lid

    8 okt 2018
    1.531
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik had dus bij mijn zoontje de placenta in zijn geheel over de voorkant. Meneer was echt heel bewegelijk dat zagen ze op de echo en hoorden ze op de ctg. Ik voelde dat alleen niet. Heb regelmatig bij de verloskundige gezeten omdat ik hem gewoon niet voelde. Op het laatst voelde ik hem wel schuiven of voelde ik bovenin mijn buik plekjes hard worden en wist dan dat hij dit was. Hij lag ook in stuit dat hielp misschien ook niet mee. Op het laatst voelde ik wel zijn koppie rechtsbovenin mijn buik bewegen. Maar heb nooit echt trappen gevoeld ofzo terwijl hij dus wel echt super bewegelijk was. Ik hoop gewoon dat het dit keer anders gaat zijn :)
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier bij allebei aan de achterkant gehad. En met momenten was het bewegen gewoon onprettig. Het laagje tussen baby en huid was zo dun op t het einde dat ik tenen kon tellen.
     

Deel Deze Pagina