Placenta praevia

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Danitcha, 10 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danitcha

    Danitcha Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.498
    101
    63
    Ik heb wel topics gevonden over dit onderwerp, maar met slotje.
    Vanmorgen heb ik de diagnose placenta praevia gekregen na 9 dagen bloedverlies. Zijn er hier meer die dat hebben (gehad)? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, want ik ben me helemaal wild geschrokken.
    Mijn placenta ligt nu 1,5 cm over de baarmoedermond heen en afgelopen zaterdag nog ernaast. Ik heb als advies bellen en echo bij bloedverlies (iedere dag dus nu?), niet zwemmen of badderen en geen gemeenschap. Maar op internet lees ik nog veel meer leefregels. Verder kunnen en mogen ze pas meer voor me betekenen na 24 weken.
     
  2. Mvm2018

    Mvm2018 Lid

    27 feb 2020
    19
    11
    3
    Vrouw
    Hallo Danitcha, ik heb afgelopen donderdag gehoord dat mijne deels voor de uitgang ligt. 20 weken echo. Maar de echoscopiste vond het geen reden tot paniek en zei dat het hoogstwaarschijnlijk nog zou verplaatsten door de groei van de baarmoeder. Zo niet dan wordt het een geplande keizersnede. Ze gaat met 32 weken kijken naar de ligging van de placenta. Ik heb geen bloedverlies etc of andere klachten gehad en dus ook geen ‘leefregels’. wanneer mag jij weer voor een echo?
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Loop je al bij de gyn, anders moet je nu naar de gyn verwezen worden. Want officieel ben je nu namelijk medisch. Het grootste gedeelte van de iedereen gaat ie keurig omhoog btw.
     
  4. Mvm2018

    Mvm2018 Lid

    27 feb 2020
    19
    11
    3
    Vrouw
    Nee, ze heeft er niets over gezegd alleen mocht dit met 32 weken nog zo zijn dan naar de gyn. Ook mijn verloskundige heeft daar niets anders over gezegd. Alleen hetzelfde als de echoscopiste. (Ik heb ook geen klachten)
     
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Ik had ook nul klachten en werd meteen overgedragen naar de gyn. Ik zou het dus nog even navragen. Was hier standaard protocol.
     
  6. Dejavu85

    Dejavu85 Lid

    22 apr 2020
    77
    44
    18
    Niet iedereen word doorverwezen hoor. Ik ben ook nooit doorverwezen en heb al 3 zwangerschappen mijn placenta voor mijn baarmoedermond gehad. Zijn ook allemaal omhoog geschoven:thumup:
     
    Mvm2018 vindt dit leuk.
  7. Mvm2018

    Mvm2018 Lid

    27 feb 2020
    19
    11
    3
    Vrouw
    Klopt! Twee van m’n vriendinnen hebben het ook gehad en ook niet doorverwezen.
    Hoe gaat het met jou verder Danitcha?
     

Deel Deze Pagina