placenta voor de "uitgang"

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaKitty, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gister met de nekplooimeting echo heb ik gezien en gehoord dat de placenta een stuk voor de "uitgang" zeg maar zit.
    Ze zei dat dat nog goed kan kmen omdat je baarmoeder groeit en de placenta dan waarsch. mee groeit naar boven zeg maar en dan er niet meer voor zit.
    Heeft iemand dit ook gehad?
    Ze kijken met 20 weken echo nogmaals en als ie er dan nog voor zit, krijg ik met 32 weken weer een echo. Zit ie er dan nog voor, dan word het zeer waarschijnlijk een keizersnee.
    Ik zit er niet mee als ik een keizersnee krijg, dus maak me totaal geen zorgen, maar vraag me af of er iemand is die dit ook heeft gehad en of de placenta toen is opgeschoven of niet en hoe toen verder.
    bedankt!
     
  2. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Hi...

    Met 12 weken kreeg ik alleen te horen dat ik een voorwaartse placenta heb...
    Met 20 weken bleek hij NET niet voor de uitgang te liggen....
    De echoscopiste zei dat hij vaak nog omhoog gaat... of iig ik moest het vergelijken als met een ballon... als je een stippeltje zet onderaan de ballon en je blaast hem op dan lijkt het net of de stip omhoog gaat...
    Je baarmoeder is dan de ballon en de placente de stip zeg maar.....

    Met 12 weken zou ik me er nog echt niet druk om maken hoor....! Tijd genoeg voor de "stip" om omhoog te gaan...
    Vind het trouwens ook raar dat ze het al gezegd hebben, want volgens mij komt het met 12 weken nog erg vaak voor...!
     
  3. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou hij lag er niet NET voor, maar bijna helemaal ;)
     
  4. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Nee maar ik bedoel dat het mijne met 20 weken echo was.... en toen lag er Net Niet meer voor... .dus met 12 weken had hij er waarschijnlijk ook helemaal voorgelegen... alleen was hij nu al wat omhoog gegroeit..... denk dat dit in jouw geval ook nog gebeurd...

    Dat ze er echt voor blijven liggen gebeurd maar zelden.... dus vind ik het raar dat het nu al besproken is met je.... en niet pas later met 20 weken echo!
     
  5. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hmmm ach misschien melde ze gewoon alles wat ze zag...
    Gelukkig maak ik me geen zorgen, want het is mij om het even...gewone bevalling of keizersnee...kind moet er toch uit he ;)
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Tja zo denk ik er ook over..... en die dingen kun je toch niet veranderen, dus ook geen nut om je druk over te maken....!
    Maarja zie dat je al een dochter hebt... dus dan weet je ook dat het je op dat moment weinig kan schelen hoe het eruit gaat :)
    (heb een zoon van 19 maanden)
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hoi,

    ik kreeg met de 20-weken-echo ook te horen dat mijn placenta precies op het randje lag. Als ie zo zou blijven liggen of mee zou groeien omhoog was er niets aan de hand, maar over 3 weken hebben wij dus een echo om te kijken hoe het ervoor staat... Omdat die kleine van ons ook in een stuit ligt, zal een beetje ervoor in combi met die stuit (als ze zo blijft liggen, maar dat doet ze al consequent 8 weken), dus een KS betekenen, wat ik wel jammer vind: wil het liever zelf doen en gewoon thuis. Maar goed, het allerbelangrijkste is dat we een gezonde dochter krijgen en de kleine doet het meer dan uitstekend, dus uiteindelijk vind ik dat ik niks te klagen heb als het wel een KS wordt...
    Maar goed, we zullen dus zien over 3 weken, :)
     
  8. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb het ook gehad..
    met de 20 weken echo nog steeds voor een deel eroverheen, maar met 32 weken helemaal goed!
    dus grote kans dat het bij jou ook nog wel gaat verplaatsten, zeker omdat je "nog maar" 12 weken bent ...
     
  9. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hallo dit had ik ook en met 32 weken heb ik echo gehad en toen was die mooi verschoven en dit gebeurd in de meeste gevallen wel hoor! zou me er niet te druk over maken in een enkel geval blijft die placenta voor de uitgang maar dit komt dus echt niet vaak voor!
     
  10. essie23

    essie23 Actief lid

    15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    hallo,

    met de 20 weken echo lag de placenta helemaal voor de uitgang bij mij ik was toen 21 weken zwanger.
    Ik moet nu met 32 weken terug komen voor een echo om te zien hij verschoven of omhoog gegroeid is ja of nee.

    dus ik moet nog even een paar weekjes wachten voor ik het weet.

    groetjes
     
  11. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi, tegen mij is hetzelfde gezegd met de 20 weken. De vk zei toen ook van het was bij iedereen die ik vandaag heb gehad het geval! Het komt dus heel vaak voor en ze zei dus ook dat het waarschijnlijk ook goedkomt hoor! Ik kreeg alleen pas bij 35 weken een echo, dat is aanstaande maandag dus dan weet ik meer!
     
  12. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie afloopt.
    Willen jullie dat laten weten?
     
  13. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi, maandag hoor je meer van me!
     
  14. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi MamaKitty,
    Bij mij lag de placenta gewoon goed hoor. Ik had het ook nog eens voor de zekerheid nagevraagd en het gebeurd maar bij een enkeling dat de placenta voor de uitgang blijft liggen, de kans is niet groot meestal schuift hij gewoon met je baarmoeder mee op. (maar ja je zal maar net weer die enkeling zijn :)
     
  15. mootjen

    mootjen Bekend lid

    10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hoi
    hier kwamen ze bij mij tijdens de 20 weken echo ook achter, alleen hij ligt er niet voor maar er pal naast. ook mij is verteld dat hij met de groei van de buik ook mee omhoog nog kan gaan groeien, ze raadde wel een echo aan met 30/32 weken maar dat liet ze aan de verloskundige over dus zal daar tegen die tijd met haar wel over hebben. las dat bij 95% van de gevallen de placenta mee naar boven groeit alsnog....
    groetjes
     
  16. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Raar dat er tegen mij niets over gezegd is....
    Zal het er ook eens met de vk over hebben.... want die echoscopiste was zo'n vaag mens.....
    Het duurde ook heel lang voordat ze met de mededeling kwam dat de placenta er NET NIET voor lag... net alsof ze het niet zeker wist/goed zag...
    Eens vragen wat dat mens in het schrijven naar de vk heeft gezet.... want ze deed ook een beetje vreemd over de grootte van de baby.... , maar wilde er verder niet veel over zeggen......
    pfffff...
     
  17. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ramona, ik zou er zeker achteraan gaan!

    Femmetje, mooi zo meid!
     
  18. mirjamc

    mirjamc Actief lid

    6 apr 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    Bij Lieneke zat de placenta met 17 weken ook voor de 'uitgang'.Ik moest terugkomen met 24 weken en toen was de placenta wel iets naar boven getrokken,zodat ik geen keizersnee hoefde.Op het laatst zat ie ook helemaal bovenin.Ik moet eerlijk zeggen dat ik er heel blij mee was,dat ie toch naar boven gegaan was,want ik wou echt zelf bevallen.(achteraf had ik even twijfel :) :) )
     

Deel Deze Pagina