Placentarest verwijderd, bijna week later nog bloedverlies?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Willemijntje19, 11 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    2,5 week na mijn bevalling van een gezond zoontje kreeg ik koorts, koude rillingen en ook het bloedverlies van na de bevalling nam toe. Ik moest naar het ziekenhuis komen en daar kreeg ik allemaal onderzoeken waaronder een inwendige echo. Bleek dat er nog placentaweefsel en stolsels zaten. Kreeg een infuus met antibiotica en de volgende dag een curretage. Na de curretage mocht ik na een aantal uren naar huis met een tablettenkuur antibiotica. Ik vloeide vrij veel na de curretage en volgens de verpleegkundige is dit normaal. Ze zei nog, morgen zal het een stuk minder zijn en dat was ook zo, maar nu zijn we bijna een week verder en verlies ik nog steeds helderrood bloed en zojuist drupte het er ook een beetje uit.

    Wie weet hoe lang je mag vloeien na een curretage?

    En wie heeft wel eens meegemaakt dat er na een curretage nog steeds iets is blijven zitten?

    bedankt voor het lezen!
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Je moet de standaard termijn aanhouden van bloedverlies na de bevalling dat wordt niet minder van de curretage. Die is dus nu ook gewoon de standaard 6 weken. Dus als ik het goed reken kan dat bij jou ook nog gewoon toch?
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie! Ja precies, daar zat ik ook aan te denken. In dat geval mag ik dan nog vloeien, want ik ben nu bijna 4 weken geleden bevallen. Het bloedverlies is inmiddels heel weinig geworden, alleen soms toch ineens weer helderrood. Morgen een telefonische “nacontrole”.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina