Plak pvc

Discussie in 'De lounge' gestart door Sunflowerr, 3 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    538
    448
    63
    Vrouw
    Waar hebben jullie jullie plak pvc (liefste visgraat) besteld/gekocht? In onze vorige woning hadden wij een prachtige pvc visgraat. In onze huidige woning gaat bijna de verbouwing starten, en hebben we dezelfde firma gecontacteerd. Nu was de prijs best een de stevige kant tov de vorige vloer. Vandaar zoektocht naar wellicht een goedkopere aanbieder. Het liefste bestellen we de vloer bij het bedrijf wat de vloer ook gelijk plaatst. Kom maar door met jullie suggesties aub!:D
     
  2. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    446
    121
    43
    Vervoort Vloeren in Maarsbergen! Fijne service en de gene die kwam leggen werkt heel netjes en strak. :thumup:
     
    Sunflowerr vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Toevallig zijn ze nu bezig met verwijderen oude vloer en gaan ze komende week door onze nieuwe woning visgraat plak pvc leggen!
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maar even serieus. Het gaat toch ook gewoon om vierkante meters.

    hier hebben we een totaalprijs afgesproken. Verwijderen alle oude vloeren. 3 verdiepingen. Plaatsen nieuwe vloeren. Plaatsen plinten. Visgraat (dus veel snijverlies). Maar ook egaliseren. Totaal 12,5k ik weet nu wel dat echt alles voor ons gedaan wordt. Veel geld? Ja natuurlijk. Maar we worden in alles 100% ontzorgd.

    conclusie: ik zou nog even in contact gaan met de partij waar je zo tevreden over bent. Want wij zijn ‘verwend’, maar het kan zo veel goedkoper tegen echt een goed tarief.

    wij hebben geloof ik omgerekend (incl alles dus) een tarief van 75€ per vierkante meter.
     
  5. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.208
    916
    113
    Ik had mijn vloer in eerste instantie bij de aannemer uitgezocht. In de offerte zat een prijs van €30,- ex-leden BTW/m2. Vloer uitgezocht en keuze bekendgemaakt. Ik zit nog geen 5 minuten in de auto kreeg ik een telefoontje of ik even terug wilde komen. Medewerker had me veel te dure vloeren laten zien.

    Toen ben ik zelf op zoek gegaan naar een soortgelijke vloer en die heb ik online bij VloerXXL gevonden. Het leggen van de plak pvc heb ik wel weer door de aannemer laten doen.
     
    Sunflowerr vindt dit leuk.
  6. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    538
    448
    63
    Vrouw
    Incl egaliseren en plinten plaatsen?
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    De prijzen zijn ook ‘gewoon’ enorm gestegen, hè? Ik denk dat je overal nu duurder uit bent. En dan liever dat iemand het doet waar je tevreden over bent.

    Wij hebben online loose lay en klik pvc besteld en zeg gelegd. Maar goed, geen visgraatmotief.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja. Incl egaliseren beneden (boven is een stelpost opgenomen) en standaard plinten. Nu gaan we daar wel iets vanaf wijken maar het geeft wel een goed beeld.
     
  9. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wil hier nu absoluut geen mensen tegen het hoofd stoten maar pvc is echt ontzettend slecht voor je gezondheid. Verschillende vloerenwinkels zijn gestopt met pvc te leggen. Het is kankerverwekkend (wisten ze al in de jaren 60!) en ze noemen het "het nieuwe asbest".

    Wij wilde ook graag pvc in het nieuwe huis maar door dit allemaal te hebben gelezen gaan we toch voor iets anders.
     
  10. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Er zijn nu ook varianten zonder de beruchte weekmakers.

    Wat heb jij nu gekozen?
     
  11. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn bezig met onderhandelen dus we hebben nog even. We neigen naar tegels met houtlook of een houten vloer. Willen eerst in het echt zien hoe die houtlook tegels eruit zien..

    En thanks, nu toch maar eens kijken naar die pvc vloeren zonder weekmakers. Al vind ik dat wel spannend.
     
  12. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    538
    448
    63
    Vrouw
    Uiteraard zijn we hiervan op de hoogte. Er zit een tijdsbestek van krap 12 maanden in, toen we de vorige vloer lieten plaatsen waren de prijzen ook al zo’n gekkenhuis. Maar nu dus nog wat meer, dat alles omhoog gaat qua prijzen hebben we alle begrip voor. Maar dit is bizar.
     
  13. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    538
    448
    63
    Vrouw
    Wauw dat is een hele nette prijs. Welk merk vloer hebben jullie gekozen als ik mag vragen? Wij komen Incl egaliseren schuren en plinten uit op een bedrag van net geen 110,- per vierkante meter. Het gaat om de woon/eetkamer en de gang. Met een luttel oppervlakte van 80 vierkante meter, dus dan gaat het hard met de prijs..

    Zouden de bovenverdiepingen ook heel graag willen doen met visgraat, maar met deze offerte passen we daar toch even voor.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    Ik weet het. Wij zijn ook bezig met ons nieuwe huis. Het lijkt helaas niet anders te zijn. Op beton zitten ed is ook zo wat. ;) Maar het kan natuurlijk geen kwaad om verder te kijken en te vergelijk ed. Ik zou gewoon meerdere offertes opvragen, want informatie van anderen uit een andere regio en/of een ander jaar zegt misschien momenteel erg weinig.
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ohhh ik heb me vergist. Wat dom hahaha. Het leggen zelf had ik eventjes niet meegerekend. Heb zojuist de offerte erbij gepakt.

    Met andere plinten, verwijderen alle vloeren, egaliseren begane grond, afvoeren oude vloer, vloerdelen en lijm, en dus het leggen zelf (visgraat dus snijverlies) komen wij op 17.500,00. Het gaat om een oppervlak van 166 vierkante meter (toiletten zitten er niet bij, badkamer ook niet, garage..) dus dan kom je uit op 105€ per vierkante meter.

    Wel zitten daar een paar extra werkzaamheden bij. Namelijk en demonteren en terugplaatsen van alle shutters en het verwijderen van een kastje in de keuken. En stel dat de bovenverdieping en zolder ook nog geëgaliseerd moeten worden dan komt dat er nog wel bij. :p

    Wij hebben een naturel eiken variant uitgekozen van Floorlife.
     
    Sunflowerr vindt dit leuk.
  16. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Wij hebben houtlook tegels. Zijn we erg blij mee en krijgen ook van anderen te horen dat ze het zo'n mooie, rustige vloer vinden.
    Als je wilt kan ik wel wat foto's in pb sturen.
     
    Featherr vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij hebben in onze huidige badkamer (nog wel.. in ons oude huis dus) ook houtskool tegels. Prachtig hoor.
     
    Featherr vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Houtskool. Hahaha.
    Houtlook dus haha
     
    Dubbelgeluk en Rozebeer vinden dit leuk.
  19. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja graag!
     
  20. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Je hebt pb!
     

Deel Deze Pagina