Planbord

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wachtend, 5 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Ja ook ik ga er aan geloven maar door de bomen zie ik het bos niet meer dus welk planbord heb je, en hoe tevreden ben je ermee?

    Wat ik er sowieso op wil hebben is school, zwemmen, schermtijd, omkleden, opruimen (zeer belangrijk!!!) en de maaltijden en slapen.

    Ik wil hem graag voor een beetje een schappelijke prijs kopen maar zag gewoon bijna 120 euro voor een planbord, dat vind ik iets teveel van het goede!
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik maak gebruik van pictoselector. Ik print alles zelf en kan evt lamineren.

    Als je de picto's print, lamineert en of dmv klitteband of magneten werkt kom je al een heel eind met een magnetisch bord of een strook klittenband.

    Verder heeft de hema een goedkope.
     
  3. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Ja die van de Hema is helaas uitverkocht zag ik al en ik zoek leuke kleurtjes want anders ben ik bang dat het zoon echt niet aanspreekt. Nu heb ik wel een vriendin die mij wil helpen met het maken ervan want ik ben echt heel slecht met knutselen.

    Ik ga meteen even kijken op de site!!
     
  4. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Bij de xenos en de leenbakker hadden ze dacht ik ook plan borden. Die kan je opfleuren met je eigen plaatjes.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je wat uitleg wilt over de site of iets, je mag mij een pb sturen. Ik werk er heel veel mee en heb echt nog niet alles uitgeprobeerd. Maar je kunt heel veel doen. Eigen picto's maken, foto's als picto, gekleurde picto's omzetten naar zwart-wit, picto's in zwart-wit juist omzetten naar kleurtjes etc.

    Van de hema heb je deze nog wel;
    whiteboard 30 x 30 cm - HEMA

    of zoiets;
    https://www.bol.com/nl/p/weekplanner-voor-kids/9200000031395957/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-22009917798-S-76151212511-9200000031395957

    Ik werk juist met zwart-wit pictogrammen zodat dit 'rustig' is en mijn zoon het hele overzicht kan behouden. Wel zijn de dagen van de week gekleurd.
     
  6. RoosTim

    RoosTim Lid

    22 nov 2014
    31
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben net een planbord gekocht bij de kruidvat. Normale prijs 10 euro,nu met 50% korting. Soortgelijk bord kost online 80 euro. Echt bizar,gelijk voor alle vriendinnen ook gekocht.

    Overzichtelijk per kind met een foto. En verder figuurtjes van huiswerk,oppas,school, uitslapen,uitjes etc etc magneetjes erbij.

    Hopelijk hebben ze ze ook nog bij andere kruidvats
     
  7. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.340
    207
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Kijk eens op de site van gezinnig. Staan ook fijne!
     
  8. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik weet niet of dit een beetje is wat je zoekt, maar ik heb via Ali een rol schoolbordfolie gekocht. Daarvan heb ik een groot stuk van een deur beplakt. Elke week schrijf ik op wat er wanneer gedaan moet worden. Als ze jong zijn doe ik dat met tekeningetjes, en zodra ze kunnen lezen, schrijf ik het op.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    O ik heb van de week iemand getipt hier over olifantastisch...die hebben wij.
     
  10. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Ohh meiden dank jullie wel voor jullie reacties!

    Uiteindelijk had ik het er met een vriendin over omdat ik echt niets geschikts kon vinden voor zoon en zij is er nu 1 aan het maken voor mij van zijngrote held, thomas de trein! Ben echt zo blij! Dan weet ik zeker dat hij het gaat accepteren!
     
  11. draakje24

    draakje24 Actief lid

    31 dec 2011
    399
    0
    16
    Hier zelf 2 gemaakt voor DL en ZL beide 1
    Reden hier voor beide een eigen is dat ZL na zomer na groep 1 gaat en DL zit nu in groep 1 en heeft dus kleuren die gebonden zijn aan de dagen.

    Enige verschil is dat ze beide een dag in weekend mogen kiezen om wat te gaan doen of het alleen is met papa of mama of met gezin...
    Verder heeft ZL psz ochtenden dus is zijn middag iets anders ingedeeld.
    Belangrijke dingen zijn identiteit zelfde smorgens en avond.
    Alleen ieder wel zijn eigen picture op bord zowel met aan/uitkleden en school oid.

    Ik gebruik de kleuren van school de dagen wat herkenning heeft.. Ideaal en foto's van hun zelf op het bord.

    Elke week vaste dag zondag gaan we aanpassingen doen indien nodig of dag aanpassen waarop ze mogen kiezen.. En niet te vergeten belonings pictogrammen
     
  12. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Hier ook de magneetjes van olifantastisch en een magneetbord van ikea. Gebruik hem alleen als weekoverzicht, omdat vooral mijn oudste absoluut niet kan tegen een zeer strakke planning. Dus alleen schooldagen, sport, huiswerk, zakgeld, wanneer gymspullen mee, enz. En idd dagjes uit, logeren, zorgboerderij.
    Schermtijd hebben we afspraken over.
    Mijn oudste heeft ook een bord voor zich alleen, de jongste twee delen de koelkastdeur ;)
     

Deel Deze Pagina