Planken boven de commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Joycey, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Heeft iemand van jullie enig idee waar je die schappen/planken/wandrekken boven de commode haalt? Ik zie het heel veel in standaard babykamers, maar kan ze los niet vinden. Hebben die een andere naam ofzo?

    Waar koop je die los? Ik heb mij al georiënteerd op de praxis, gamma, ikea en andere bouwmarkten maar ik kan het niet goed vinden - of ik zoek op de verkeerde trefwoorden. We zoeken ze in de kleur wit, maar willen geen standaard metalen plankendrager met een plank erboven of zoiets dergelijks (dat is namelijk wel te vinden) - ik wil iets sierlijks - echt bedoelt voor in een babykamer.

    Kan iemand even meehelpen?
     
  2. PCOmama

    PCOmama Fanatiek lid

    8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Gewoon in de babywinkel waar je ook de kamers kunt bestellen
     
  3. Amytje

    Amytje Fanatiek lid

    7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb een losse (goedkopere!) plank bij de Ikea gehaald en deze boven de commode opgehangen...
    Prima! ;)
     
  4. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je witte planken bedoelt met een blind ophangsysteem, die zijn zowel in de bouwmarkt als bij de Ikea ofzo prima te kopen.
     
  5. Anne1988

    Anne1988 Actief lid

    20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Meestal kun je complete babykamers kopen, of alle onderdelen los. Dus de wandplank dan ook gewoon los. Wij hebben ook alleen het ledikantje en de wandplank van onze babykamer, omdat de commode en de kledingkast niet op de kamer passen.
     
  6. sara1988

    sara1988 Bekend lid

    3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Heb je geen handige man in de familie?
    Mijn man heeft onze plank voor boven de commode zelf gemaakt omdat wij met hetzelfde probleem zaten.
    Ik vind de onze super geworden! Zal er een foto bij doen.
    En het heeft bijna niks gekost alleen veel tijd... Hout voor de plank hadden we nog in de schuur en het verf ook, alleen de knopjes hebben we moeten kopen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,4 KB
      Weergaven:
      1.344
  7. Missprincesa

    Missprincesa Bekend lid

    12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons werd trouwens aangeraden om de plank niet boven de commode te hangen, maar er bijv. naast. Als de baby groter wordt, kan hij gaan staan en zijn hoofd er aan stoten of er juist dingen vanaf gaan pakken.

    @ sara: wat een mooie plank trouwens, helemaal zo zelf gemaakt!

    Onze plank zat in het pakket dat van marktplaats is afgehaald, we hebben wel alles geverfd.

    Ik weet niet of je nog speciale eisen aan je plank hebt, maar anders idd ikea of marktplaats of gewoon gamma. Een plank is natuurlijk zo aan de muur bevestigd :)
     
  8. Thauma

    Thauma Fanatiek lid

    14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zag er laatst ook een paar op marktplaats staan. Wij kregen m bij de babykamer en bij die winkels (babyzaken) kan je de wandplanken ook inderdaad kopen. Vaak zo tussen de 50 en de 100 euro (nieuwprijs).

    Een rechte plank zonder iets kan je natuurlijk uitstekend bij IKEA of de bouwmarkt halen.

    Of dus marktplaats, bijvoorbeeld:
    Marktplaats.nl - Wandplank / plankje voor boven commode - Kinderkamer | Inrichting en Decoratie

    of
    Marktplaats.nl - wandplank commode - Kinderkamer | Commodes en Kasten

    of
    Marktplaats.nl - Small world wandplank - Kinderkamer | Inrichting en Decoratie

    enzovoorts...
     
  9. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb bij babydump gezien dat je planken voor boven de commode los kan bestellen. Zoek je een kamerje op in wit en dan bij accesoires staan plankjes.
    Een gewoon recht plankje of met een ronding vind je in de bouwmarkt bij de badkamerafdeling als planchet of zoiets
     
  10. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.009
    288
    83
    Wij hebben 'm bij de Ikea vandaan. Je hebt daar allemaal planken waarvan je niet ziet dat ze zijn bevestigd aan de muur, maar ook planken (het is wel even zoeken) met een draagbeugel. Kleur is wit/creme en het oogt sierlijk voor de babykamer.
     
  11. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw

Deel Deze Pagina