Planning kraamvisite

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Snies, 19 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Nu ik binnen enkele weken ga bevallen van onze tweeling, merk ik om mij heen dat steeds meer mensen gaan vragen hoe wij de kraamvisite voor ons zien.
    Tuurlijk ook betrekking tot corona, maar ook omdat het nu om een tweeling gaat.

    Ik ga sowieso een keizersnede krijgen dus van het positieve uit te gaan liggen wij sowieso ongeveer 4 dagen in het ziekenhuis.
    Mocht er onverwacht toch wat aan de hand zijn met de tweeling dan kan het ook zo zijn dat we langer moeten blijven.

    Nu heb ik sowieso uitgesproken naar mijn man toe dat mochten we maar 4 dagen hoeven te blijven, ik dan geen kraamvisite in het ziekenhuis wil ontvangen.
    Op dit moment vanwege corona heeft het ziekenhuis de regel maximaal 2 personen tussen 18.00 en 20.00 uur welkom.
    De enige die ik dan wil zien is onze oudste.
    Bij hem had ik destijds heel de dag door die 4 dagen visite in mijn kamer en dan ook nog verpleegkundige die om de zoveel tijd een controle moesten doen bij mij en hem dat ik eigenlijk nooit echt aan mijn rust toe kwam.
    Dus visite kan dan wel wachten tot we thuis zijn en thuis ons ritme hebben gevonden. Eerste week is toch altijd zo'n chaos week.

    Maar ja.. Als we langer moeten blijven vind ik wel dat sowieso onze ouders dus de opa's en oma's hun kleinkinderen mogen zien en onze broers en zussen ook samen met onze beste vrienden.
    Nu met bovenstaande maatregelen in het ziekenhuis is het sowieso al meer plannen en schuiven dan, maar dat valt nog te regelen.

    Maar ook ooms en tantes van mijn man en ik willen dan graag komen kijken.. Dat zie ik dan eigenlijk weer niet zo zitten.
    Langer in het ziekenhuis moeten blijven, betekent ook langer geleefd worden ivm allerlei controles en je kunt niet echt genieten van je kinderen / gezinnetje zoals je thuis doet. Ze moeten dan tenslotte niet voor niets langer blijven.
    Andere kant zei mijn man een beetje visite kan dan juist ook een fijne afleiding zijn. (waar ook wel een kern van waarheid in zit)

    Ook kwam dan mijn man met het idee om juist wel zoveel mogelijk te laten komen kijken in het ziekenhuis omdat je dan aan de regels van het ziekenhuis vast zit en ze dus op een gegeven moment gewoon weer weg moeten.. En dus niet de hele dag volk over de vloer hebt. Je kunt dan tussen die tijden komen en kun je niet dan heb je pech.. Want ziekenhuis accepteert op andere tijden nu geen bezoek.
    Zodat wanneer we naar huis mogen dan niet direct overspoeld worden met berichten of ze langs kunnen komen en we als gezin zijnde kunnen wennen aan het nieuwe ritme en gezinsleven ook voor de oudste op ons eigen tempo in alle rust.

    Maar ik twijfel dus tussen deze twee opties, of zoveel mogelijk laten komen in het ziekenhuis of toch zoveel mogelijk thuis laten komen?
    Ik wil sowieso geen avond visite thuis ivm de oudste en zijn slaap ritme.
    Mijn man is de eerste 2 en misschien zelfs 3 weken toch vrij na de geboorte ook vanwege mijn keizersnede en het herstel daarvan.
    Dus kunnen het dan wel mooi over die weken verspreiden overdag en ook niet in het weekend.

    Wat zouden jullie doen?
    (gaat dus niet om onze directe naasten die wij lief hebben, maar meer de mensen die wat verder van ons af staan en langs willen komen om de tweeling te bewonderen)
    Onze directe naasten maken wij een uitzondering voor, ook omdat mijn schoonfamilie niet naast de deur woont. :)
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    hmm eerst wilde ik opschrijven laat ze naar lekker wachten tot jij er aan toe bent, maar idd, bezoek in t ziekenhuis heeft ook zn voordelen (niet t gevoel dat je huis netjes moet zijn, je man hoeft niet te serveren enz). Ik zou t tegen die tijd bekijken. Miss voel je je zo verrot dat je niemand wilt zien (ik had bijv de 2e dag veel last van de morfine, heel misselijk)of is er wat met de kleintjes of voel je je juist prima en denk je nou kom maar! En de eerste dag lig je met n zichtbare katheter, ook niet iedereen vindt dat prettig. Je kunt altijd afzeggen of zeggen dat ze t kort moeten houden oid. Mensen moeten dat gewoon accepteren. Bij mij was wegsturen niet nodig, maar ik ben daar nooit bang voor geweest. Als ze t niet begrijpen jammer dan. En idd bij ons ook echt niet savonds, ik ging t liefst na de voeding van ong 19 uur naar bed.
     
    Snies vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    #3 GroeneBomen, 19 jul 2020
    Laatst bewerkt: 19 jul 2020
    Waarom kijk je het op dat moment niet? Mijn vriendin was 3 dagen echt compleet van de wereld en viel gewoon in slaap toen wij op dag 3 op bezoek mochten komen (wij hoorden in t rijtje naasten thuis gevoelsmatig vandaar). Wij hadden hun kleine gezien maar zij was tevreden aan t snurken.

    Bij onze tweede was de start vreselijk k#t (neonatologie, thuis stille ondervoeding, dronk niet, plaste niet, viel enorm af) en hadden we genoeg aan onszelf. Directe naasten mochten van ons kort komen maar in t ziekenhuis hadden we er absoluut geen behoefte aan (zelfs onze oudste heeft de baby op de dag van geboorte niet gezien). Ik was 1 borduurwerk en kon amper op mn benen staan, heel veel zorgen om de baby en hebben nee verkocht aan mensen. Ik leefde boven, de naasten kwamen aan t bed

    Kijk écht per dag :)

    Wij deden 2 visites in de week, later 3 maar waren qe alweer tijd verder en redde ik mij alleen
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    Zou ook afwachten en kijken hoe je je voelt.

    Denk dat het zh ook niet zit te wachten op rijen mensen.
    En die 2 uurtjes wil je misschien als het langer duurt je echte naasten ook wat meer willen zien. Dan ben je nog alleen maar aan het plannen.

    Je kan ook thuis elke dag, om de dag of 3x per week bezoek ontvangen maar kan je altijd dan beslissen.

    Avond zou ik ook niet doen merkte hier ook aan de oudste dat hij juist z'n normale ritme nodig had.

    Geniet van je gezin!
     
  5. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    Ik zou zeker ooms en tantes mooi laten wachten tot jij wat bent aangesterkt en jullie wat ritme gevonden hebben, zij kunnen ook prima na 3 weken nog langskomen hoor, en voor degene die er moeite mee heeft die heeft mooi pech. Het is jullie kraamtijd en jullie mogen daarin beslissen.
    Mocht je langer dan 4 dagen in t zh moeten blijven zou ik opa en oma ook daar uitnodigen idd, maar enkel als jij dat trekt en je andere zoontje en je kan er niet voor thuis hoeven te blijven.
     
    Snies vindt dit leuk.
  6. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Spannend hoor! Ik ga Mee in het advies hierboven. Kijk aan die dagen hoe je je voelt. In die dagen neem je een besluit:
    Wil ik hier mensen ontvangen?
    Wil ik snel veel kraamvisite thuis hebben?

    Een besluit nemen Dan geeft rust, Dan weet je hoe je je voelt.
    Wij besloten na 3 weken pas kraamvisite in te plannen, rustig aan en uitsmeren over weken. Rustig, leuk en in regie!
     
    Snies vindt dit leuk.
  7. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Ik merk nu al dat bepaalde mensen zich opdringen, ik weet niet wat het is maar nu ze dus weten dat het elk moment zo ver kan zijn.. Hebben ze ineens "belangstelling" en moeten ze mij nog graag zien en willen ze alles weten.

    Heb op dit moment ook geen zin meer in allerlei niet belangrijke afspraken, kan op dit moment mijn energie wel beter gebruiken voor straks. :)

    Maar soms vraag ik mijzelf dan af of ik wel redelijk genoeg ben, ik weet van mijzelf nu met die hormonen dat ik ook niet altijd tactisch uit de hoek kom en wil niemand kwetsen of van mij afstoten maar wil vooral ook mijzelf niet voorbij lopen.
    Die fout heb ik bij de eerste wel gemaakt, heb toen achteraf echt te weinig aan mijn eigen rust gedacht en meer aan de visite.
     
  8. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik weet ook niet of ik wel zin heb om nog weken na de bevalling kraamvisite te willen ontvangen..
    De belangrijkste mensen krijgen als eerste de gelegenheid om ze te komen bekijken.
    De rest die verder weg staan zien wij soms ook alleen op verjaardagen of per toeval ergens, dus voor mij hoeven die dan ook niet binnen 3 weken ofzo de tweeling te zien als het niet uitkomt of lichamelijk nog te veel is.
    Maar mijn man denkt dan al laat je ze maar een halfuurtje komen, dan heb je ze toch ontvangen en kunnen ze daar nooit wat van vinden.
    Maar weet inmiddels hoe dat gaat.. Blijft thuis nooit bij een halfuurtje, blijven dan vaak toch langer. o_O
     
  9. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Lastig inderdaad omdat je het nu gewoon nog niet weet.
    Mag ik vragen, Ben je bang voor boze of rare reacties? Mensen hebben zich Maar aan jullie te houden en als je Zo erg met mensen rekening houdt dat je voorrang wilt verlenen aan Hun gevoel, en over je eigen gevoel en grens zou gaan, Dan vraag ik me af hoe goed die vriendschap echt wederzijds is. Stop met aanpassen aan anderen en wat zij denken, dat maakt toch niet uit..:) niet vervelend bedoelt hoor maar jij bent kraamvrouw straks, zij niet ;)
     
    vlindermoeder en Snies vinden dit leuk.
  10. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik zou ze thuis ontvangen via een raambezoek. Vanwege corona zou ik ze echt niet te dichbij willen hebben met alle risicos van dien
     
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Bij mijn zoontje waren er een paar gepikeerd dat ze geen geboorte kaartje en dus uitnodiging hadden ontvangen om langs te komen.
    Deze mensen heb ik normaal gesproken ook geen contact mee in de zin van we lopen bij elkaar de vloer plat.
    Het is dat het familie is en we die weleens tegen komen op verjaardagen etc.
    Maar omdat een deel die ik wel regelmatig zag een geboorte kaartje ontvingen en zij niet, is daar toen heel veel commentaar op geweest.
    Maar vond en vind het nog steeds onzin om iemand een geboorte kaartje te sturen waar ik verder ook geen contact mee heb. Dan zouden ze toevallig dan even langs komen om vervolgens niks meer van zich te laten horen..

    Maar omdat het toen zoveel gedoe gaf en geroddel omdat er dus mensen waren die zich gepasseerd voelde etc, wilt mijn man dat nu voorkomen door één lijn te trekken zodat ze daar in ieder geval niets meer over kunnen zeggen.
    Maar voor mij hoeft dat dus niet en het is ook mijn familie en boeit het mij eigenlijk vrij weinig wanneer ze zich achter gesteld voelen ten op zichte van andere familieleden.
     
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Had ik ook en ik heb dat gewoon gezegd tegen mensen. Dat ik geen zin meer had in sociale dingen, dat t misschien onaardig overkomt maar dat ik op dat moment gewoon niet goed in mn vel zat. Meeste mensen begrijpen dat wel als ze n beetje normaal zijn. In mijn geval wel iig. En us dat niet zo dan hebben ze lekker pech!
     
  13. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik zou het echt nog niet weten. Ik krijg ook een keizersnede en hoorde afgelopen week dat onze zoon wel mag komen samen met een grootouder. Alleen wil ik graag dat mijn moeder en schoonmoeder tegelijk met hem komen. Als dat niet mag dan heb ik liever dat mijn vriend onze zoon haalt (schoonmoeder woont vlakbij) om eerst naar zijn broertje te kijken.
    Ze zijn op de kraamafdeling wel flexibel want als je twee kinderen hebt mogen die ook mee met een grootouder.

    Verder mag er 1 persoon per dag op bezoek komen. Dus zaterdag een opa denk ik en zondag gaan we weer naar huis. Daar zal de familie dan wel komen. Verder zal er wel kraambezoek komen in de avonduren in de kraamweek want voor zover het er nu naar uit ziet mag er overdag geen kraamvisite komen als de kraamverzorgster er is.

    Eigenlijk knijp ik hem wel een beetje na het nieuwsbericht van gisteren dat de Corona weer toeneemt. Ik moet over 3 weken bevallen en als het zo doorgaat dan worden de regels weer aangescherpt misschien. We kunnen alleen maar afwachten over hoe de situatie dan is en ik doe nu ook nog geen uitspraken over kraambezoek etc
     
  14. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.691
    1.340
    113
    Vrouw
    Bij een ons in het ziekenhuis is tussen 18.00-20.00 2 personen, ook echt maar 2 personen dus die mogen niet weer afgewisseld worden door 2 andere personen. Dan zijn je man en zoontje al je dagelijkse bezoek en is er niet eens de mogelijkheid voor ander bezoek. Ik zou dit eerst eens nagaan ;)
     
  15. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Ik zou het tzt wel zien. Misschien voel je je helemaal niet top.

    Ik had het ook helemaal bedacht destijds. Nou, was kantje boord met mij dus het liep een tikje anders dan verwacht. Lag als een soort van aangespoelde walvis aan allemaal toeters en bellen met nog een vies nachthemd aan.. niet helemaal zoals ik het voorgesteld had. Haha.
     
  16. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Bij ons is het zo dat de partner na een keizersnede met je op de kraamsuite verblijft voor zolang als het nodig is. Je partner valt niet onder bezoek in ons ziekenhuis gelukkig.
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Je man t laten opknappen, werkte bij ons ook t beste hihi
     
  18. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik denk dat je maar 2 personen per dag mag in het zieke huis, dus ik zou alleen ouders doen. Daarna thuis eventueel broers/zussen. Daarna hebben we in de eerste week expres geen visite ontvangen. We waren kapot en wilden gewoon alleen met het gezin zijn. Dus na zo’n week alleen de beste vrienden en na zo’n 3 weken pas onze ooms en tantes. Meer uit fatsoen dan dat we er zin in hadden. Dit was niet in de corona tijd.
     
  19. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier 1,5 dag ziekenhuis. Mijn moeder was bij de bevalling. Zij is na een dag met mijn vader nog even langsgeweest. Een uurtje. Schoonouders daarna een uurtje.

    Thuis de tantes 's avonds even, en dat was al te veel. Baby is ruim 48u misselijk geweest na de bevalling en wij waren op. Dat hebben we gezegt en ze zijn wat eerder naar huis gegaan. Fijn, zo veel begrip :)

    Verder gelukkig rustig op kunnen starten. Wij krijgen na dit weekend de eerste kraamvisite, buiten bovengenoemde. Daar zijn we inmiddels klaar voor. Maar max een uur, en dat geven we al door met afspreken. Handen desinfecteren bij binnenkomst en de baby wordt niet vastgehouden. Gelukkig geen verre kennissen; wij verwachten alleen mensen waar we regelmatig en goed contact mee hebben.
     
  20. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Nee joh geen verre tantes in het ziekenhuis. Gewoon genieten en wennen en jullie oudste alle aandacht geven als hij komt.
    Dat soort bezoek (tantes enzo) kwamen hier pas na een maand en heel heel beperkt ivm corona. De meeste tantes stuurden een kraamcadeau per post.

    En vooral je er nu niet druk om maken. Deed ik wel een beetje ivm corona. Ik geef normaal mijn baby makkelijk uit handen (ben net bevallen van de derde) maar nu bleef ik me druk maken ivm corona. En uiteindelijk verliep elk bezoek rustig en hoe ik het wilde
     

Deel Deze Pagina