Plassende kater

Discussie in 'De lounge' gestart door Kejay, 7 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik heb een probleempje.

We hebben een kater van +/- 10 maaden. Nou kwam ik er 3 weken geleden achter dat hij in de kasten plast. Ik dacht eerst dat het een foutje was maar vorige week lag er dus een hele plas, het hele huis stonk erna :confused: .
    Ik heb hem meteen naar de DA gebracht en hem vorige week laten castreren. Alle kleding uit de kast gehaald, gewassen en de kast helemaal schoongemaakt.
    Nou loop ik net naar boven en zie daar 2 t-shirts van mijn vriend op de grond liggen, en ja hoor, nat! Die vuile kleine kat!
    Nou is mijn vraag dus, wat kan ik hier tegen doen? Het laatste wat ik wil is dat hij mijn hele huis verzeikt.
    Het rare is ook dat hij het dus alleen maar in de kasten doet, op de onderste planken.
    Iemand raad?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

De kasten dichthouden? ;)

3. Kejay

Kejay Niet meer actief

hahaha, was ook mijn optie, maar vriend lief is nogal lax daarin. Hij moet gewoon in zijn bak piesen, hahaha, daar is dat ding toch voor?
    Misschien is mijn kat wel net zo lui als de baas... :rolleyes:

4. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb wel eens gehoord dat je dan peper moet strooien, schijnen katten heel vies te vinden.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.356
    197
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    kat met zn koppie erdoorheen rausen, vinden ze niet leuk. Zo kan de boodschap nog wel eens overkomen is mijn ervaring.

6. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik hoop idd dat hij zo thuis komt! Heb het nog even laten liggen, hij was hem snel gepeert

7. Niet meer actief

even denken.

Optie 1: bij de chinees zijn ze erg blij met katten ;) (geintje hoor)

Optie 2: kattenbak vaker verschonen of meer kattenbakken neerzetten

Optie 3: dit probleem zie je ook vaak als de kat binnen moet blijven, dus hup naar buiten ermee.

8. Niet meer actief

Overigens moet je een kat op heterdaad betrappen, na een paar minuten hem nog met zn kop erdoorheen wrijven heeft echt geen zin, kat weet immers niet meer wat ie verkeerd heeft gedaan.

Weet trouwens niet wie er met het idee komt een kat door zn pies te sleuren want dit heeft sowieso geen zin, een plantenspuit werkt effectiever, als ie maar schrikt, maar door zn pies wrijven helpt niks.
    Zelfde als bij honden dat mensen de hond door de plas sleuren, ook zo onzinnig en nutteloos, immers al eens een moederhond haar kleintjes door de pies zien slepen?
    Niet echt he ;)

9. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    wij hadden hier ook last van en wat bleek?
    Ze wilde niet op een dichte bak.
    Wij de bovenkant eraf gehaald en probleem was opgelost.
    Misschien iets voor jullie?

lydia

10. Kejay

Kejay Niet meer actief

Hmmmm, kattenbak wordt al vaak verschoont, iedere dag haal ik ook de klonten eruit. Hij doet het ook alleen maar als hij toevallig boven is en te lui is om naar beneden te lopen, hij gaat normaal altijd op de bak!
    Hij gaat inderdaad al naar buiten, hij is nog een beetje angstig hiervoor. Het ging de eerste keer mis, hij was meteen 3 dagen weg en verdwaald. Sindsdien staat ie meteen voor de deur te mauwen als deze dicht gaat.

en de chinees :) alleen als ie niet ophoud ;)

Ik heb niet z'n kop erdoor gehaald. Ik heb hem mee naar boven genomen en hem de kleren laten zien. Heel boos gezegd: WAT IS DAT? Hij wist niet hoe snel hij beneden moest zijn. Even later kwam hij het goed maken :)

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ging ze helemaal niet op de bak? Die van mij is wel bang voor het deurtje, dus die hebben we er al uit gehaald, misschien moet ik de kap er ook maar afhalen dan. Hij maakt altijd zo'n zooi. Overal grind op de grond.

Hij is overigens ook dol op de plantenbak die ik in huis heb staan. Dat vind ik dan nog niet zo erg, ik vergeet regelmatig de plantjes water te geven :)

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Zet de kattenbak is in of voor de kast, en verplaats hem dan steeds een meter, tot dat hij op de plek staat waar jij wil dat hij staat.

13. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    nee ze ging helemaal niet op de bak.
    bij jou wel begrijp ik?

lydia

14. Kejay

Kejay Niet meer actief

9 van de 10 keer wel :)

15. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    :( Een kat snapt daar niks van hoor, die weet echt niet dat hij wat fout heeft gedaan. Het is geen hond hè? En een kat met zijn kop er doorheen halen is pure dierenmishandeling.

Bleekmiddel is zeker geen oplossing, want daar zijn ze gek op. Misschien kun je dan wat bleekmiddel in de kattenbak doen.

Ik weet niet of je dierenarts het verteld heeft, maar het duurt nog zeker een week of 6 voordat de hormonen uit het lichaam van je kater zijn. Dus tot die tijd zul je waarschijnlijk geen veranderingen zien en kun je idd beter de kasten dicht houden. ;)

16. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik heb z'n koppie er niet doorheen gehaald, ben alleen boos geworden.
    Ik denk dat het zijn hormoontjes nog zijn, dat had ze er niet bij gezegd, dan weet ik dat ook weer!

17. Niet meer actief

Roxanne zoals ik ook al zei en Clau ook, je moet een kat op heterdaad betrappen, als jin al één minuut later boos op hem word weet het beest niet meer wat hij misdaan heeft.
    Dat hij er als een haas vandoor gaat als je boos doet is logisc, beest schrikt zich rot maar weet echt niet WAAROM je zo boos bent.
    Een kat is geen mens, een kat kan niet logisch nadenken maar handeld vanuit instinct en ervaringen.
    En juist die ervaringen moet je aanpakken, dus hem straffen op het moment dat hij PLAST, niet pas na een minuut of een uur.

Suuces :D

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Zet een extra bak boven...

Een kat plast alleen maar ergens anders dan in de kattenbak als het het ergens niet mee eens is. Bedenk eens of je de laatste tijd meubels hebt verplaatst ofzo?

Je moet een kat straffen maar hij moet niet zien dat jij hem straft, als jij je dan omdraait doet ie het alsnog.
    wat je moet doen, als je m betrapt moet je "de kast de kat laten straffen"
    gooi je sleutelbos over je schouder naar de kat (NAAST de kat dan he?) hij schrikt zich lam maar merkt niet dat jij dat bent...

Katten zijn gek op losse kleding stukken, mijn katten liggen daar ook altijd op... Gelukkig gaan ze nooit buiten de bak, en ik heb er 3!

NOOIT EEN KAT MET ZN KOP DOOR ZN PIS HALEN! Werkt namelijk alleen maar tegenstrijdig.... :x :x :x :x :x :x

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.356
    197
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou Lovelonness ben ik neit met je eens.
    Heb al minstens 6 katten opgevoed en bij een aantal deze methode gebruikt, werkte prima.
    Idd op heterdaad betrappen en direct doen niet uren later, dat wel.

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik zeg al, als je hem straft zal ie het misschien niet meer doen waar jij bij bent, maar als je je omdraait wel...

Ik heb cursus gedragstherapie voor katten gehad en daar werd dit ook besproken en uitgelegd.

Maar wel fijn als het bij jou wel geholpen heeft toch?
    Vind het alleen niet zo diervriendelijk, maar dat is mijn mening...

(No bad feelings....)

Deel Deze Pagina