Hoi, Ik ben momenteel 25 weken zwanger en ik wil straks heel graag borstvoeding geven. Ik voel mij alleen onzeker over het feit dat ik meerdere malen ben geopereerd aan beide borsten. Ik heb in 2007 een vergroting gehad, ik had namelijk maar 1 borst. Wel zijn beide borsten toen gedaan omdat het anders niet symmetrisch zou worden. Helaas is deze operatie niet gegaan zoals gepland en kon ik weer. Dit was in 2011, ze hebben toen een de borsten gelift waarbij de tepels dus rondom ook zijn gedaan. Hiervoor ben ik zelfs een 3e keer terug geweest. Al met al 3 operaties verder en nog geen meter geholpen helaas. Of ik borstvoeding kan geven kom ik alleen maar op het moment zelf achter, ze kunnen geen ja of nee zeggen. Nu lek ik wel al veel dus vind ik dit positief. Door de operaties heb ik wel hele platte tepels en daar voel ik me onzeker over. Kan een kindje dat wel aanpakken? Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben/dachten te hebben? Ik kon nergens een forum oid vinden wat dit onderwerp aangaat. Groetjes Sanne
Zoek een goede lactatiekundige. Of borstvoeding bij jou goed op gang komt is gewoon niet te zeggen, dat ligt aan in hoeverre de melkkanalen en klieren beschadigd zijn. Platte tepels zelf hoeven niet gelijk een probleem te zijn. In jou geval zou ik van te voren een consult aanvragen. En gelijk de eerste dag een lactatiekundige laten komen. Ook zou je kunnen overwegen om van te voren te zorgen voor materiaal voor cup- en/of fingerfeeding.
Dit inderdaad. Er zijn in jouw geval zoveel scenario's mogelijk, dat goede begeleiding, een must is. Als je van te voren een consult neemt, is de LK ook op de hoogte, en hoeft ze na de geboorte van je beeb alleen maar aan te schuiven! Geniet nog lekker van het mensje in je buik!
Bedankt voor de reacties! Ik heb zojuist even de cup en fingerfeeding methode opgezocht, lijken me fijne alternatieven voor als het borstvoeden niet meteen lukt. Ik ga binnenkort naar een informatieavond borstvoeden waar ook een LK bij aanwezig is en ik wil ook zeker een consult aanvragen, dit kan via mijn VK. Toch bleef ik er voor nu een beetje mee zitten en vandaar mijn bericht op het forum😊
Hier geen operaties gehad, maar wel ervaring met platte tepels. Mijn zoontje kon ze inderdaad niet goed pakken in het begin. Geprobeerd met de hand een beetje voor te vormen als hij aanhapte werkte niet, eerst een beetje kolven hielp niet en toen opperde de lk om tijdelijk een tepelhoedje te gebruiken. Dit werkte als een tierelier! Na een paar maanden werden mijn tepels wat soepeler en ineens lukte het hem om zonder hoedje aan te happen, dit was bij mij met 5 maanden. Heb tot 15 maanden verder gewoon normaal kunnen voeden!