Pleegkind zonder pleegouders te zijn..

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Lolala, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolala

    Lolala Niet meer actief

    Ik vroeg mij af of hier iemand tips heeft.

    Het zit namelijk zo, mijn schoonouders zijn een pleeggastgezin, ze zijn dus pleegouders. Mijn man is dus opgegroeid samen met zijn eigen biologische broers en ouders, en met een aantal pleegkinderen.

    Op dit moment doen ze dat nog steeds, onlangs kregen ze een jongetje van 8 maanden (crisis) die nergens terecht kan. Niemand wil hem hebben (gaat om een definitieve plaatsing)hij word door iedereen afgewezen.

    Dit raakte mijn man en mij zo diep, pas 8 maanden op de wereld, en zo afgewezen worden. je ouders kunnen niet voor je zorgen, en niemand die dit wil omdat je lichamelijk en geestelijk een paar mankementjes hebt..

    Na lang wikken en wegen hebben we besloten dat hij bij ons welkom is. Nu hebben wij zelf een zoontje van 14 maanden oud, ze schelen dus een half jaar.. een grote stap, maar dat ventje heeft gewoon een liefdevol thuis nodig..
    We gaan nu een versneld project in (screening e.d.) omdat we nog geen pleegouders zijn. Als dit allemaal ok is dan kan het allemaal heel snel gaan en zou hij hier over een aantal weken al komen...

    Iemand ervaring of tips voor ons?
     
  2. Misslegend

    Misslegend Actief lid

    7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas geen tips, maar wel mijn complimenten! Wat onwijs lief dat jullie dit mannetje willen opvangen. Dat verdient ieder kindje.
     
  3. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Echt fantastisch dat jullie die stap nemen! Geen tips of ervaring! Gewoon heel goed!
     
  4. LeiaCatootje

    12 mei 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Compliment! Geweldig dat jullie dit doen!
    Tip; knuffelen, liefde geven maar ook ruimte. Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is maar als ouders nog gezag hebben moeten ze betrokken worden bij de opvoeding. Als ze geen gezag hebben is het wanneer mogelijk ook belangrijk voor het mannetje in de toekomst. Het blijven toch zijn ouders. En wees vanaf het moment dat hij het gaat begrijpen eerlijk over de situatie. Niets is erger voor een kind dan er op latere leeftijd achter komen dat zijn situatie anders is als 'normaal'.
    Als het door gaat krijgen jullie begeleiding van uit pleegzorg en zij kunnen je overal wegwijs in maken en ondersteunen waar nodig.

    Ik vind jullie kanjers en hoop dat jullie door de screening komen en dit mannetje een fijn thuis mogen bieden!
     
  5. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ik heb geen ervaring met zo'n jong pleegkind, wel met dat je nog geen pleegouder ben. Onze pleegdochter kwam letterlijk van de een op andere dag op straat te staan en die hebben wij opgevangen en direct jeugdzorg en pleegzorg (zij zat al in een pleeggezin) ingeschakeld. Zij mocht tijdens de procedure gewoon bij ons wonen. In de tussentijd is alles geregeld.

    Ik vind het heel goed om te lezen dat jullie dit ook voor dit kindje willen doen, petje af, want ik weet hoe lastig het is om dit eigenlijk zonder voorbereiding te doen. Heel veel geluk met jullie pleegkindje!
     
  6. UmmAbderrahman

    UmmAbderrahman Bekend lid

    4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ach hart verwarmend dit! Complimenten en heel veel respect.
    Deze kleine man gaat vast een warm en liefdevol thuis bij jullie krijgen. Succes en vooral veel plezier de komende tijd.
     
  7. Snaud

    Snaud Actief lid

    17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaringen of tips, maar wil ff zeggen dat ik het super vind dat jullie dit doen! Veel succes in de toekomst. En veel liefde natuurlijk :)
     
  8. MamavanMJ

    MamavanMJ Niet meer actief

    Wauw wat fijn om te lezen dat er zulke goede mensen zijn! Na alle ellende deze week met vermiste, mishandelde kindjes doet dit mij een glimlach op het gezicht toveren!

    Ik heb zelf een jaar een pleegkind gehad en de tip die ik heb is eigenlijk maar 1 ding... liefde. En leg de nadruk niet op dat hij een pleegkind is maar zorg dat hij voelt dat hij 1 van jullie is en bij jullie hoort.
     
  9. kimberly84

    9 jun 2012
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee maar wat ontzettend geweldig van jullie!,
    Heel veel respect voor!,
     
  10. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik zou graag pleegzorg willen doen.. Maar mijn man heeft ast van depressie.. Nu zonder medicatie hoor.. Maar toch.. Wij zijn bang dat een kwetsbaar kind daar wat van mee krijgt.

    Voor jullie respect! Gelukkig zijn er mensen zoals jullie
     
  11. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Hoe gaat het nu? Zijn jullie al wat verder?
     
  12. mamie82

    mamie82 Bekend lid

    12 feb 2013
    886
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen tips maar wel enorm veel respect voor jullie dat jullie dit kindje een liefdevol gezin gaan bieden en idd je hart breekt toch als je dit meemaakt ik lees het alleen en heb al tranen in me ogen 8 maanden en dan al zo afgewezen echt enorm diep respect voor jullie
     
  13. Lolala

    Lolala Niet meer actief

    Het gaat allemaal wat moeizaam met de biologische ouders.. ze zijn niet te bereiken om een afspraak te maken voor de plaatsing.. (jeugdzorg wil graag dat ze er bij zijn, dit is gunstig voor het contact tussen ons de komende jaren)
    Nu hebben ze aangegeven dat ze er langs gaan als ze telefoon niet blijven oppakken, om zo een afspraak te maken..
    Of dat nu lukt of niet, volgende week ergens komt hij hier.. met of zonder zijn ouders..
    Alles is klaar dus hij mag komen.. ben heel benieuwd hoe het gaat lopen..
     
  14. Ballie

    Ballie Niet meer actief

    Ik weet dat jullie het niet doen om de lof maar ik wilde even zeggen dat ik het geweldig vind dat jullie dit mannetje zo liefdevol een plekje geven! Ik hoop dat alles goed gaat en dat er ook voor hem nu een beetje rust komt.
     
  15. Lolala

    Lolala Niet meer actief

    Hij is er inmiddels, ligt nu lekker te slapen op zn nieuwe kamer.. allemaal wat anders gelopen dan we gedacht hadden.. Schoonouders hebben contact gehad met jeugdzorg, dat hij zo snel mogelijk hier geplaatst moest worden ivm de hechting.. als het deze week niet rond zou zijn zouden ze hem gewoon bij ons brengen.
    Jeugdzorg vertelde ze dat ze maar moesten doen wat ze het beste voor hem vonden..
    Ze hebben hem dus gisteren hier gebracht..

    Zijn hier pleegouders aanwezig waar ik mijn lange lijst met vragen aan kan stellen? Ik zit helemaal vol, maar jeugdzorg en pleegzorg zijn wat laks en krijgen we niet te pakken..
     
  16. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Sorry daar kan ik helaas niet mee helpen, alleen even zeggen dat ik het echt fantastisch vind wat jullie doen ! :p
     
  17. Lolala

    Lolala Niet meer actief

    Het lastigste waar we nu mee zitten is het puntje hechting..
    Aan de ene kant makkelijk dat T(noem onze pleegzoon maar even zo) bij mijn schoonouders heeft gezeten, maar aan de andere kant is dat nu juist erg lastig.. T snapt er waarschijnlijk helemaal niets van als hij mijn schoonouders weer ziet..
    Het lijkt ons het beste dat hij ze voorlopig even niet ziet.. omdat dat erg verwarrend voor hem is, maar schoonouders zijn het daar niet helemaal mee eens omdat ze nu opa en oma van T zijn..
    Komende tijd gaan we ons echt richten op de hechting tussen ons, geen rare uitstapjes, geen oppas, even niet bij jan en alleman op schoot, alleen even wij..
    Iemand tips hoe hier mee om te gaan?
     
  18. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Vrienden van ons hebben inmiddels 2 pleegkinderen, maar de eerste weken zagen de kinderen alleen de pleegouders om zo aan hun nieuwe verzorgers te kunnen wennen en te hechten. Toen de pleegkinderen goed gehecht waren en wisten bij wie ze horen, hebben ze de 'pleeggrootouders' ontmoet en zo is langzaamaan de kring uitgebreid. En volgens mij wordt dat door pleegzorg ook zo aangeraden. Maar lijkt me dat je schoonouders dat toch weten omdat ze al een tijd pleegouders zijn.

    Kun je evt. overleggen met pleegzorg hoe je hier mee om kunt gaan?
     
  19. ten eerste super dat jullie dit doen

    en ik ga mee met korenbloem ,mijn schoonzusje heeft ook een pleegkindje, en die hebben de eerste tijd ook alleen maar met het gezin doorgebracht voor de hechting, verder niemand anders..

    en lijkt me inderdaad dat je schoonouders die moeten weten gezien ze pleeggastouder gezin zijn ?

    T raakt er alleen maar van in de was als ze nu komen, terwijl hij niet meer bij ze woont, is voor het jochie ook niet goed.
     
  20. noensje

    noensje Bekend lid

    25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Respect!
     

Deel Deze Pagina