Plopjes in mijn buik en pijnlijke menstruatiepijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Samah, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samah

    Samah Lid

    8 sep 2015
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik heb vandaag positief getest. Als het goed is ben ik 3/4 weekjes. Ik voel al twee weken plopjes in mn buik. Doet me heel erg veel denken aan mn eerste zwangerschap toen ik de eerste schoppen begon te voelen, alleen is het natuurlijk veels te vroeg nu. Vraag me af wat die plopjes zijn. Iemand ervaring mee? En nog een vraag.. ik heb normaal last van menstruatie pijn, alleen nu ik zwanger is het dubbel de pijn die ik normaal maandelijks voel. Dus veel erger.. En dit heb ik al twee weken. Moet ik me zorgen maken?

    Alvast bedankt
     
  2. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Weet je wanneer je eisprong was? Die plopjes die je al 2 weken voelt kunnen niet van een zwangerschap zijn als je nog maar 3-4 weken zwanger bent. 3 weken is eigenlijk onmogelijk omdat met 3 weken de innesteling pas ergens plaats vind...
    Ik had ook wel vanaf innesteling syeekjes/trekkerig menstruatie gevoel, maar niet pijnlijker als mijn menstruatie
     
  3. Samah

    Samah Lid

    8 sep 2015
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dan kan t zijn dat ik laner zwanger ben dan 4 weken. Ik weet het ook eigenlijk niet precies. En weet ook niet welke dag mn eisprong was. Moet wachten tot mijn eerste echo helaas. Maar wat zijn die plopjes eigenlijk? Ik weet wel zeker dat ik ze voel.
     
  4. Haakmama

    Haakmama Lid

    12 sep 2017
    17
    6
    3
    Vrouw
    Ik heb die plopjes ook en ben nog net geen 4 weken. Het lijkt inderdaad erg op schopjes, maar bij mij zijn het spieren die ‘trekken’ en de darmen die borrelen. Stevige menstruatiepijn klinkt ook bekend, bij mij gecombineerd met een soort spierpijngevoel.
     
  5. Samah

    Samah Lid

    8 sep 2015
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ow fijn om te lezen dat het normaal is haha. Of we krijgen een tweeling ik had dit niet bij mn eerste zwangerschap.
     
  6. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wanneer heb je positief getest en hoe zag je teststreep eruit?

    Die plopjes kunnen van je darmen komen die uitzetten en ruimte maken.
    Ik heb wel eens het gevoel gehad dat ik een baby voelde schoppen in mijn buik toen ik niet zwanger was, ik had toen last van mijn darmen
     
  7. Samah

    Samah Lid

    8 sep 2015
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren positief gestest.

    De bovenste is van gisteren en de tweede is van vandaag.
     
  8. Samah

    Samah Lid

    8 sep 2015
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    .
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, Als ik het zo lees denk ik eigenlijk dat het je darmen zijn en het niets met je zwangerschap te maken heeft. Is ook onmogelijk als je deze klachten al 2 weken hebt. Adhv je testen zou ik inderdaad ook gokken op 11 a 12 dpo dus 3-4 weken zwanger. Ik zie ook geen reden om te denken dat het een tweelingzwangerschap zou kunnen zijn, daarbij voel je namelijk ook geen plopjes vanaf de eisprong.
     
  10. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Die plopjes die je voelt is lucht in je darmen. Ik heb het ook al sinds mijn eisprong, en het voelt idd heel gelijkaardig als trappen van de baby. Soms zie ik zelfs een "bultje" alsof de baby van binnenaf tegen mijn buik duwt. De hormonen kunnen je darmen flink van slag maken (veel lucht / opgezette darmen / obstipatie of diarree). Denk idd dat je heel pril zwanger bent, mijn test zag er zo uit op 10 dpo.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Idd nu zo'n 11 dpo ... dus als jin die plopjes al 14 dagen hebt heeft het dus totaal niks met je zwangerschap te maken want dan had je het ook al voir je eisprong.

    Gewoon je darmen die van slag zijn. Heb ik ook regelmatig (zelfs voelbaar vanaf buiten) en slik de pil en ben echt 100% niet zwanger.
     
  12. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik denk ook dat je nu rond 12 dpo zit en dus rond 3 weken en 5 dagen zwanger. Verder als 4 weken lijkt mij niet gezien je testen.
    Gefeliciteerd
     
  13. Samah

    Samah Lid

    8 sep 2015
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben gerust gesteld. Dank je wel dames x
     

Deel Deze Pagina