Plots veel lagere lichaamstemperatuur

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door GhostRocker, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhostRocker

    GhostRocker Actief lid

    6 mrt 2019
    445
    348
    63
    Vrouw
    Ik heb iets raar voor en ik weet niet of iemand mij hier een antwoord op ga kunnen geven (misschien dat @RoGiJuLi hier wel een antwoord op weet) maar ik probeer het maar eventjes.
    Ik temp al sinds mei en weet ondertussen wel wat mijn temp voor en na mij eisprong is. Of ten minste dat dacht ik toch. Nu heb ik sinds deze cyclus plots een veel lagere temp.
    Normaal is mijn temp voor mijn ei rond de 36.9° en na mijn rond de 37.2°. Nu was mijn temp na mijn ei de vorige cyclus wel al ietsje lager dan anders (37.1°) maar daar zocht ik niet direct iets achter. Maar nu ik weer tijdens mijn menstruatie zit en ik ‘maar’ een temp heb van 36.6°, vind ik het toch raar. Sinds mei heb ik nog nooit zo’n lage temp gehad. En ik vroeg mij dus af of je basale temperatuur plots veel lager kan liggen dan normaal en waar dat aan kan liggen. De eerste keer dat ik zo’n lage temp mat dacht ik dat het kwam door te weinig slaap ofzo maar deze nacht heb ik normaal kunnen slapen en was het een nacht zoals anders dus daar kan het niet aan liggen.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Slaap je met minder kleding aan?
    Wel elke nacht evenveel slaapuren?

    Vanaf mei waren de nachtetempen wel warmer dan nu, dus wellicht dat de omgevingtemperatuur bij jou ook van invloed heeft?
     
  3. GhostRocker

    GhostRocker Actief lid

    6 mrt 2019
    445
    348
    63
    Vrouw
    Ik slaap ondertussen al 2 á 3 cyclussen met een warmere pyama aan en de nachten zijn nu net weer wat warmer dan wat ze al geweest zijn deze herfst. Maar misschien ligt het wel daar aan maar reageer ik wat later op de koude ofzo. Tijdens de zomer had ik ook wel eens een wat hogere temperatuur maar dat was niet zo lang en vooral niet zo’n groot verschil. Ik zal het dus moeten afwachten en misschien is het ook maar iets tijdelijks.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ja weet je wat het is. Het zijn nu 2 tempen die lager zijn. Vorige maand heb je ook maar 3 keer getempt voor je ei, waarvan er 2 op 36.9 uitkwamen.
    Wellicht als je alle dagen had getempt dat er dan ook een aantal lagere bij zaten ;).
     
  5. GhostRocker

    GhostRocker Actief lid

    6 mrt 2019
    445
    348
    63
    Vrouw
    Ja misschien wel maar de maanden ervoor heb ik wel alle dagen getempt en dan nooit zo’n lage temp gehad. Maar het is zoals je zegt vorige maand ook een momentopname geweest en zo ook niet duidelijk hoe mijn temp de hele maand was.
     
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik heb ook wel eens verschil in gemiddelde temperatuur per maand. Deze maand gemiddeld 0,2 lager voor ovulatie dan vorige maand. Kan gebeuren..
     

Deel Deze Pagina