Plotseling in de steek gelaten..

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door meisje26, 5 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hoi Meiden,

    4 januari is hier de bom gebarsten. Mijn man heeft van het ene op t andere moment aangegeven te willen scheiden en heeft ook al een ander sinds een paar maanden. Ik ben in shock. Het laatste jaar hebben we mss langs elkaar heen geleefd. Met de kleine veel slaapproblemen en ellende gehad. Maar ik dacht als het allemaal wat rustiger wordt dan komt dat alllemaal wel weer. Nou niet dus. Ik heb er zelf om gevraagd, nadat ik nog een avondje uit heb georganiseerd de vorige avond. Ik merkte dat hij afstandelijker werd en afwezig. En toen ik vroeg wat er aan de hand was kwam het eruit. En sindsdien is hij een compleet vreemde voor me. Hij leeft overduidelijk in zijn eigen bubbel en ziet t allemaal enorm rooskleurig in voor de toekomst met zijn nieuwe vlam, met wie hij twee maanden iets heeft. Deze vrouw heeft overigens ook twee kinderen. Onze kinderen, de oudste twee dan, zijn kapot van verdriet en hij ziet het ook gewoon niet. Denkt dat t allemaal wel losloopt en zodra alles geregeld is dan zijn ze t vast allemaal zo vergeten..ik wist niet dat hij zo gevoelloos kon zijn. Iedereen in onze omgeving is verbijsterd, en ik ben kapot van verdriet om wat hij mij en de kinderen aandoet. Het is een nachtmerrie. We hebben zelfs al twee gesprekken bij een mediator gehad en wo is het derde gesprek en wordt het ouderschapsplan besproken. Ik kan af en toe echt niet geloven dat dit werkelijk gebeurt en ben kapot van verdriet. Moest even mijn verhaal kwijt..
     
  2. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Jeetje wat bizar! Ik wil je heel veel sterkte wensen!
     
    meisje26 vindt dit leuk.
  3. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Thanx!
     
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat vreselijk moet dit voor je zijn.
    En voor jullie kinderen inderdaad.

    Heel veel sterkte!
     
  5. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Wat een afschuwelijk maar herkenbaar verhaal! het toont veel overeenkomsten met mijn verhaal. Mijn wereld stond ook zo gigantisch op z'n kop, de grond wordt onder je voeten weggevaagd!! M'n ex beweerde ook dat z'n overspel totaal niet belangrijk was, dat was geen probleem want ons huwelijk was toch al slecht volgens hem .....
    Wat voor advies kan ik je geven? Pfff zo lastig.....je moet hier helaas door heen. Maar ga keuzes maken voor jezelf en voor je kinderen, laat je niet aan de kant schuiven in de gesprekken bij de mediator. Denkt rustig na over wat jij als moeder heel belangrijk vind voor kleine kinderen en neem dat op in het ouderschapsplan.
    Wees zoveel mogelijk de moeder die je altijd was voor je kids en bied ze stabiliteit, maar realiseer je ook dat jou verdriet er mag zijn. De wereld staat voor jou op z'n kop maar voor je kinderen ook. En nee, het valt allemaal niet mee voor je kinderen. Nu anderhalf jaar later nadat bij ons de bom is gebarsten hebben de kinderen nog steeds problemen met onze scheiding. Ik heb pas sinds drie maanden een eigen woning, sindsdien is ook pas het co ouderschap ingegaan zoals we dat in het ouderschapsplan hebben vastgelegd. Dus nu pas is het echt realiteit voor mijn kinderen, en dat valt ze nog behoorlijk zwaar!
    Heel veel sterkte! En ja, er ligt een mooie toekomst voor jou klaar!! Dit is niet het einde!
     
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Vreselijk meid, sterkte :(
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat vreselijk, heel veel sterkte voor jou en jouw kinderen!
     
  8. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Oh wat vreselijk. Sterkte en wijsheid.
     
  9. Brilli

    Brilli Actief lid

    23 okt 2014
    293
    57
    28
    Wat vreselijk...... hier ongeveer hetzelfde meegemaakt.

    Snap dat het totaal niet te bevatten is voor je en je wereld compleet op zn kop staat.

    Wel fijn dat jullie een mediator hebben, die zorgt voor zowel jullie belangen als die van de kids.

    De rouwverwerking van je huwelijk en gezin dat stuk is, zal waars later pas komen. Eerst alle praktische zaken regelen. En laat niet over je heen lopen hè!

    Als je vragen hebt, kan je me altijd een pb sturen! Veel sterkte...
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Pfff wat heftig en sterkte!
     
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Wel heel praktisch blijven, ondanks dat het heel
    moeilijk is. Je blijft in het huis wonen, een ander huis vinden is gewoon ramp.
    Je moet namelijk een 2-verdieners inkomen hebben om tegenwoordig met je kinderen naar een leuke huurwoning te kunnen verhuizen.
    Ook ben je een alleenstaande moeder.

    Dat zal betekenen dat hij waarschijnlijk bij haar intrekt, ach dan kan zij hem verzorgen en meestal is dat een stuk minder leuk.

    Qua kinderalimentatie, je kinderen moeten het leven kunnen leiden wat ze nu gewend zijn.
    En als hij bij haar intrekt, dan heeft ie geen vaste lasten. Dan is de prille liefde al snel over hoor.

    Ik was zo stom om te vertrekken met de kleine meid.
    5x in 1,5 jaar moeten verhuizen om eindelijk langdurig in een leuke woning te kunnen wonen.

    Alle meubels achtergelaten, incl de kinderkamer. En hij trok bij haar in. En onze dochter sliep daar op tuinkussens. En dan nog al die smoezen voor het niet betalen van de alimentatie. Tja zijn geld ging op
    aan al zijn nw liefdes terwijl hij nog in een relatie zat.
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Pff dit zou ook echt mijn nachtmerrie zijn dus ik begrijp helemaal dat dit zo voelt voor je! Wat heftig dat je dit zo mee maakt!

    Geen specifieke tips maar ik wil je een digi knuffel geven en veel sterkte wensen!
     
  13. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Sterkte!! En dan te bedenken dat dit zo vaak gebeurd in Nederland!! Zo denk je een goede relatie te hebben en zo is het over. Lees hier mensen die hetzelfde mee gemaakt hebben hopelijk heb je er steun aan . Zag op tv een documentaire zal zo link sturen .
     
  14. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
  15. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Jeetje. Wat een nachtmerrie ben je in beland. Heel veel sterkte.
     
  16. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Dank allemaal voor jullie lieve berichten! Dat doet echt goed, het begint allemaal een beetje neer te dalen en langzaamaan pakken we het leven weer op. Gelukkig vertrekt hij per begin maart in een vakantiewoning. Dan hoef ik iig niet meer mijn eigen huis uit en kunnen de kinderen naar hem toe ook.
     
    flipflop vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina