Plotseling tijdelijk hoge bloeddruk

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 23 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik heb nu sinds een maand of wat een paar keer gehad dat mijn bloeddruk torenhoog was. Ik merkte het door gigantische pijn in mijn hoofd, en mijn tandvlees ( heel vaag ).
    Gisteravond ook weer, ik herkende het direct en ja hoor; 180 over 110.
    Terwijl mijn bloeddruk normaal juist laag is, 100/110 over 50/60
    Het gebeurt ook terwijl ik gewoon rustig op mn kont zit s’avonds. Het was na een uurtje gewoon weer normaal.

    Heb er al eens over gebeld met de huisarts. Mocht het weer gebeuren, een afspraak maken. Vanochtend langs geweest en moet bloed laten prikken.

    Maar ik vind het zo raar. Ik rook niet, drink ook niet veel ( sinds het nieuwe jaar nog geen alcohol gehad ) ik sport veel, heb absoluut geen overgewicht.

    Nu moet ik ook op schildklier laten prikken, en als ik dan kijk naar de symptomen van een traag werkende schildklier is echt bijna alles ja. Behalve het overgewicht maar ik sport gewoon zo veel dat overgewicht geen kans bij mij heeft denk ik.

    Ik weet ook niet zo goed wat ik met deze topic wil? Misschien herkennen mensen het? Maar ik ben gewoon erg ongerust, ga direct van het ergste uit :$
     
  2. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dat is schrikken idd. Goed na laten kijken hoor..

    Wil wel zeggen dat niet alles wat je opnoemt alleen bij overgewicht hoort hoor.. Genoeg slanke mensen die ziek zijn..
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Kan het ook te maken hebben met veel kracht training?

    Ik heb ooit gelezen dat mensen die veel kracht doen vaker hoge bloeddruk hebben. Maar of dit dan na de training direct is weet ik niet.
     
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik zeg toch nergens dat slanke mensen niet ziek kunnen zijn? Slanke mensen hebben ook wel een hoge bloeddruk.
    Maar in heel veel gevallen is een hoge bloeddruk te herleiden. Of roken, alcohol, veel stress, overgewicht. Het kan allemaal.

    @bosi333 geen idee. Dat heb ik nog nooit gehoord. Het zou zomaar kunnen dat na of tijdens een training je bloeddruk wat omhoog gaat. Maar s avonds laat rustig op de bank? Had gister niet getraind.
    Normaal is mijn bd juist wat lager door het trainen. Mijn hartslag is gemiddeld ook 55, dus ook aan de lage kant.
    Maar als ik ook lees koude voeten, veel vermoeid/lusteloos ( wijt ik aan het sporten/werken), laag libido, hese/krakende stem, prikkeling, slechte concentratie. Ik kan bijna alles afvinken.
    Maar veel dingen gooi ik op werk, sporten, tijd van het jaar. En dan denk ik, en doooorr. Schouders er onder en het hoort er bij.
    Want verder voel ik me wel ‘goed’. Ik ben over het algemeen gelukkig, ik ben tevreden met mezelf, krijg juist energie van werken. Het is niet zo dat ik me ziek voel. Maar als ik over sommige symptomen na denk, denk ik wel check check en check.
     
  5. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    B12 ook laten controleren?
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ja staat er ook bij!
     
  7. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Bij lager dan 250 vragen om injecties. De huisarts houd waarschijnlijk 150 aan. 250 kan al voor klachten zorgen.
     
    Aszz vindt dit leuk.
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oké bedankt voor de tip!
     

Deel Deze Pagina