Pluis haar,wat werkt ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lottel, 2 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Heeft er iemand een tip om mijn pluis/ kroeshaar onder controle te houden? Ik zou mijn haar graag wat meer mn haar los dragen maar na een uurtje of 2 als t droog is na t douchen bijvoorbeeld dan gaat t z'n eigen leven leiden:roflmao::rolleyes: wie heeft er tips ?
     
  2. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    Hoogstwaarschijnlijk heb je krullen. Heb je Facebook? kijk daar eens op "the curls cult"
     
    Lottel vindt dit leuk.
  3. Yoshi83

    Yoshi83 Actief lid

    8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    Keratine of botoxbehandeling werkt super. Maar dan heb je (bijna) geen krullen/slag meer in je haar.

    Ik heb een botox behandeling van mijn haar gehad. Werkt super tegen pluis. Ik heb heel dun en fijn haar, dan is het niet ideaal. Anders had ik dat zeker nog eens gedaan.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  4. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Aan de hand van je krultype kan je veel vinden over haarroutines en verzorging :)

    In ieder geval, moisture, moisture, moisture ;)
     
    Lottel vindt dit leuk.
  5. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    987
    1.711
    93
    Vrouw
    Biosilk Silk Therapy
     
    Novi vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Sinds ik shampoo gebruik zonder sls en als conditioner een appelazijnspoeling (klein laagje appelazijn in een beker en dan aanvullen met warm water en over je hoofd verdelen, even inmasseren en uitspoelen), is mijn pluis bijna helemaal weg. Soms doe ik na het douchen een paar druppels arganolie door mijn haar.
    Maar, ik heb geen kroeshaar, slechts een lichte krul, dus misschien werkt dit voor jou niet voldoende.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  7. lavender

    lavender Actief lid

    30 jan 2015
    172
    145
    43
    Ik heb ook pluis haar en krullen. Ik gebruik op advies van de kapper twee spullen en heb sindsdien een prachtige bos krullen.
    Haar handdoek droog maken. Conditioner in het haar doen. Op laten drogen. Kan aan de de lucht of met föhn. Met de föhn niet helemaal droog blazen en vervolgens een beetje Argan olie in je haar doen.

    [​IMG]
     
    Lottel vindt dit leuk.
  8. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.860
    4.937
    113
    Mijn oudste heeft krullen, we volgen bij haar de curly girl methode, dat werkt al heel goed. En ik doe argan olie in haar haar, dat werkt volgens mij het allerbeste. Ze draagt het nu ook vaak los, dat was eerder geen optie.

    En eerder was bv zwemmen echt niet te doen, haar haar werd daar zooo pluizig van en echt zo’n warboel, ook al maakte ik strakke vlechten etc. Nu doe ik voor het zwemmen wat extra argan olie in haar haar, dan vlechten, en daarna is er gewoon niks aan de hand.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  9. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.991
    7.026
    113
    Ik heb ook krullen en ik heb het opgegeven. Ik heb alles al geprobeerd en nu ga ik maar als pluizebol door het leven. Niet altijd hoor, soms heb je een goeie dag. En op andere dagen is het een knot op de kop en balen dat je niet gezegend bent met ander haar :roflmao:
    De stijltang laat ik meestal wel links liggen.

    En tóch zijn mensen jaloers op mijn haar! Hoe dan?!

    Edit: ik heb geen flinke bos krullen, wel krullen maar zijn grote grove krullen. Staat dus niet rechtop zeg maar.
     
  10. littlestar

    littlestar Actief lid

    6 dec 2007
    113
    14
    18
    Ik heb erg sterke krullen en veel pluis,maar nu heb ik laatst een olaplex behandeling laten doen bij de kapper (€44) en m’n haar is super zacht en bijna geen pluis meer. Ik doe ook altijd een klein beetje jojoba olie in m’n haar.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  11. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    890
    979
    93
    Vrouw
    Als je krullen hebt: the curly girl methode! (Ook wel de CG methode genoemd)

    "Wanneer je deze methode volgt vermijd je producten met sulfaten, siliconen, wax, uitdrogende alcohol en minerale oliën. Deze ingrediënten zijn niet goed voor je haar. Ze leggen een aflsuitende laag om je haar, waardoor het uitdroogt."

    Je doet een paar testjes om te kijken wat voor krultype je hebt en aan de hand daarvan kan je producten kiezen (veel of weinig proteïne etc.). Je krijgt een nog beter resultaat als je je haar ook laat knippen via kniptechniek Curlsys.

    Ik ging van veel haaruitval, uitgezakte pluizige krullen, naar een goede bos krullen, zonder pluis (pas na een paar dagen mn haar niet nat gemaakt te hebben).
     
    Lottel en Pompoen vinden dit leuk.
  12. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.047
    1.745
    113
    Hier werkt wassen met baby shampoo heel goed. Vooral nu met de koudere en nattere dagen. Maar goed een ander ziet het toch niet bij me ivm hoofddoek maar voor mezelf is het fijn en het zit ook prettiger eronder :)
     
    Lottel vindt dit leuk.
  13. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Kérastase Oleo Curl leave in cream. Na het douchen in je nat haar crunchen. Ik pluis als een struisvogel als ik dat niet gebruik.

    Als je zonder siliconen wil kan je Davines Curl lotion proberen. Ook in nat haar. Gebruik ik sinds 8 maanden maar ik merk iets meer pluis. Maar is wel gezonder voor je haar.

    Wat vaak kan helpen is je haar met zo'n ronde kop föhnen. Je haar gewoon tussen die tandjes leggen en laten blazen.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Als je inderdaad krullen hebt ( word niet duidelijk uit je post) kijk dan eens bij krullespulle.nl. Ik gebruik hun producten en heb nooit meer pluis en hele mooie gezonde krullen ( ondanks dat ik ook nog blondeer) als je geen krullen hebt is een keratine behandeling een hele goede optie
     
    Lottel vindt dit leuk.
  15. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    #15 Youtan, 4 dec 2021
    Laatst bewerkt: 4 dec 2021
    2BB3C87D-6541-4E6D-867D-E4AD9B54F1DA.jpeg

    Ik heb krullen (en best mooie krullen vind ik zelf :))
    Sinds ik de lijn van beaty and planet gebruik, krult mijn haar zo, zonder extra crème, lak, wax of whatever.
    Ik heb geen geduld voor de curly girl methode, met alle cleansingen ed…. Appel azijn in mijn haar vind ik ook vies (stinken), dus hou het makkelijk.

    ik lees wel altijd over zonder van alles, is deze dan ook sls-vrij? Of is alles ‘sodium’ niet goed?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lottel vindt dit leuk.
  16. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Ik gebruik hier ook de shampoo en conditioner van. Had eerst van de kapper siliconenvrije shampoo en conditioner, maar dat kwam neer op 80 euro bij elkaar en dit op 18 euro. Ben erg tevreden. Mijn haar is echt veel minder pluizig en valt mooi in de krul/slag.
     
    Lottel en Youtan vinden dit leuk.
  17. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het is zo persoonlijk wat werkt.. ik heb pluizige krullen en ben aardig grijs, dus ik verf ook nog eens. Na alles geprobeerd te hebben werkt voor mij het beste.... de head and shoulders 2 in 1 shampoo tegen jeukende hoofdhuid.
    En dan verder niks meer. Geen masker, geen olie, anti pluis creme wat dan ook. Ik was het 2x, en de dag erna zit het perfect en pluist het nauwelijks. Ik was mijn haar 1 a 2x per week.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  18. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ik doe altijd siliconen. Dezelfde samenstelling die voor littekens wordt gebruikt.

    Mijn haar is daardoor veel mooier geworden en pluist niet meer.

    Het vormt een laagje om je haar zonder het af te sluiten. Als bescherming. En maakt het heerlijk glad.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  19. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Dit! Ik dacht altijd dat ik gewoon ‘raar’ haar had, bleek ik krullen te hebben! Bijkomend voordeel, ik heb geen jeuk meer op mijn hoofd, dat ik wel kreeg van de agressieve shampoos.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik heb krullen en mijn haar doet het dus het beste op de K3 shampoo en crèmespoeling :oops:
    Dit, in combinatie met m’n borstel van De Action die heet kan worden.
    Geen pluis meer!
     
    Lottel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina